Over naar flesvoeding

Hoi allemaal,
Mijn zoontje is 10 maanden en krijgt nog 3 keer borstvoeding. De productie is nu minimaal als ik kolf op het werk en eigenlijk ben ik er gewoon helemaal klaar mee. Hoe pakten jullie het aan om nog even over te gaan naar flesvoeding? Ik heb echt geen idee hoe dat allemaal werkt! Ik hoor graag jullie tips en ervaringen ?

Heb ik ook gedaan rond die leeftijd! Ik had nog een heleboel moedermelk in de vriezer liggen en ben gaan mixen met kv. 
Eerst alleen de middagfles en steeds meer kv erin. Ik merkte wel dat daardoor mijn productie nog sneller terug liep!
toen ook de avondfles gaan mixen, want ik had in de ochtend nog een tijd lang genoeg om aan de borst te kunnen voeden. Als laatste de ochtendvoeding op dezelfde manier afgebouwd. 
Deze methode toegepast op advies van het consultatiebureau en heeft hier uitstekend gewerkt! 

Ik gebruikte de flessen van dr Brown, die gebruikte ik daarvoor ook al. Speen 2 of 3. Maar volgens mij kun je elke fles gebruiken hoor, je moet even kijken wat jouw kindje fijn vindt. 

Ik ben meteen overgegaan op flesvoedingen. Maar dat kwam omdat ik al om en om deed vanwege dat ik bij moest voeden en de fles moest aanleren. Ik heb dus nooit gemixt! Ik snap dat je klaar bent met kolven, wat heb ik dat ook altijd verafschuwt.

Mijn dochter dronk op de opvang (3 dagen per week) KV, met een maand of 9 trok ik het kolven niet meer (weinig opbrengst en ook geen zin meer gewoon haha), daar ben ik dus mee gestopt maar mijn BV bleef goed doorlopen. Ze dronk toen sowieso 's nachts nog best vaak (ook toen ik wel nog kolfde) en ik heb haar gewoon BV kunnen doorgeven. Je zou het kunnen proberen, soms blijft je productie al stabiel. 
En anders zou ik beginnen met 1x per dag je kindje een fles KV aan te bieden. 

Terug
Bovenaan