overbezorge oma..pff

hoi!

Ik moet even wat kwijt!
Ik wordt de laatste tijd niet goed van mijn moeder..hoewel ik echt een hele goeie band met haar heb.
Ze komt een paar keer per week langs,en echt ze probeert me steeds op dingen te wijzen en het lijkt wel of ze mij in sommige dingen niet vertrouwd.
Ik ben 38 jaar...en weet heus wel wat gevaarlijk  is voor kleine kindjes.
Maar wij gaan er waarschijnlijk wat soepeler mee om,en zijn niet zo overbezorgd.
De ene keer verteld ze me wat ik aan onze slaapkamer(waar luuk bijna nooit komt,alleen als wij erbij zijn)moet veranderen,om het veilig te maken..hahaha..er staat alleen een bed en een nachtkastje!
Dan weer de tuin,wat daar allemaal in moet veranderen,daar heeft ze wel een beetje gelijk in,daar moet een hek komen,want er zitten trappen in de tuin..maar zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ze heeft ook aangeboden om zijn pyama(van de Zeeman) waar nu zoveel comotie over is,de aplicatie uit te knippen en er wat anders op te zetten..ja hallo!! een pyama van 4.95..hahha..ik koop wel een nieuwe.
Echt waar ik voel me soms een klein kind hoe ze met me omgaat..heb het haar ook al gezegd.Ik zei:ije lijkt wel een "juffrouw"die vind dat wij ons kind niet kunnen opvoeden,en ons dingen moet leren..
Dat vond ze overdreven,en ze zei dat het waarschijnlijk de leeftijd is,en ze "gewoon" wat bezorgd is.

Wat vinden jullie hiervan???

Liefs,Swinnie

Ach je moeder bedoelt het waarschijnlijk goed maar ik herken t wel. Ik heb ook een hele goede band met mijn moeder maar soms denk ik, ja mam laat me nou maar even. Ik heb soms nog moeite als mijn dochter naar bed gaat en ze ligt heel erg te huilen, dat kan ik een tijdje aanhoren maar als ze echt overstuur raakt wil ik haar pakken, dan roept mijn moeder gelijk, laat dr nou liggen, zo wordt ze verwend. En zo zijn er nog wel een paar dingetjes, zo vergelijkt ze mijn dochter altijd met mij: nou jij ging gewoon slapen hoor en sliep de hele nacht door (mijn dochter wil bij oma in bed niet altijd gelijk slapen en is ook vaak om 6 uur 's ochtends al wakker) en dan denk ik ook, ja mam nou weet ik t wel, maarja dan denk ik maar weer, ze bedoelt t goed en ze is hartstikke gek op dr kleindochter dus laat ik t maar.
Groetjes van Sonja

Hoi Swinnie,

Mijn moeder doet het gelukkig niet zo, maar mijn schoonmoeder heeft er nogal een handje van.
Toen mijn dochter kleiner was vondt ze alles maar 'eng'. "Kan ze wel alleen in die kinderstoel zitten?" "Geef je haar nu een soepstengel? Die zijn toch veel te hard?" "Een schommel. Brrrr, dat lijkt me maar niks. Doe maar niet te hard!"
 Daar werd ik helemaal gek van. Op een gegeven moment is een keer de bom gebarsten. Ik heb haar toen gezegd dat ik er vreselijk van baalde dat ze overal commentaar op had. Alsof ik niet voorzichtig zou doen met mijn kleine meissie. Daar schrok ze enorm van. Dat was natuurlijk niet haar bedoeling geweest. Sindsdien gaat het wel beter, maar ik merk dat ze vaak op haar tong moet bijten, want ze zou nog steeds graag commentaar geven.
Gelukkig zijn we verhuisd en zien we ze nu niet meer zo veel als voorheen......

Even iets anders. Wat is er met de Zeeman Pyjama's?????(Ik heb de commotie gemist geloof ik.)

