Over op halfvolle melk!?

A

Anoniem

Guest
Wie van jullie kindjes is al 'overgegaan'   op halfvolle melk?
Ik ben nieuwsgierig naar hoe dat gegaan is. Volgens het consultatieburo kun je zonder problemen rond de 11 a 12 maanden over op gewone melk, maar toch twijfel ik een beetje. Stom he! Aan de andere kant denk ik, het feit dat die groeimelk er is zegt natuurlijk niks, daar zit ook een enorme marketingmachine achter.
Wie is dus al over? Vertel me hoe dat gegaan is.

Groetjes, Noor mv Skip

Hoi

Met onze oudste hebben we daar lang mee gewacht, ze heeft tot haar tweede voor het slapen een flesje opvolgmelk met pap gehad. Ik denk dat we met Meike wel hetzelfde zullen doen want beide hebben darmen die best heftig reageren op nieuwe dingen en vooral zuivel zotgt voor reactie.

Peuter of dreumes melk hebben we ook wel gehad en dat vond ze natuurlijk heerlijk maar ik vond het gewoon te duur.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes
Renske mv Isa&Meike

Hoi,

Jaimey is sinds 9 maanden overgestapt op halvolle melk.
Hij vindt het heerlijk en reageert er goed op.
Het is een alles-eter en drinker.

gr kaat

Ik ga vanaf 1 jaar over op de half volle melk...tot die tijd krijgt ze bv

Ik moet straks naar het CB, zal het gelijk vragen. Lukas is nu elf maanden en toevallig had ik een pakje halfvolle melk in huis gehaald (zelf drink ik sojamelk)

Lorenzo drinkt wel eens karnemelk vind hij heerlijk
maar hij krijgt ook nog opvolgmelk volgens het cb
hier mogen ze vanaf een 10 mnd langzaam over gaan
op gewone melk ze gaan ze gaan er van uit dat
opvolgmelk nog ietsje makkelijker opgenomen zou worden
wat voedingsstoffen dan

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Volgende week moet ik naar het cb en dat is dan ook de vraag die ik dan ga stellen. Tijn is dan wel pas 9 maanden, maar die opvolgmelk drinkt hij niet van harte. De ene dag gaan beide flesjes leeg de andere dag laat hij meer dan de helft staan. Nu wijt ik dat eigenlijk aan het feit dat hij niet van zoet houdt en dat hij karnemelk misschien wel lekkerder vindt. De komende week krijgt hij nog gewoon opvolgmelk en daarna zullen we wel horen wat ze zeggen.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Siebe is nu bijna 11 maanden en ik heb me voorgenomen dat ik nog 1 pak ga kopen, naast het pak wat ik deze week pas heb opengemaakt. Hij zit nu aan Nutrilon 3 en ik ben met Merijn vanaf zijn 1ste verjaardag (ongeveer) overgegaan op gewone halfvolle melk. Merijn heeft er destijds helemaal geen moeite mee gehad. Siebe krijgt nu ook al 's avonds voor hij gaat slapen een flesje Yokidrink, wat ook een normaal melkprodukt is en dat gaat goed, dus...... eindelijk van die dure pakken af. Scheelt  toch weer 10 euro  in het eindbedrag bij de supermarkt.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan