Over een half jaar terug komen

Hoi,

Ik moest vanmorgen terug komen bij de gynocoloog nav het hsg onderzoek. Ook de foto was goed, geen verklevingen te zien. Hij zei: ik heb hier 2 gezonden mensen voor me zitten. Hartstikke goed natuurlijk MAAR WAAROM WIL HET DAN NIET LUKKEN!!!! Hij zei dat de volgende stap een kijkoperatie is. Maar omdat alle uitslagen goed zijn wil hij hier een half jaar mee wachten omdat hij dit een te grote ingreep vind. Logisch natuurlijk. Ook zei hij dat ik niet met hormonen enzo moet gaan beginnen omdat ik gewoon een eisprong elke maand heb. Hij zei "ik wou dat ik je een pil kon geven en dat je dan zo zwanger bent maar helaas bestaat die niet". Hij vond het heel lullig voor ons maar hij kon er niets anders van maken. Ik weet dat ik niet mag zeuren want als ik de verhalen van sommige van jullie lees.......pffff dat lijkt me ook heftig hoor. Alleen jullie weten tenminste waar het aan ligt en daar worden jullie voor behandeld. Nogmaals begrijp me niet verkeerd hoor want ik zou echt niet willen ruilen. Wat ikeigenlijk wil zeggen is dat ik nog steeds, na alle onderzoeken, er nog niet achter ben waar het nou aan ligt. Het zal gewoon wel iedere keer dikke pech zijn. Morgen is mijn NOD, afwachten maar.......

Groetjes Niekie

Vervelend hé!
Ik had dan geen eisprong, maar met Clomid wel. En bij mijn man was ook alles goed. Ik dacht dat is binnen een maandje raak, maar het blijft maar duren!
Ik vind het af en toe ook wel frustrerend.
Al heb ik wel in mijn achterhoofd dat het toch wel een keer moet lukken omdat in principe niets ons in de weg staat.
We moeten maar geduld hebben!

Liefs astrid

Hallo Niekie

Wij hebben al eerder op elkaar gereageerd.
Ik had nu gister de laatste bloedtest.En moet nu mijn NOD afwachten die is 24 januari.
Tot nu toe hebben ze in het UMC niks kunnen vinden.Dus als ik mijn NOD krijg moet ik bellen en dan krijgen we 2 weken erna een viava gesprek.Dit is echt raar.Waarom wil het dan niet lukken???
Ben benieuwd wat er dan verder gaat gebeuren.
Ik zelf zou wel aandringen op een kijk operatie.

Ik hou hou op de hoogte.Wij zitten echt in hetzelfde schuitje.
Eisprong,zaad,samelevingstest,dikte slijm.Alles is in orde.

Groetjes Karin

hoi wij hebben het zelfde wij mogen het ook een half jaar proberen en in mei moeten we terug komen en dan krijg ik een kijkoperatie en dan gaan ze insemineren.

Helaas is zwanger worden ook als alles in orde lijkt nog steeds een kwestie van kansberekenen. Je hebt slechts 20% kans per maand dus het is niet vanzelfsprekend dat als je eisprong goed is dat je ook meteen zwanger wordt. Het hangt van zoveel factoren af.
Ik ben in november 2004 zwanger geraakt na 2 jaar proberen. Raar maar waar. Helaas haalt ons lichaam dus rare kuren met ons uit. Ik heb toen een miskraam gehad en sindsdien is het nooit meer gelukt om zwanger te worden ook niet dmv 6 iui's. We hebben deze week de oproep voor ivf gekregen. Hoe raar kan het lopen.???!!!
Wat ik wil zeggen is houdt de moed erin!! Het gaat echt een keer lukken. Jullie hebben gelukkig geen grote afwijkingen of problemen dus hou vertrouwen in je lichaam en je zal zien dat het dan niet heel lang meer gaat duren voordat jullie met een dikke buik rondlopen.
lfs inge

Hoi Niekie,

Jeetje, wat lijkt jouw verhaal op de mijne. Aan de ene kant fijn dat er niets aan de hand is, maar aan de andere kant: als er iets is, kunnen ze er misschien ook wat aan doen. Bij  jou (en bij mij)  dus helemaal niets, alleen maar afwachten.  Ik hoop voor je dat het  toch een geruststelling  is, dan ga je misschien meer ontspannen de komende 6 maanden in.. Succes!!!

Groetjes Kippie.

Komt me allemaal bekent voor. Bij de eerste ons zoontje die bijna 2 wordt in feb.
heeft het bijna 5 jaar geduurd voor dat we zwanger waren en uiteindelijk via IUI.

Heb ook kijkoperatie gehad en alles was goed. elke keer werden we naar huis gestuurd van proberen maar blijven oefenen. toen hebben we een half jaar clomid gehad. geen reslutaat. daarna bij de eerste keer IUI meteen raak. en 9 maanden laten een gezonden zoon.

Nu al weer 17 maanden bezig en nu wordt er gekeken met een baarmoederfoto of er iets is, want heb een keizersnee gehad en misschien is er iets verkleefd daardoor. mijn man krijgt een zaadonderzoek. als alles goed is of niet. gaan we weer voor IUI dus maar weer afwachten. Stiekum hoop ik er op om dit jaar nog zwanger te worden en te bevallen van een tweede.

Iedereen succes met klussen en sterkte allemaal.

Groetjes Jenny

Hoi Nikie,
Ik heb wel vrij snel een kijkoperatie gehad en was daar heel blij mee. Ik wist toen zeker dat er niets aan de hand was. Na de operatie moesten we 6 maanden proberen om gewoon zwanger te worden alsvorens we met IUI aan de slag gingen. Kijk maar naar mijn verhaal (Net 1970). Ook bij ons is het gelukt om zwanger te worden. Helaas is dat afgelopen vrijdag afgelopen met een miskraam.
Groetjes Jeanette

Terug
Bovenaan