overal

meiden hebben jullie dat nou ook dat je alleen maar overal babies en zwangere vrouwen ziet. Ik merk het constant en elke keer weer merk ik hoe groot mijn wens is om zwanger te worden. Gisteren nog met mijn vriend naar de voetbal geweest en allemaal baies en zwangere vrouwen en dan denk ik dat wil ik ook!!!!

Hoi Nicole,

Klopt ik word er ook helemaal gestoord van!! Het lijkt wel of 'iedereen' zwanger is of net een kind heeft gekregen. Vandaag vertelde een collegaatje dat ze zwanger is. Ze waren maar alvast gestopt met de pil, maar nog niet bewust ermee bezig. Voor ze het wisten was het al raak! Aan de ene kant leuk om te horen, maar ook heel dubbel. Wij willen al zo lang een kindje en toch lukt het steeds maar niet.
Maar we geven de moed niet op.

Groetjes,
Merle

Hoi Nicole,

Ik ben blij dat er nog meer vrouwen zijn die er last van hebben. Ik word er helemaal gestoord van. Overal zie ik baby's, peuters en kleuters en dan denk ik, dat wil ik ook zo graag! Al mijn vriendinnen hebben al een tweede kindje en dan al die kraambezoeken.

Of laatst was ik een dagje naar de dierentuin, alleen maar ouders met kleine kinderen. En het lijkt wel of het in de lucht hangt want iedereen vraagt aan ons. 'En, wanneer nemen jullie kinderen?'. Net of wij dat zelf kunnen bepalen.

In onze omgeving zijn er wel veel mensen die zeggen dat ze bij de eerste keer zwanger zijn geraakt. Soms vind ik dat erg moeilijk om te geloven.

Ik ben 27,5 en ik vind mezelf al oud worden om nog aan kinderen te beginnen. Het kan nog minimaal twee jaar duren voordat ik een baby heb (zwanger worden + 9 maanden). Ik heb er een beetje spijt van dat ik niet eerder ben begonnen. Toen vond ik kinderen krijgen eng en ik wilde bepaalde dingen gedaan hebben, zoals een opleiding en reizen.

Wat is dit een lang verhaal geworden zeg, volgens mij zit het me goed dwars. Ik heb ook zo weinig mensen waar ik mee kan praten. Je vertelt deze dingen niet zo makkelijk aan je omgeving.

Op het moment zit ik in een dipje omdat ik ongesteld ga worden. Nou ja, we zullen maar denken in april meer geluk.

Wat ik fijn vind om te lezen is als iemand schrijft dat ze na b.v. 9 maanden klussen zwanger is geraakt. Dan denk ik 'yes, zie je dat er nog hoop is'. Volgende maand beter.

Groetjes,
blondie27

Ja inderdaad, dat hebben ik ook. Dat komt gewoon omdat je er mee bezig bent. Ze waren er altijd al wel hoor, maar ze vallen nu gewoon veel meer op.

Groetjes Vanessa

oh wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit verschijnsel. Blondie ik ken dat ook dat ik er met weinig mensen over kan praten, maar dit heeft ene andere reden . Ik ben namelijk 23 en voor mijn gevoel ben ik wel toe aan kinderen krijgen maar volgens mijn omgeving ben ik te jong. Iedereen lijkt zich te bemoeien met andermans levens. Terwijl mijn vriend en ik er aan toe zijn. wie bepaalt er nou wanneer wij kinderen willen dat doen wij toch zelf zeker als je het leuk vind kunnen we wel mailen nicole_overdevest@hotmail.com
groetjes nicole

Terug
Bovenaan