Over jonge moeders gesproken....

A

Anoniem

Guest

Na alle ophef over jonge moeders wilde ik graag dit berichtje (gepikt van een andere site) hier neerzetten (en Samantha bedoel het niet als aanval of vergelijking, moest er alleen aan denken...)

Meisje van tien wordt moeder

4 oktober 2007

Je bent tien, hebt blijkbaar al seks en raakt nog zwanger ook. Een tienjarig meisje uit Charleroi (België) beviel afgelopen jaar van een baby. Ze was zich niet bewust van haar zwangerschap, evenals haar ouders, die zich nu opa en oma mogen noemen.

Het meisje kon op een natuurlijke manier bevallen en de baby was kerngezond. De vader was een schoolkameraadje van hoogstens dertien jaar oud. Inmiddels is de jonge moeder twaalf jaar, ze heeft haar lagere school afgerond en haar kindje wordt als broer/zusje opgevoed binnen het gezin. Om de baby en de moeder zo normaal mogelijk op te laten groeien, blijft het hele gezin liever anoniem.

Moet zeggen dat ik vind dat de familie voor de juiste oplossing heeft gekozen...

wow wat een verhaal, dat is ook wel erg extreem!!
Ja een kind van 10 en 13 kan je het niet laten opvoeden alleen

Gelukkig een goede begeleiding van haar ouders zodat alles op zijn pootjes terrecht is gekomen! Want wat had je zonder je ouders gemoeten he? Zwaar hoor, dat een lijfje van 10 dat al aankan he? Maar dat het onopgemerkt is gebleven wow dat vind ik wel heel apart...

Het is tegenwoordig trouwens allemaal wel heeeeeeeel vroeg bezig met volwassen zaken zoals seks. Jemig op mijn 10e kwam er zoiets niet in mijn hoofd op, ik vond jongens maar vervelende dingen en vond mijn Barbies veeeeel interesanter haha

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 16:49:16'));

Gelukkig een goede begeleiding van haar ouders zodat alles op zijn pootjes terrecht is gekomen! Want wat had je zonder je ouders gemoeten he? Zwaar hoor, dat een lijfje van 10 dat al aankan he? Maar dat het onopgemerkt is gebleven wow dat vind ik wel heel apart...

Het is tegenwoordig trouwens allemaal wel heeeeeeeel vroeg bezig met volwassen zaken zoals seks. Jemig op mijn 10e kwam er zoiets niet in mijn hoofd op, ik vond jongens maar vervelende dingen en vond mijn Barbies veeeeel interesanter haha

Nou, gelukkig is dit écht een uitzondering hoor! de meeste kinderen van 10 zijn nog écht kind! ik ben onderwijzeres op een basisschool en weet waarover ik praat.
Het is natuurlijk niet best, als je dochter al zo jong zwanger is en bezig is met seks...en, dat ligt niet altijd aan de ouders, zoals zovelen al gauw met een beschuldigende vinger zullen wijzen....

dat is wel heel jong. ik heb 6 jaar geleden eens op een vlucht van amsterdam naar delhi (india) naast een meneer gezeten die er onderzoek naar deed. hij woonde en werkte in amerika en ging toen op familie bezoek in India.

tijdens onze lange vlucht hebben we uitgebreid over dit onderwerp gesproken. hij onderzocht meisjes van rond de 13. hij had de leeftijd al zien opschuiven, vban 15-16 naar 12 -13. Dit is in amerika, weet dat alles daar wat anders gaat dan hier. maar wat me zo is bijgebleven aan zijn verhaal is dat het lichaam er vaak niet aan toe is. laat staan het meisje zelf.
en het was / is (?) daar echt een probleem, tienerzwangerschappen.

Terug
Bovenaan