over rijstebloem.........

Hallo,

Mijn zoontje van 14 weken oud is altijd erg hongerig en (lijkt) niet voldaan na zijn flesje. Ik wil nu beginnen met toevoegen van rijstebloem. Hoe kan ik dat het beste aanpakken. 1 eetlepel of twee, of langzaam beginnen met een theelepeltje? Wat is jullie ervaring met rijstebloem (nutrix).......
 
hallo anoniem
Mijn zoontje was ook erg hongerig. Ik ben toen hij 2 maand oud was begonnen met 1 a 2 theelepeltjes door zijn avondfles. Het hielp niet echt maar zo heb ik het langzaam opgebouwd. Hij is nu net 1 geworden en het gaat hartstikke goed. Dit is mijn ervaring. Nutrix kan geen kwaad. Dus dit is mijn mening.
Groetjes Bianca
 
Hallo,

Ik heb eergister de nutricia lijn gebeld en je kan gewoon beginnen zoals het moet. Zoals het op het pak staat, je hoeft het niet op te bouwen werd er tegen mij gezegd. Ik heb het nu twee keer in de fles gedaan (3 eetlepels) en dat ging geweldig. Succes ermee.

Groetjes Syl
 
14 weken is wel erg jong voor beginnen met bijvoeding. Eerder dan 6 maanden beginnen kan verstopping of buikpijn geven, dus ik zou het niet doen als het niet echt nodig is. Heb je al een voeding voor hongerige baby's geprobeerd? Ik zou in elk geval even overleggen met het cb.

Groetjes,
Pauline
 
Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor de reacties. OOk het cb adviseerde me te beginnen met bijvoeden bij 6 maanden. En ja voeding voor hongerige baby's; Ik heb al een aantal keer andere soorten voeding geprobeerd en heb weinig zin weer over te schakelen op andere voeding. Ik ben deze week begonnen met rijstebloem in de ochtend en avondfles. Ik heb rijstebloem met vanille smaak en volgens mij vindt hij het niet echt lekker, hij duwt met zijn handje de fles weg, drinkt hem uiteindelijk toch leeg. Ik denk dat hij moet wennen aan de smaak anders ga ik de normale rijstebloem proberen. Zijn ontlasting is tot nu toe normaal en hij heeft nog geen krampjes gehad, ik ga dus toch door met de rijstebloem en hoop dat het lukt. Nogmaals bedankt voor de reacties.


 
hoi,..
Mijn zoontje nu vier maanden heeft twee maanden gekrijst! had altijd honger. Met twee 1/2 maand ook rijstbloem gegeven en gelijk werd hij rustiger...sliep beter..hij slaapt nu zelfs van 22.30 (laatste fles) tot wel eens 08.00 uur door (ik doe het voorlopig nog alleen in de nachtfles)en poepen doet hij gewoon iedere dag.
veel succes
 
Hoi,
Mijn dochtertje is nu 11 maanden en drinkt nog steeds 's-avonds voor het slapen gaan (rond 19.30 uur) een fles met 2 scheppen rijstebloem. Ze vindt dat gewoon heel erg lekker.
Ik ben hiermee begonnen toen ze ong. 4 maanden oud was. Weet iemand wanneer die laatste fles kan vervallen? Ze slaapt er namelijk wel heel goed op, 12 uur achter elkaar.
Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan