over tuureluurs gesproken...

A

Anoniem

Guest
sorry, hoor effe klagen!
(als je niet reageert, is het zo weer in de vergetelheid verdwenen)

Mijn buren zijn weer thuis van vakantie. Vreselijk!!!!!!!!!! Het was 2 weken heerlijk rustig.

Ze waren eerst best aardig, maar sinds die kinderen hebben??? Voortdurend vitten en mopperen... Nu komen daar dus 'lastige' kinderen van die niet luisteren (immuun voor commentaar geworden). Kindjes kunnen er niets aan doen, vind ik, kwestie van opvoeding (of maak ik nu een nieuwe discussie los).
Maar mijn buurvrouw heeft ook een zware loop, die zet haar hakken met een bonk neer. En ze heeft nieuwe schoenen, met hakken en een tegelvloer... Grrrrrrrr. Ze kan niet stilziten, dus loopt de he-le-dag heen en weer, en heen en weer, en heen en weer....
7 stappen, ik ben al aan het kijken geweest in mijn kamer: tussen wat en wat loopt ze in godsnaam heen en weer???
En de kinderen gillen de hele dag. Gillen en huilen. Ze klinken niet echt gelukkig. Heel makkelijk om te oordelen van een (heel kleine) afstand. Maar ik wordt er echt simpel van. Het was hier zo rustig toen we hier kwamen wonen... Inmiddels hebben die buren 2 kinderen en de andere 2 keffertjes... (laat ik daar maar niet over uitweiden...)

Ik weet het eerst aan mijn hormonen dat ik er niet meer zo goed tegen kon, maar mijn iritaties blijven bestaan... Iemand tips hoe je iets niet meer kan horen. Ophouden zullen ze niet doen.

oordoppen?????

Lijkt me vreselijk irritant. Op een gegeven moment kun je je er ook niet meer voor afsluiten lijkt mij. Maar ja, je kan moeilijk een geluidswal bouwen. Leef met je mee hoor!

Ik denk wel eens dat onze benedenbuurvrouw  niet voor niks zo vaak en lang in haar huisje in Frankrijk zit......volgens mij wordt die gek van ons. En dan vooral van mijn oudste die vanaf 6.30 door de gang rent ...Probeer hem in elk geval tot 8 uur rustig te houden, maar best moeilijk bij een kinds van 2.

We doen al onze schoenen uit thuis om haar tegemoet te komen. Baalde zij toen haar alleenstaande bovenbuurman weg ging en wij kwamen......

Sterkte,
mienetje

Owh, vreselijk!!

Kan me goed voorstellen dat je gek wordt van je buren.....wij nl ook van die van ons. Een poosje geleden hebben wij op niet zo'n nette manier laten blijken dat we gek werden van hun geboor in de betonnen muur (ik had al eerder netjes gevraagd of ze ons even konden waarschuwen als de boor weer in de muur gezet werd). Sophie werd nl steeds hysterisch wakker, nou na een paar keer wordt je dat goed zat.

Een week of 2 geleden stond ik in de tuin, roept de buurman "Nou het boren is klaar hoor, wil je een foto van de badkamer zien?" Tuurlijk buurman. Ik zei dat het het boren dubbel en dwars waard was en dat het er prachtig uit zag ( om de goeie vrede te bewaren zeg maar). Wilde hij om de tafel met zijn 4-en om het uit te praten. Nou, dat gaat wel erg ver hoor vind ik. Dus ik zei tegen hem dat het maar vergeten   moet worden, hun wonen er voor hun plezier en wij voor het onze. Hij vertelde dat zijn vrouw tijd nodig had....hallo waar gaat het over zeg, kom op.
Mijn man werd s'middags door de buurman bij'm geroepen of hij binnen even wilden kijken bij de badkamer. Komt hij binnen, zit die vrouw daar.....Je weet wat ik gezegd heb Peet, je weet het.... Janno zegt, hallo. Ze keek hem niet aan niks. Dus manlief kwam weer naar huis. Hij vertelde tegen de buurman dat hij zich nog niet erg gewenst voelde, hahaha. Twee tellen later staat buurman er weer, of ie toch wou komen kijken. Het mocht van de buurvrouw maar zij stond er niet achter. Nou zeg, jongens, we leven toch in een volwassen wereld!!

Dus, ook hier gaat het lekker. De buurman groeten we als hij ons groet en dat wijf(want dat is het echt) negeren wij. Zij ons ook trouwens. Maar het maakt het er absoluut niet gezelliger op.

Meid, het enige wat we kunnen doen is proberen ons niet te ergeren aan de buren. Hou de eer aan jezelf. Jij iig veel succec hiermee!

Groet, Anne

pffff, wat hebben wij het dan goed zeg.

volgens mij kun je maar 1 ding doen. Lekker op stap gaan met Loek. Dan hoor je ze niet, zie je ze niet en hoef je je ook niet aan ze te ergeren. En als je dan weer thuis komt  kun je er een stuk beter tegen.

ja, ik ging ook vaak op pad, maar Loek slaapt de laatste week veel beter in zijn eigen bed. Dan slaapt hij dubbel zo lang. We gaan tussen de slaapjes door maar wat vaker weg, maar dan is het wel korter.

Wat ik er trouwens nog niet bij had gezet, is dat mijn buurman (ze hebben elkaar niet voor niets uitgekozen...) ook niet stil kan zitten. Die is dus bijna elk vrij uur aan het klussen of auto wassen. Die auto wordt zowat stukgewassen en geboend en gewaxt. Autowassen is niet lastig, maakt ook geen lawaai. Maar er gaat geen weekend voorbij zonder gezaag, geschuur, getimmer, grasmaaien met electrische maaier, hogedrukspuit... binnen en buiten. Ik dacht een paar jaar geleden "oke, deze verbouwing en dan is het weer rustig". Maar hij vind altijd wel weer iets nieuws dat onder handen genomen kan worden.
Nee, serieus. Wij denken er echt steeds meer over om te verhuizen!!! Ik snap best dat je wat moet kunnen hebben van je buren, maar dit wordt voor ons na een paar jaar echt teveel.
Maar eerst moet mijn praktijk gaan lopen, dan kunnen we beter inschatten hoeveel we kunnen besteden aan een nieuw huis.

wow, jouw buren doen er duidelijk echt alles aan om elkaar en hun kinderen te ontlopen!!! Relatieproblemen?

Misschien moet je maar medelijden met ze hebben en gouw gouden bergen gaan verdienen zodat je kan verhuizen.

succes.

haha, ja dat denk ik ook!  

Zij zei na de bevalling ook al iets in de trant van dat seks een verplicht nummer was. Voor haar hoefde het niet... Ze hoefde er niet goed uit te zien, want ze waren toch al getrouwd... etc etc etc. Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan.
Onze huizen zijn erg gehorig, dus ik hoor alles!
Wat dacht je van een opmerking naar de oudste "wat ben ik blij dat jij morgen naar oma gaat, dan hoef ik tenminste niet de hele dag bij jou te zijn!!!". Het meiske was toen 3 jaar. Dan zit ik echt met tranen in mijn ogen aan de andere kant van de schutting!

Jee zeg wat heb jij vervelende buren, en zo zielig die opmerkingen naar die kinderen toe!!! Kan me voorstellen dat jij dan met tranen in je ogen zit. Wat heb ik dan een mazzel met onze buren...we lopen de deur niet plat bij elkaar maar kunnen wel bij elkaar terecht als er iets is. Af en toe passen we ook even op elkaars kinderen, dat zul jij wel uit je hoofd laten schat ik zo!!

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan