Over op opvolg melk nummer 2

<p>Hallo</p><p> </p><p>Mijn zoontje is nu 6 maanden  en we gaan  over op opvolg melk nummer 2. Nu kreeg hij met nummer 1 4 flessen van 210 met 7 schepjes. Nu staat er op het blik dat je met  nummer 2 4 flessen van 180 mag of 3 van 210.</p><p>Hoe doen jullie dit?</p>

Wij gebruiken Nutrilon en daar stond op nr 1 voor het hoogste gewicht hetzelfde als op nr 2. Weet niet welk merk je gebruikt en wat daar op de nr 1 staat?
Ik heb niet het idee dat er veel verschil zit in voedingswaarde qua vol zitten oid, dus ik zou denk ik gewoon blijven geven wat je al deed.

Je kan langzaam proberen de 4e fles af te bouwen (dat is de fles rond 16:00) Dus nog 3 flessen rond 7.00, 13.00 en 19.00. Ipv de 4e fles yoghurt geven.
Dat ging hier niet op 1 dag, ik heb die fles van 16:00 afgebouwd door steeds 30cc minder te geven, dat een paar dagen volhouden. Toen mijn dochter nog maar 90cc dronk, heb ik die 90cc vervangen door yoghurt. 
En rond 17.00/17.30 krijgt hij ook zijn avondeten denk ik? Die fles valt vlak voor het avondeten en is het makkelijkst om eruit te halen. Evt geef je zijn avondeten al om 16.30.
Persoonlijk heb ik nooit flessen van 210cc gegeven, mijn dochter deed het prima op flessen van 180cc. Red hij het niet als je 4x180cc geeft? 210cc is niet écht nodig...

Je kan langzaam proberen de 4e fles af te bouwen (dat is de fles rond 16:00) Dus nog 3 flessen rond 7.00, 13.00 en 19.00. Ipv de 4e fles yoghurt geven.
Dat ging hier niet op 1 dag, ik heb die fles van 16:00 afgebouwd door steeds 30cc minder te geven, dat een paar dagen volhouden. Toen mijn dochter nog maar 90cc dronk, heb ik die 90cc vervangen door yoghurt. 
En rond 17.00/17.30 krijgt hij ook zijn avondeten denk ik? Die fles valt vlak voor het avondeten en is het makkelijkst om eruit te halen. Evt geef je zijn avondeten al om 16.30.
Persoonlijk heb ik nooit flessen van 210cc gegeven, mijn dochter deed het prima op flessen van 180cc. Red hij het niet als je 4x180cc geeft? 210cc is niet écht nodig...

Ja hij krijgt groente en fruit indd.
We hebben vanaf vandaag geprobeerd 4x 180 te geven. Overdag ging  het  goed nu hopen dat die er ook goed op door slaapt.
O oké mag je dat vanaf nu al doen afbouwen?

Afbouwen zou ik van je kindje af laten hangen, en hoe goed het vaste eten gaat. Ons zoontje was gek op al het nieuwe eten, dus rond 7 maanden uiteindelijk een fles eraf gehaald, omdat hij zoveel fruit/brood/groente at dat hij op dat tijdstip geen behoefte meer had aan een fles. Zolang je kindje enthousiast zijn flessen blijft opmaken, zou ik niet zomaar gaan afbouwen 

Terug
Bovenaan