Over de toeren bij laatste voeding

Mijn dochter Saskia is nu 9 weken jong. Sinds 2 dagen doet ze nogal moeilijk bij de laatste voeding. Ik laat haar dan altijd 2 borsten leegdrinken en dan slaapt ze de hele nacht door. SInds kort wil ze de 2e borst niet meer. Ze heeft wel trek, maar raakt overstuur zodra ik haar aanleg. Ze begint dan te spartelen en te huilen. Zodra ik haar rechtop houd en tegen haar praat kalmeert ze. Ik heb al geprobeerd na een tijdje weer aan te leggen of te wachten op een boertje. Maar als ik haar dan weer aanleg begint het feest gewoon opnieuw. Gisteren heeft mijn man haar nog de fles gegeven en toen dronk ze zo nog eens 150cc. Daar ligt het dus niet aan. heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Kan ik 's avonds al een papfles geven met gekolfde melk?

 
Hoi Lineke,

Voor een papfles is het echt nog te vroeg hoor. Misschien helpt het om haar "terug te schuiven" naar de tweede borst. Dus als je normaal in de madonnahouding/bakerhouding voedt, dan schuif je terug zodat je in de zgn. rugbyhouding de tweede borst geeft (beentjes onder jouw oksel zeg maar). Of andersom zodat je in de rugbyhouding begint. Ik heb namelijk wel eens het idee dat ze door bijv. pijn in de oortjes of nek de andere kant gewoon even niet lekker vinden liggen. 't is zo zonde om de fles erachteraan te geven als je normaal de borst geeft en zonde van je tijd als het afgekolfde melk is. Maar misschien wil ze toch gewoon niet meer en kun je ook eens proberen het er gewoon bij te laten? Misschien helpt een andere houding ook helemaal niet hoor.. maar het is het proberen waard toch?

succes.. grt Dees
 
Hoi,

Misschien heeft ze voortaan aan één borst genoeg. Het kan zijn dat ze probeert aan te geven dat ze de laatste voeding niet meer zo hard nodig heeft. Je kan eens proberen om er na 1 borst mee op te houden en kijken of ze dan ook nog  doorslaapt. Als ze dat niet doet, kun je de andere borst alnsog geven. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Hoe lang doe je trouwens over de laatste voeding als ze wel alle twee de borsten leeg drinkt en hoeveel voedingen geef je op een dag?? Misschien moet je haar wat korter aan beide kanten laten drinken, zodat bij jou ook de spanning er af is.
Mijn dochtertje (nu bijna 4 mnd) heeft dat ook een tijd gehad toen ik nog borstvoeding gaf (geef ik nu overigens niet meer). Ik kolfde dan de andere borst leeg. Wel een gedoe, maar ja, je moet iets. Om haar aan de andere borst te dwingen lijkt me niet zo'n goed plan.  


Succes  
groetjes Sabine  
 
mijn dochtertje had dat ook toen ze zo jong was als saskia ( nu bijna 8 mnd) ik heb toen gewoon wel wat nutrix door de laatste fles gedaan ongeveer 2 thee lepeltjes en dat vond ze heerlijk en sliep ook hele nachten door en ze had geen paniek aanvallen meer na de fles maar goed het cb vind het niet goed als je dat doet maar ik zou op mijn eigen gevoel af gaan jij weet immers het beste wat goed is voor je kindje succes
 
Bedankt voor de reacties/tips. Gisteren is de voeding weer goed gegaan. Saskia heeft rustig 2 borsten leeggedronken en heeft daarna de hele nacht door geslapen. Misschien had ze ergens last van die andere keren. Hopelijk is het nu voorbij.

Lineke
 
Terug
Bovenaan