over tijd en negatieve testen

Ikke-88

New member
Hallo,

Ik ben momenteel erg ongerust over mijn cyclus, ik ben nu 3 dagen over tijd maar zwangerschapstesten blijven negatief. Misschien kunnen jullie mij wat gerust stellen.

Even in het kort over mij:

Ik heb een heel lief zoontje van 19 maanden, en wij willen graag nog een kindje. Vorig jaar september heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen en sinds december zijn we ook daadwerkelijk aan het proberen om zwanger te raken. Ik heb steeds cyclussen van 28 dagen, met uitzondering van oktober vorig jaar toen was het 31 dagen. Daarna weer steeds 28 dagen. ik voel mijn eisprong ook steeds goed dus kan goed mijn vruchtbare dagen bepalen.

Nu ben ik inmiddels al 3 dagen overtijd, ik heb al 4 testen gedaan (kruidvat en action) maar deze blijven negatief. Ik denk dan ook dat ik niet zwanger ben, maar maak me toch zorgen waarom mijn menstruatie dan niet op gang komt. Is er misschien iemand die dit ook heeft mee gemaakt en mij gerust kan stellen?

Liefs Ikke

 
Ik ben ook wel eens een week over tijd geweest en alle 7 testen negatief. Eigenlijk altijd regelmatig. Ik was er te veel mee bezig en was erg gestrest. Door de stress at ik onverantwoord.  Ik heb toen de omslag gemaakt, mijn lichaam rust geven, de kinderwens parkeren en me volledig richten op wat goed voor mijn lichaam was. Ontspanning, voldoende bewegen en gezond eten. Quess what? M'n cyclus was weer regelmatig, ik voelde me beter, zag er beter uit en na 3 maanden zwanger. Ik weet hoe sterk een kinderwens is en hoe moeilijk het is om hem te parkeren. Toch heeft het mij geholpen.

succes!
 
Hallo,

ik ben nu 12 dagen overtijd en heb tussendoor getest met ovulatie testen. Nu waren ze in mijn ovulatie periode altijd positief en daarna had ik er 1 die negatief teste ( m'n eisprong was dus voorbij dacht ik ) nu heb ik vanochtend weer met een ovulatietest getest en die gaf met 2 dikke strepen positief aan.. Ik ben bang om een zwangerschapstest te doen om weer een teleurstelling ge krijgen. Wat denken jullie ?

Gr L
 
He Ikke-88,



Hier hetzelfde verhaal. Augustus gestopt met de pil, iedere maand regelmatig ongesteld. In het begin was ik teleurgesteld als ik negatief testte, ik was er zoooo mee bezig. Nu heb ik het los gelaten en probeer en nu niet teveel mee bezig te zijn. Inmiddels ben ik 16 dagen over tijd en alleen maar negatief getest.

In de wachtbank dus :)
 
Hallo,

Eind november 2015 ben ik gestopt met de pil. De eerste volgende menstruatie kwam 3 dagen te laat. De volgende kwam te vroeg.

Ik ben niet actief bezig geweest om zwanger te raken maar ik wou stoppen omdat ik al bijna 10 jaar aan de pil zit. Ik heb begrepen dat je lichaam dan rustig een half jaar nodig heeft om tot zich zelf te komen.

Afgelopen 16 februari was mijn eisprong volgens mijn menstruatie kalender. Op 22 februari hebben we een ongelukje gehad (condoom gescheurd). Ik had nu eigenlijk 1 maart ongesteld moeten worden. Heb net een test gedaan van de kv (2 voor 5€) maar die testte negatief.

Kan het zijn dat het niet is gedaan met ochtendurine? Ik voel me wel raar, misselijkheid komt in vlagen. Al een paar dagen last van hoofdpijn en wat duizelig. Soms een beetje krampen in mn buik.

Ik heb nog geen kinderen dus ik weet ook niet hoe je je hoort te voelen tijdens een zwangerschap.

Kan iemand mij wat meer vertellen en/of tips geven?



Groetjes
 
Hoi Ekaya en Xmiekie, weten jullie al meer?
Hier zelfde verhaal: augustus gestopt met de pil, intussen 6 x een menstruatie gehad (steeds zo'n 32 dagen cyclus), nu een week overtijd en twee negatieve zwangerschapstesten. De ene gedaan in de middag en de ander met ochtendurine drie dagen later.
 
Hoi allen,

pff leef zo met jullie mee, hier nog een. December miskraam gehad na 11 weken, sindsdien ook gewoon bezig om zwanger te worden. Nu had ik vrijdag al ongs. moeten worden, maandag nog steeds n.o meerdere testen gedaan allemaal negatief. Nu lees ik verhalen dat er mensen zijn die met 1 week overtijd alsnog een positief test krijgen achteraf. Maargoed ik weet ook dat je lichaam gek kan doen en dus alsnog ongst. wordt. We zijn al anderhalf jaar bezig en nooit de pil gebruikt. Had nooit verwacht dat het zo lang zal duren.



Hoop zo dat alle mensen die een kind willen die ook snel krijgen.. Ik vind het enorm moeilijk om iedere maand toch ongst. te worden achteraf.



succes
 
Hallo, ik ben vandaag 15 dagen over tijd. Regelmatige cyclus van 35 dagen, nu dus cyclusdag 50... Zo extreem heb ik het nog nooit gehad.

Eerst even terugkomend op de vraag van Ikke-88, ik had ook af en toe een cyclus die iets langer of korter duurde. Inmiddels zijn we 9 maanden onderweg na het stoppen met de pil. Het is zenuwslopend, maar als je je er alleen maar zo op focust en stresst werkt dat averechts voor mijn gevoel.

Wij hebben de huisarts gebeld (bij 5 dagen overtijd), ik moet nog wachten tot vrijdag, hij vroeg me 2 weken te wachten, wanneer ik niet ongesteld ben word ik doorverwezen.

Het kan zijn:

1 > toch zwanger, niet te meten hormoon

2 > eenmalig geen ei-sprong gehad en de arts moet de menstruatie met medicatie opwekken.

3 > ?

Ik hoop uiteraard 1, maar ben er niet (meer) zo heel veel mee bezig, zoek veel afleiding en je moet maar afwachten... Probeer het eens even te parkeren en te denken wat je zelf tegen je beste vriendin zou zeggen als ze met dit verhaal bij je zou komen... De meesten zeggen, probeer er niet aan te denken, zoek afleiding, maak je geen zorgen, je komt er vanzelf achter...

En laten we anders dit denken: Wat is nu en week op een mensenleven??

Wij doen donderdag pas weer een test (de laatste was vrijdag)... Na 3 negatieve testen dacht ik: Vlak voordat ik de dokter mag bellen doe ik de laatste en dan zien we het wel.
 
Terug
Bovenaan