over kraanwater/ tot wanneer water koken enz..

Hoi,
De meningen zijn hier erg over verdeeld, ik heb vanaf de geboorte al gewoon kraanwater gegeven. Nu drinkt ze friso comfort en moet ik het met gekookt water aanmaken.
Het water in NL is zo schoon dat koken niet nodig is, volgens de GGD.
Maar heeft je baby gevoelige darmen, dan kan je wat voorzichtiger zijn. Ik zou het gewoon eens uitproberen.
Tot 3 mnd zou je elke dag moeten steriliseren, daarna ong. 1 á 2 keer per week. Maar ik ben erg slordig wat dat betreft..
Groetjes Sil

Dit weet ik eigenlijk ook niet??? is een goede vraag! Hahaha
Mijn dochtertje is dik 4 mnd en ik kook elke  ochtend water en doe dit in een grote kan voor de hele dag.
Ik kook ook elke ochtend de fles uit. Ik heb wel zo'n ding voor in de magnetron dus het gaat heel makkelijk en snel!

Ik zou alles uitkoken als je baby gevoelig is voor bijvoorbeeld spruw of last heeft van darmkrampen. Maar niet te strak mee zijn hoor, zeker niet met 6 maanden. Ze moeten ook weerstand opbouwen.

Ik doe het ook zo dat ik een thermoskan klaarmaak voor overdag en daarna als we gaan slapen, heb ik 's morgens warm water en hoef ik niet naar beneden om het flesje warm te maken. Dan is het wel gekookt, maar dat doe ik meer uit gemakzucht voor de ochtend en dat ik overdag naast me altijd warm water heb. En als het te warm is dan leng ik het aan met gewoon kraanwater (ongekookt)

Terug
Bovenaan