Overbezorgde moeder?

Ik heb een zoontje van 7 maanden, maar ik heb het gevoel alsof ik soms vreselijk overbezorgd ben. Ik durf hem niet alleen op de grond te laten zitten maar blijf erbij want ik ben bang dat hij anders valt. Ik durf hem geen koekje te geven omdat ik bang ben dat hij daarin stikt. Wat kan ik doen om dat overbezorgde weg te nemen want ik word gek van mezelf. Zo leert hij toch nooit iets zelf? Heeft iemand tips voor mij?

Liefs
 
Hoi Wendy,

Ik ken het gevoel heel goed. Mijn meisje is ook 7 maanden en mijn 4e kind. Maar ik blijf dat overbezorgde houden. Het is gelukkig lang niet zo erg meer als bij mijn eerste hoor, het knaagt nu alleen nog in mijn achterhoofd. Je kunt beginnen om je zoontje op een boxkleed te laten zitten, mocht hij dan echt vallen, dan valt hij zacht en natuurlijk wel gewoon een koekje geven, maar er bij blijven. Dat vind ik of je nu bezorgd ben of niet, toch wel verstandig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen bambix koekjes geef, want daar kunnen van die lekkere grote brokken van af breken en dat vind ik maar niets. Ik geef tegen het advies van het cb in gewoon een lange vinger.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Sterkte ermee,

Groetjes Esther.
 
Hoi Wendy,

Wat je er aan kan doen is het gewoon doen. Het is ff doorbijten maar als je ziet dat het lukt word alles een stuk makkelijker.

Toen Mara nog niet zo goed zat legde ik een kussen achter haar. En nu gaat het zitten goed en soms stort ze toch nog om als ze iets wil pakken. (maar dat valt mee)

Een liga verkruimld en word zacht en sompig zo ook rijstwafeltjes daar ben ik mee begonnen en dat ging beter soepstengel ben ik persoonlijk niet zo wegvan. Dat gaat bij Mara erg moeizaam.

Maar meid echt hoe hard het ook klinkt hij zal straks nog vaker vallen maar ook daar leren ze van. En een kindje kan veel hebben vaak vinden wij het erger dan zij zelf.

Succes
 
Hoi Wendy,allereerst vind ik je geen overbezorgde moeder maar een zorgzame moeder.Mijn zoontje is 8 maanden en ik ben ook best voorzichtig met bepaalde dingen.Ik zet hem ook nog niet alleen neer op de vloer teneerste zit die nog niet stevig genoeg en wanneer die omkukelt valt die met zijn hoofdje op het laminaat lijkt me niet echt prettig en wanneer hij een koekje eet blijf ik er ook bij want ik heb al een aantal keren gehad dat het achter in zijn keel zit en dan kan ik het er direct uitvissen.Lijkt me niet meer dan normaal en ik zie mijzelf echt niet als overbezorgde moeder.Veel geluk met je kleintje,groetjes Ingrid.
 
Terug
Bovenaan