over naar flesvoeding

Mijn dochtertje van 11 weken krijgt sinds enkele dagen iedere avond één flesvoeding. Ten eerste krijgen we het niet voor elkaar om haar meer dan 90 ml te laten drinken (en moet ik haar nog even aan de borst leggen) en ten tweede spuugt ze alles binnen een paar uur weer uit. Gebeurt dit vaker bij het overschakelen naar flesvoeding? En hoe kan ik dit voorkomen en/of het haar gemakkelijker maken? Overigens krijgt ze gezien haar aangeboren aanleg voor allergieën hypo-allergene voeding.
 
Het spugen kan op twee zaken duiden: allergie (en gezien je familie-geschiedenis is die kans aanwezig) en/of te veel melk (wat ze psuugt pas bij de tweede hoeveelheid).
Tja, wat kun je doen?
Het gemakkelijkste is gewoon stoppen met die flesvoeding en gewoon weer alleen borst geven. Dan weet je zeker dat je kind veel minder last zal hebben van allergische reacties en spugen.
 
Is het misschien een idee om die flesvoeding eerder op de dag te doen? Misschien is ze 's avonds zo moe dat het niet meer zo lekker valt.
Dat drinken uit de fles is vast nog erg wennen voor je dochter, en wie weet gaat dat makkelijker als ze fitter is?

 
Ik weet niet welke voeding je nu hebt maar het kan best zijn dat je kindje daar toch niet tegen kan.
Want niet alle voeding is helemaal koemelk enz vrij.Net als wat dirksmama zegt zou ik weer terug gaan naar alleen bv.

Succees
 
Terug
Bovenaan