Over van wieg naar ledikant

Hallo allemaal,
Onze dochter is de wieg al weer uitgegroeid (en ze is nog niet eens 4 weken!) dus we hebben een ledikantje gekocht en haar daar vandaag voor het eerst ingelegd.
Maar het gaat nog niet helemaal goed, ze heeft vandaag nauwelijks geslapen en huilt erg veel. Terwijl ze normaal gesproken heel goed slaapt en bijna niet huilt. Door de vermoeidheid drinkt ze ook nog eens minder dan normaal.
Ik heb eerst geprobeerd om haar onder een laken en dekentje te leggen, zoals ze ook in de wieg lag. Maar nadat ze die een paar keer weggeschopt had en er bovenop lag, heb ik haar in een slaapzak gelegd. Ook dit hielp maar mondjesmaat.
Uiteindelijk werd ze rustig door op mijn buik te liggen en heeft ze een paar hazeslaapjes gedaan ook nadat ik haar weer in haar bedje had gelegd.
Ze vraagt nu vaak om voeding (wat niet raar is aangezien ze minder drinkt per keer dan normaal) en daarna is het telkens weer hard huilen als ze weer in bed moet liggen.
Heeft iemand tips hoe ik de overgang wat beter kan laten verlopen??

 
Hoi,

leg iets in haar bedje wat vertrouwd ruikt, zoals bijvoorbeeld het beddegoed uit de wieg. Dan moet je het nog niet wassen want dan is de geur er uit. Of een Pyjama die ze in de wieg heeft aangehad ongewassen bij haar aan doen, of een knuffel die naar haar ruikt of de luier die onder haar hoofd lag. Of leg een paar dagen een knuffel bij jou in bed (of een hydrofielluier) en leg die in haar ledikant, zodat alles lekker vertrouwd en geborgen ruikt.

Succes ermee.

groetjes van Marloes
 
wat ik ook wel eens heb gelezen is over een matrozenbedje moet je maar ff googelen dat kindjes de ruimte te groot vinden in bed, kijk maar of je het kan vinden, van tinynanny geloof ik.
Misschien heeft ze wel een regeldag/regeldagen...kan ook
Succes.
 
Dankjewel voor jullie adviezen!
Nadat Vera zowat de hele dag wakker is gebleven en veel heeft gehuild, is ze na de laatste avondvoeding uiteindelijk in slaap gevallen. Ze heeft heel lang geslapen en vanmiddag ging het ook weer helemaal goed!
Moeders is weer gelukkig
Voor de zekerheid had ik nog wel iets met mijn geur in het ledikantje gelegd, wie weet of het geholpen heeft...
 
hi,

leuk dat je je meisje een poosje in de wieg kon hebben.
onze jongen  hebben  we   langzaam laten wennen ,door hem (na 4 maanden) een klein poosje in het bedje te leggen en dan zelf nog wat om hem heen te dreutelen, opruimen etc, zodat hij zag dat het ook wel leuk was. daarna een klein dutje, een paar dagen later twee dutjes overdag en na ik meen twee weken toen hij zijn dutjes daar tevreden in deed, een nachtje.
ik moet eerlijk zeggen, ik vond het moeilijker dan hij. hij lag eerst lekker bij ons op de kamer in het achterhuis, en daarna in zijn eigen kamertje vooraan in het huis.
 
Hoi,

Het kan ook helpen om de ruimte voor de baby in het ledikantje wat kleiner te maken. DIt kan je doen door een opgerolde handdoek onder het hoeslaken te leggen aan het hoofdeind. Zo krijgt je kindje een geborgen gevoel. Het ledikant is anders ineens te groot voor je kindje.
 
hoi
onze dochter ligt ook in een ledikant,ik heb het op de matrozen bedje manier opgemaakt,dit werkt goed,anders is het zo,n groot bed voot die kleintjes.
gr petra
 
Terug
Bovenaan