overal mee zitten, hoe is dat bij jullie?

Even een vraagje,

Ik ben 21 weken zwanger en ik ga nu voor mij de spannendste weken in, dit omdat ik eerder 2x rond deze tijd een kindje ben verloren. Daarna hebben we nog een dochter gekregen waar alles goed mee is gegaan.

Omdat dit mijn 4de zwangerschap is heb ik al wat ervaring. Maar dit heb ik nooit gehad in mijn vorige zwangerschappen en ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben.

Het zit zo, als iemand mij een erg verhaal verteld, bijvoorbeeld dat iemand weer iemand kent die zijn kindje aan wiegendood is verloren terwijl het al 2 jaar oud was, kan ik daar zooooooo mee zitten, terwijl het gewoon een verhaal is (nou ja gewoon het is natuurlijk verschrikkelijk), ik heb de neiging om telkens bij mijn dochter van 1,5 te gaan kijken of ze nog leeft!!!! Laatst zag ik op tv behoorlijke heftige beelden in het nieuws, en dat kan me zo bezig houden, terwijl ik normaal helemaal niet zo ben, ik kan heel snel de knop omzetten en weer doorgaan, maar dat heb ik nou totaal niet.

Omdat wij best wel veel hebben meegemaakt vertellen mensen in onze omgeving snel over wat hun weer weten van andere mensen die ook op wat voor manier dan ook hun kindje verloren zijn, en iedereen heeft zijn eigen verhaal en het kan door heel veel oorzaken mis gaan, dus ook bij ons? en wordt ik weer angstig want bij het minste geringste haal ik van alles in mijn hoofd, ik word eigenlijk gewoon gek van mezelf.

Ik snap mezelf niet meer, ik was altijd zo nuchter en realistisch het lijkt wel of ik heel iemand anders ben?

Hoe gaan jullie met "slechte" berichten om.
Beetje rare vraag maar ben even benieuwd.

alvast bedankt

Ik heb er zelf niet zo'n last van, maar het schijnt vrij normaal te zijn, komt door de hormonen...
Mijn zusje had tijdens haar zwangerschap dat ze elke keer moest huilen als ze een baby zag zo'n beetje.. dat was gelukkig maar een paar weken, maar ja, ook niet echt heel handig ;)

Hopelijk ben je snel weer je nuchtere zelf !

dat is vervelend zeg! Daar heb je alleen maar onnodig stress van! ik hoop dat het maar een korte fase is! Zelf heb ik er niet meer last van dan wanneer ik niet zwanger ben..
Succes en probeer jezelf niet al te druk te maken! (ik weet het, is makkelijk zeggen..)

Dat is lastig zeg!
Ik denk dat het goed de hormonen kunnen zijn. Zelf heb ik 2x vroeg een miskraam gehad en ben nu al 22 weken zwanger. Toch blijft ik onzeker. Ook ik trek me alle verhalen heel erg aan. Blijf ook steeds denken aan zulke verhalen die ik in het verleden ooit gehoord heb.

Om jezelf wat meer rust te gunnen zou ik wel aangeven dat mensen zulke verhalen gewoon niet moeten vertellen! Ik zeg dat ook gewoon hoor. Krijg wel veel rare blikken en onbegrip, maar dat kan me echt niet schelen!

Het zal vast schelen als je die rottige datums voorbij bent.
Probeer tot die tijd je rust te vinden en toch een beetje te genieten!!!

Ik ken het wel een beetje. Dit is mijn 1e zwangerschap,maar maakt me ook erg druk en blijf denken wat als er iets mis gaat.Vooral als ik dan weer nare berichten hoor. Ik voelde mijn kindje een poosje wel, toen een paar dagen niet, toen weer wel en nu weer niet. Ik heb dan meteen de angst of alles wel goed is.
Heb er ook last van op het werk. Neem veel mee naar huis en dat blijft knagen. Niet echt relaxed dus. Denk er inmiddels ook over om minder te gaan werken.
Doe rustig aan en probeer toch te ontspannen.

Terug
Bovenaan