overal poep!

Hoi!

sinds Daantje over is op flesvoeding, lekt ze regelmatig door haar luier! Ze poept veel meer in één keer! Ik heb al een grotere maat luier genomen, dat helpt, maar ze blijft regelmatig alles onderpoepen! Steeds een ander pakje vind moeders wel leuk , maar was/technisch niet zo handig...hihi.

Misschien doe ik de luier fout aan= Hebben jullie iets gemerkt bij overgang van bv naaar fles= (stomme vraagtekentoets!) Net lekte ze zelfs door op mama ´s pak! hihi

groetjes
Astrid

Ik heb ook niet zo een twee drie een oplossing. Reageer alleen even op je vraagtekentoets. Ligt aan het forum. Bij mij zijn sommige toetsen ook regelmatig van slag als ik op het forum type, in word ed is er niks aan de hand.
tot zover deze zeer nuttige info
Mirjam

Ik dacht juist dat de poep bij flesvoeding dikker zou worden en dus minder kans op doorlekken?
Lynn krijgt nog steeds borstvoeding en ik krijg dus de daarbij behorende spuitluiers. Gelukkig poept ze maar 1x in de 2, 3 dagen, dus hoef ik niet zoveel pakjes te verschonen! Maar echt tips om dit te voorkomen.... ben bang dat de luier gewoon vol is en dan niet meer kan hebben. Je zou met plakband de randjes dicht kunnen plakken, maar dat is wel erg drastisch.
Ik zorg gewoon dat ik altijd een reserve kledingsetje bij me heb en als je het meteen uitspoelt, krijg je de vlek er nog wel uit. En je wordt vanzelf wel vaardig in het verschonen van zo'n overgelopen poepluier: het rompertje dubbelvouwen voordat je het over het hoofdje heentrekt voorkomt dat de poep overal zit.

aha!! Blij dat het aan het forum ligt! Meer toetsen doen gek inderdaad!

Dat van die rompertjes dubbelvouwen is een goede tip! Vanochtend had ik al poep in haar haar!! hihi...bah!

De poep is inderdaad wel dikker, maar nog steeds niet heel dik. Maar het is meer! Minder vaak dan bij de bv, toen poepte ze 6 of 7 keer, nu nog 3 of 4 keer per dag! Maar dat is dus nog best veel in vergelijking met Lynn. En het is meer in hoeveelheid.

Naja, ze moet natuurlijk nog wennen aan de nieuwe voeding. En mama is voor het eerst mama en die moet nog leren luiers dicht te doen.

Groetjes
Astrid

Hoi Astrid,
Ik ben al bijna 2 jaar mama en bij mij gaat het ook nog wel eens fout hoor. Ik vouw idd ook de rompertjes dubbel voor ik ze over het hoofdje doe. Ik kijk ook heel goed waar het het vieste is. Soms is het beter om het rompertje van achter naar voor te halen en soms van voor naar achter. Ik probeer altijd zo min mogelijk de viezigheid over het hoofdje te laten gaan, zal ik maar zeggen. Ik hoop dat je dat begrijpt.
Verder leg ik bij een dreigende doorlekker eerst een hydrofielluier neer, voor ik ga verschonen. Die zijn makkelijker opgepakt en in de was gedaan dan een aankleedkussenhoes. Een luier maat groter kan soms ook het lekken verergeren. Bij de beentjes moet de luier goed aansluiten. je moet even kijken wat het beste past.
En, wat Pliep zegt, zo snel mogelijk uitspoelen, dan wordt het nog wel schoon.
Patricia

Hoi Astrid!

Je hebt best kans dat over een week of twee als de darmpjes gewend zijn aan de flesvoeding het doorlekken, de hoeveelheid poep minder wordt! Maar vervelend is het soms wel!.. Hier staat de wasmachien ook veeel vaker aan! Sam poept nu 1 keer in de 2 dagen.. meestal na een fles; als ik hem dan tegen me aan heb om te boeren voel ik het zo z'n luier in spuiten!.. Gelukkig is het nog maar een paar keer gebeurd dat het echt overal zat en dat verschonen zoveel doekjes zou kosten.. toen heb ik hem maar in de Tummytub gedaan!
Er zijn al vele tips gegeven.. check inderdaad of het goed bij de beentjes aansluit; de randjes naar buiten gevouwen..

Suxxes!
Margreet en Sam

Ik wil nog even wat aanvullen mbt de toetsen. Als je onderop in je taakbalk kijkt, dan staat daar een toetsenbordtekentje, deze met linkermuisknop aanklikken en dan moet er 'verenigde staten' staan, die moet aangevinkt staan. Als deze niet aanstaat ff aanklikken en klaar!!!

Terug
Bovenaan