Over naar een "groot bed"!!

Hallo allemaal,

Ons zoontje van 2 jaar en 5 maanden slaapt sinds afgelopen nacht in een "groot bed" (meegroeibed). Hij is reuze trots, vooral dat hij er nu zelf in en uit kan klimmen. We moeten steeds met hem mee naar de slaapkamer zodat hij kan laten zien hoe het gaat. Tot nu toe heeft hij nog niet begrepen dat hij nu ook zelf kan beslissen wanneer hij uit zijn bed komt. Hij is gisteren ook heel netjes zonder één probleem gaan slapen en is vanmorgen blijven liggen totdat we hem eruit kwamen halen, dus dat gaat voorbeeldig.

Ik was wel eens benieuwd hoe dat bij andere kinderen gaat (want het als hij heeft ontdekt dat hij er op ieder moment uit kan, zou dat nog wel eens iets kunnen geven...). Hoe gaat het/is het gegaan bij jullie kids???

Groetjes,
Anne-Marie
 
Hoi,

Ik zit met een grote glimlach je verhaal te lezen, hihi. Ik heb drie kids, 8jr, 5 jr en 2 jr 5mnd.... de eerste twee waren "voorbeeldige" kindjes, zoals jij jouw zoontje omschrijft. Ze bleven keurig in bed, totdat ze van ons antwoord kregen. Maar onze laatste dochter is een heel ander kind....denk zelf niet dat zij zal blijven liggen in een "groot"bed, alhoewel ze nog nooit heeft geprobeerd uit bed te klimmen.
Voorlopig laten we haar lekker in het kleine bedje liggen, haha.

Maar ik durf niet te voorspellen dat jouw zoontje zal blijven liggen. Ik was ook heel erg verbaasd destijds dat de kids bleven liggen.

Geniet van je mannetje.

Groetjes Sandra
 
Hoi Anne-marie,

Hier een moeder met een evenoud zoontje! Hij slaapt sinds een maand in een meegroeibed en de eerste weken ging het prima. Hij bleef lekker in zijn bedje liggen, viel 's avonds lekker in slaap en als hij 's ochtends wakker werd kwam hij naar ons toe en kroop hij nog even lekker bij ons in bed.

Sinds een tweetal weken is het helemaal omgeslagen. Hij komt er 's avonds tig keer uit en we zijn dus wel even bezig voordat hij slaapt (pas rond een uurtje of 22.00 uur ) en 's ochtends wordt ook steeds vroeger. Vanochtend was het 6.15 uur terwijl we eigenlijk nog even tot 7.00 uur mochten blijven liggen....

Ik weet nog niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Wellicht weer een fase of de overgang naar niet meer 's middags slapen? Ik weet het niet. Afwachten maar!

Maar dat is natuurlijk ons verhaal. Het kan bij jullie natuurlijk helemaal prima blijven gaan!

Succes!!

Groetjes,
Rosanne
 
Haha, wat grappig. Wij hebben toevallig van het weekend een peuterbed voor onze zoon aangeschaft en dat ging de eerste dagen voorbeeldig. Nu is hij al 2 avonden aan het spelen en doen in zijn kamertje nadat wij hem op bed hebben gelegd. Gelukkig duurt het maar tot een uur of 8 en slaapt hij daarna prima door. We moeten onzelf er nu wel aan wennen steeds de traphekjes dicht te doen voor het geval hij toch zijn kamertje uitkomt.
groetjes
 
hallo

mijn dochtertje van   2jr en 4 maanden is OOK dit weekend over gegaan naar een groot bed ( we hebben het er allemaal maar druk mee). En ik had echt verwacht dat ze er 10x per avond uit zou komen (zoals in de programma's van the nanny enzo) maar ze doet het niet, wel hebben we een mee groeibed die nu op 1m30cm staat en zo;n val rekje en een klamboe dus in haar ogen ziet het er denk ik erg afgesloten uit. houden zo!!!

wel is ze veel eerder wakker, zo tussen 5 en 6 begint ze al met roepen, dan is de verleiding erg groot om terug te roepen dat ze er zelf uit kan en naar ons toe mag komen,..maar daar hebben we uiteindelijk alleen onszelf mee denk ik!

 
Hoi,

Ons meisje van nu 3 jaar ligt sinds 2 maanden in een kleuterbed. En het gaat super. In het ledikant werd ze altijd huilend wakker en dat is helemaal over. Als ze wakker is komt ze zelf naar onze kamer of naar beneden (als het traphek open staat).
Ook het naar bed brengen is geen probleem. Tuurlijk horen we haar nog wel eens spelen in haar kamertje maar als het binnen een 1/2 uur stil is vinden we dat geen probleem.

groetjes,
Ikky
 
Ik heb  de eerste weken dat mijn dochter een groot bed had op de grond op haar kamertje gezeten, daarna ben ik naar de gang verhuisd en nu lig ik lekker even op mijn eigen bed een boekje te lezen totdat ze slaapt...juist omdat het ook zo'n ondernemende dame is

Het werkt prima, je moet alleen opletten dat je niet gaat reageren op gepraat, ik ga alleen even heen als ze moet plassen en dat mag dan 1 keer en een keertje eruit om te poepen, komt dus standaart 2x uit bed en daarna niet meer, want ze weet dat ik naar beneden ga als ze niet luistert en ze wil heel graag dat ik bovenblijf

groetjes yvonne
 
Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen hoe het er bij anderen aan toe gaat, en dat kinderen (en hun gedrag) er in alle soorten en  smaken zijn.
Tot nu toe gaat het nog steeds heel goed met onze Luuk en zijn meegroeibed... (afkloppen). Hij blijft zelfs in bed als  zijn nieuwe autootjes op zijn kamer staan en dat vind ik heel wat, want daar speelt hij reuze graag mee.

Groetjes!
Anne-Marie
 
Terug
Bovenaan