over naar 5 voedingen?

Hallo dames,

Even een vraagje. Mijn dochter van 12 weken krijgt nu nog 6 flessen waarvan de laatste om 23.30. Ik moet haar steeds wakker maken en merk dat ze vanaf 21.30 eigenlijk al in haar diepe slaap zit. Ik wil dus over naar 5 flessen waarvan de laatste 21.30.

Krijgen jullie kindjes ook al 5 voedingen? Ben benieuwd naar jullie schema's.

groetjes,
Suzanne
 
Hoi susan,

Mijn dochter is bijna 8 weken nu en krijgt al 2 weken maar 5 flessen.
Ik moest haar er ook voor wakker maken en dat gaf als gevolg dat ze de fles niet helemaal leegdronk.

Mijn dochter krijgt nu dus 5 x 120ml i.p.v. 6 x 100 ml en dit gaat uitstekend, ze drinkt nu ook haar flessen helemaal leeg en is veel beter tevreden.

Ik zou dus gewoon proberen om over te gaan naar 5 flessen en als het toch niet lukt kun je zo weer omschakelen naar 6 flessen.

Veel succes

Carry
 
Hoi Suusje

Ons dochtertje is inmiddels 16 weken, maar bij 10 weken ben ik ook overgestapt naar 5 voedingen. Ik zou dan die van 23.30 laten vallen, je zal zien dat ze waarschijnlijk de volgende ochtend zich op hetzelfde tijdstip zal melden. Gewoon proberen, heb je zelf ook wat extra uurtjes slaap!!

Groetjes essie
 
Hoi

Mij dachtertje is nu 9 weken en krijgt ook al 5 flessen wij zijn toen ze 6 weken was al overgestapt en ook om de reden dat we haar voor de laatste voeding telkens wakker moesten maken. Zij slaapt van 21.30 tot 6.30 Ze krijgt nu 150 in de fles


groetjes
 
Hoi Susan,

Onze zoon is 6 weken en slaapt sinds 1 week 's nachts door, wij zitten nu ook op 5 voedingen per dag. Het is helemaal vanzelf gegaan. Wij maken hem nog wel om 23.30 uur wakker voor de nachtvoeding (borstvoeding).

Heb eens navraag gedaan bij  familie en kennissen met kinderen. Mijn conclusie: Ieder kind is anders en heeft een eigen ritme. De één is er al heel snel vanaf de ander heeft een paar maanden nodig om de nacht zonder voeding door te komen.

's Nachts voeden is vervelend voor je eigen nachtrust.  Ik hoop dat je daarom snel op 5 voedingen over kunt gaan.

Groetjes Ginny
 
Hoi meiden!

Mijn dochtertje is nu bijna 16 weken. Zij krijgt nu ook 5 voedingen van 180ml. De laatste fles geven we om 23.00, maar wij moeten haar daar ook voor wakker maken. Ik zou ook het liefste deze fles willen laten vervallen, en dan in de andere flesjes wat meer doen. Maar dan kom ik uit op 4 flesjes, want ze krijgt om de 4 uur haar flesje. Ze krijgt om 7.00- 11.00- 15.00- 19.00 en om 23.00 haar flesje.
Wat kunnen jullie mij adviseren hoe ik het beste met de tijden kan schuiven zodat ik de fles van 23.00 eerder kan geven of kan laten vervallen?

Groetjes van Elly
 
Hoi,

Ik denk dat je kindje echt toe is om lekker door te blijven slapen.
Zou die kleine meid van je lekker laten slapen, en maar zijn wat ze doet.
Hoe laat wordt ze nu dan pas wakker als je haar de laten voeding hebt gegeven?

Ben benieuwt

Gr. Christel
 
Mijn dochter is nu 8 weken, wij moeten haar ook altijd wakker maken voor de late voeding, ze slaapt dan echt heel vast.



Tegen 04.30 meld ze zich weer, die fles drinkt ze ook altijd flink leeg.



Ik neem aan dat je de avondvoeding pas kunt laten vervallen als ze goed de verdere nacht doorkomen, dus na 06.30 wakker word???



Anders gaat ze de nacht verleggen denk ik of niet?



Hoor graag van ervarende..



Sannes

mv Mila 19-2

 
Terug
Bovenaan