Over tijd na stoppen met de pil

<p>Hoi allemaal, </p><p>Op 30 december ben ik gestopt met de pil. Van 3 januari tm 6 januari is mijn laatste menstruatie geweest. Intussen ben ik nog niet weer ongesteld geweest en inmiddels al 65 dagen overtijd. Het is onze wens om een kindje te mogen krijgen, maar we wilden er geen druk op leggen. Ik heb al 2 zwangerschapstesten gedaan, nu een maand geleden. Deze waren beide negatief. Zou het nu kunnen dat ik nu alsnog zwanger ben? Heeft iemand hier ook ervaring mee en vanaf hoeveel dagen overtijd zou je contact op moeten nemen met de huisarts? Bedankt alvast. ☺️</p>
 
Je hoeft geen contact op te nemen met de HA.
Zou gewoon nog een test doen en als deze positief is verloskundige bellen voor een afspraak.
Lijkt me wel dat je zwanger bent aangezien je lang niet ongesteld bent geweest
 
Hoi, die menstruatie in januari is dus een onttrekkingsbloeding geweest, direct na het stoppen met de pil. Het kan best zo zijn dat je lichaam nog niet is begonnen aan een cyclus. Na het slikken van de pil kan het best even duren voordat je lichaam de effecten van de kunstmatige hormonen "vergeten" is en het zelf weer oppakt. Ik zou voor de zekerheid wel nog eens een testje doen, want wie weet ben je wel zwanger. Maar als die test negatief is: tja, dan is het een kwestie van wachten op je eerste echte menstruatie!
 
grote kans dat je lichaam nog helemaal niet zn oude cyclus terug heeft.. het kan maanden duren na het stoppen van de pil voor je weer echt ongesteld bent. Die menstruatie in januari is een onttrekkingsbloeding geweest. Hoe lang heb je aan de pil gezeten?? 
Tuurlijk kun je zwanger zijn, maar als een test negatief is dan ben je niet zwanger ;)  Geef je lichaam de tijd om weer 'gewoon' ongesteld te worden, dit kan dus maanden duren. Verwacht niet van je lichaam dat je binnen 1 maand weer in een gewone cyclus zit en ook nog eens zwanger bent... het kan zomaar dat je de komende maanden een cyclus hebt van 60, 90, 30 dagen... steeds schommelend. Verwacht nog niet teveel dat je nu zwanger bent!
 
Het komt vaker voor dat testen negatief zijn terwijl er wel een zwangerschap is. Het kan echter ook zo zijn dat je cyclus zich nog moet herstellen na het stoppen van de pil 
 
Heb net voor de zekerheid nog een test gedaan. Ook deze geeft weer aan dat ik niet zwanger ben. Ja in januari heb ik een ontrekkingsbloeding gehad. Sindsdien nog niet ongesteld geweest. Ik heb 12 jaar aan de pil gezeten, dus een hele tijd. Maar lees zoveel verschillende verhalen. Dacht ook, wacht het gewoon even af, omdat mijn lichaam eerst moet ontpillen. Maar omdat het nu al de 95e dag van de cyclus is, dacht ik, dit duurt nu wel erg lang.. Zal nog eventjes geduld moeten hebben dan denk ik.
 
Lastig he, als je zo af moet wachten? Je kunt altijd even met de huisarts bellen natuurlijk, maar het is heel wisselend vanaf wanneer zij bereid zijn wat dingen te testen etc. Ook blijft het uiteindelijk iets waar weinig invloed op kan worden uitgeoefend, dus zelfs als je naar de huisarts gaat, is de kans groot dat het een kwestie van geduld blijft... Succes!
 
Terug
Bovenaan