overal lief spelen behalve thuis niet

Hallo,

Nou het onderwerp zegt het al. Als wij ergens anders zijn, maakt niet waar dan gaat hij daar lief spelen. Maar thuis ho maar. Ik word hier knettergek van. Speelgoed verplaatsen hebben we ook al geprobeerd. Alleen wil hij wel spelen als ik met hem ga spelen maar ja dat gaat ook niet altijd natuurlijk. Ik ben nu zwanger van de tweede en als straks de tweede komt heb ik daar helemaal geen tijd voor. Zodra ik even aan het bellen ben dan haalt hij de koelkast leeg of iets anders. Ik ben wel erg consequent met hem want vanmiddag had hij al zijn puzzelstukjes van kwaadheid op de grond gegooid, de twee minuten op de trap techniek werkt goed.

Wie herkent dit???

Gr. Jeannette
 
Hoi,

Ik herken het een beetje op een andere manier.
Onze dochter,  2 jaar en 4 maanden,  is bij anderen een schatje. Gaat gewillig naar bed, laat rustig een nieuwe luier toe en luisterd ook erg goed.
En thuis totaal niet.
Nu moet ik niet helemaal liegen. Nu ik er over nadenk ervaar ik dat het de laatste 2 weken wat beter gaat. Dan zal het bij onze dochter vast wel een fase zijn! (hoop ik)

Je bent dus niet alleen.
Sterkte!

groetjes,
Ikky
 
hoi

wat een herkenning ik wou er net zelf wat over gaan vragen, bij anderen is mijn dochter een schatje je hoeft niet naad d'r om te kijken want ze vermaakt zich prima buiten en binnen.
Thuis is dat een compleet ander verhaal ze is lief zolang ik in de buurt ben en het liefst moet ik me dan ook nog met haar bezig houden. Werkt natuurlijk niet dat snap je
Buitenspelen leuk als ik ook buiten speel als ik ga zitten gaat zij ook zitten ga ik met blokken spelen zij ook totdat ik op sta om te gaan koken dan wil zij ook eten koken.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook ik wordt er soms compleet kiedewiet van een paar maanden geleden was het compleet anders want toen was ze echt goed aan het spelen, ik voelde me dan ook vaak een beetje rot   want je had domweg geen kind aan d'r
Uren buitenspelen keuvelen en noem maar op.
Nu is ze aan het kleuren wel naast me maar goed dat doet er niet toe, zo probeer ik het op het moment een beetje in goede banen te sturen zij is rustig bezig en ik kan ook mijn gang gaan.
Haar straffen omdat ze niet speelt of boos wordt erom dat doe ik niet ik reageer er gewoon even niet meer op en dat vindt zij dus niet leuk dan komt ze het eigenlijk zelf altijd weer goed maken ( kusje geven ) even kroelen.
Ik weet ook niet goed wat ik er verder mee moet en ik hoop dat het inderdaad maar een fase is en dat er snel een eind aan komt.
Ik wens je veel succes ermee en ook met je zwangerschap

groetjes martine
 
Terug
Bovenaan