Over tijd na de pil

<p>Hallo allemaal,</p><p>Op 30 december ben ik gestopt met de pil. Van 4 tm 6 januari ben ik ongesteld geweest. Tot nu toe ben ik niet ongesteld geweest en vandaag 2 dagen overtijd. Iemand die hier ervaring mee heeft? We hebben wel de wens om een kindje nu te krijgen, maar we dachten: ‘geven eerst mijn lichaam de tijd om te ontpillen’. </p>

Denk dat je lichaam nog zoekende is.. Geef het de tijd om te ontpillen zoals dat mooi heet ;) je kunt hier best veel topics over vinden, de meeste schommelen het eerste half jaar nog flink na het stoppen met de pil! Hoop dat je cyclus snel een normaal ritme oppakt, alles tussen 28-35 dagen is "regelmatig"

Vooral in het begin kun je soms wel weken/maanden wachten op je menstruatie.
Bij de 1 gaat het sneller dan bij de ander. Maar ga er maar vanuit dat het nog een tijdje duurt voordat je regelmatige cyclus hebt.

Je menstruatie kan na het stoppen met de pil nog ontregeld zijn, maar als je stopt met anticonceptie kan je ook direct zwanger raken. Ik zou voor de zekerheid een test doen, niet teveel van hopen, maar dan kan je dat uitsluiten in ieder geval. 

Ik ben begin oktober gestopt met de pil en tot nu toe geen menstruatie gehad. Vorige week wel ineens heel veel vruchtbaar slijm gehad. Toen ovulatietesten gedaan en vorige week dinsdag was die hartstikke positief, benieuwd wat er volgende week gebeurt ?
Ik heb eind januari ook contact gehad met de huisarts en dit is op zich normaal na stoppen met pil, maar bij iedereen gaat het weer anders. Je kunt niets anders dan afwachten helaas.

ik ben midden oktober gestopt met de pil na 12 jaar slikken i.v.m. kinderwens en het was gelijk de 1e x raak, heel erg verbaasd maar superblij nu bijna 16 wkn in blijde verwachting. Dus ontpillen is niet altijd nodig maar je cyclus kan natuurlijk ook in de war zijn.. ik zou er voor de zekerheid een testje tegen aan gooien :)

Terug
Bovenaan