over tijd/inleiden bevalling

Hoi allemaal,

Morgen ben ik 42 weken zwanger en moet dan onder controle bij een gynaecoloog. Waarschijnlijk wordt de bevalling zondag of maandag ingeleid en daar zie ik erg tegenop. Ik had mij echt ingesteld op een thuisbevalling en heb mezelf daar praktisch en geestelijk op voorbereid.
Ik zie het helemaal niet zitten om straks in het ziekenhuis 'vastgebonden' te zitten aan allerlei apparaten, zodat ik me niet meer vrij kan bewegen. Verder resulteerde bij de vrouwen in mijn omgeving bij wie de bevalling werd ingeleid dit in een keizersnede en daar zit ik al helemaal niet op te wachten!
Ik baal echt ontzettend!!!!!

Mijn baarmoeder is verstreken, kind is al weken  ingedaald, ik heb massa's ananashart weggewerkt, gedroogkolft, gesekst etc. Woensdag ben ik gestript. Dat heeft wel tot een onrustige buik geleid, maar  bevallen ho maar.

Zijn er ook moeders bij wie het inleiden wel tot een vlotte en natuurlijke bevalling heeft geleid?

Groetjes,

Gea

Ik kan je helaas niet verder helpen over je inleidings vraag,maar ik heb wel een tip die je nog kan gebruiken voor morgen.

Ga onder een goed warme douche staan en hou de douche kop op je onderrug.

kwartiertje of zo.

Dit kan sowieso de ontsluiting bevorderen.(eigen ervaring)

Succes en sterkte met je bevalling.

gr.Hester

hoi gea,
Ik ben met de eerste ook ingeleid en ben binnen 5 uur bevallen op natuurlijke wijze het gaat wel sneller denk ik dan als de natuur het zelf aangeeft maar moed houden, het zal best goed komen.

succes

Hoi,
Ook ik was twee weken over tijd en ben ingeleid. Bij mij was de baarmoedermond nog niet verstreken en was er alleen gel nodig om alles op gang te brengen maar toen ging het ook heel snel. Binnen 7 uur was mijn dochtertje er.
Dus ondanks de vertraging geen lange bevalling en ik neem aan dat het bij een inleiding d.m.v. een infuus nog beter te regelen is.
Succes !!!!
p.s alle tips hielpen bij mij ook niet, het kindje komt pas als het er echt  klaar voor is.

Terug
Bovenaan