Groetjes, Karin

hoi
oja hier ook een overbezorgde en overal mee willen bemoeien oma!!ze bedoelt het goed hoor.als anouk achterin de auto zit dan is ze een beetje bang als de passagiersstoel weer achteruit komt,zegt mn moeder dan kun je er wel een wit laken over heen hangen,minder dreigend dan zwart.ja daaag,ik leid anouk wel af met een speeltje,ze zal er toch aan moeten wennen.ga mn auto niet vol hangen met lakens..nou en zo zijn er nog wel meer kleine dingen waar ik me soms wel eens aan erger hoor!

gr petra

Heee Swinnie,
Die oma's..pff..ken het wel..
Niet overbezorgd..maar bemoeid zich overal mee..dat is ook wat hoor..
De jassen van de kids wassen als ze na school bij haar zijn..omdat dat nodig was..jaja, of hun schoenen poetsen!!
Denk ik ook;'' oke heb ik het weer niet goed gedaan??''
Of als ze een keer een mand was voor me strijkt er drie shirtjes uithaalt en opnieuw wast, omdat er nog ergens een vlekje op zat??
Of wat als ze in de vakantie op je huist past, je bij thuiskomst een nieuwe deurmat aantreft, omdat die oude niet meer mooi was..
Ja hier kan ik ook van steigeren!!!!
Maar dan heb ik het over schoonmoeder..haha
Mijn moeder bemoeit zich nergens mee, vind dat we het zelf maar moeten doen...Is ook niet alles hoor..
Achja, denk  maar dat je blij bent dat ze er nog zijn..ja toch?

Liefs Rina..ps hoe was het bij de kapper??

Hoi meiden,

ik herken het verhaal ook wel.
Maar ik ben er ook van overtuigd dat onze (schoon)moeders het allemaal goed bedoelen.

Mijn moeder en stiefvader hebben er ook een houtje van dat als Dylano daar op de grond ligt, en hij begint te dreinen, hem gelijk op te pakken. Maar dat hoeft helemaal niet, want das altijd maar ff bij hem, en dan gaat hij weer gwn lekker verder spelen en de boel verkennen  En als hij het echt niet naar zn zin heeft, laat hij dat goed merken hoor!
Dit hebben we ook al een paar x moeten zeggen.
Ook willen ze hem volproppen met koekjes e.d. "Want daar zijn wij opa en oma voor" krijgen we dan te horen  Ja tuurlijk mogen ze hem verwennen, maar wel tot een bepaald punt.

Mijn schoonmoeder is nog erger. Die zegt vaak dingen waarvan ik denk...
Maar ze bedoeld het allemaal goed, dat weet ik zeker!! En ik weet zeker dat ze er goed voor zijn als hij daar is (dit is nog niet voorgekomen trouwens). En dat is het belangrijkste denk ik dan...

Groetjes Debby.

Hoi allemaal!

Bedankt dat jullie hebben gereageerd.
Het is ook zo,ze bedoeld het ook echt allemaal goed.
En ik weet t,ik mag blij zijn dat ze er is,en ze doet ook heel vaak dingen voor ons.
Ik denk ook daarom dat ze denkt dat ze zich sommige dingen mag permiteren.
Ik heb me voorgenomen om haar vaker een antwoord te geven,zonder er ruzie over te krijgen natuurlijk.
Want dat is het allemaal niet waard,ik hou ontzettend van mijn moeder!
En wie weet hoe wij over een jaar of 30 zijn....
Maar soms heb ik t even helemaal gehad!!

Oh ja Kaatje.,er stond gisteren in de krant dat er pyamas zijn van de hema en zeeman waar aplicaties op zitten waar zgn"weekmakers" in zitten.Dit zou schadelijk "kunnen" zijn.
Maar goed er zijn er maar een aantal getest,en ik denk dat het wel meevalt..want anders zou er wel een verder bericht over zijn gekomen..toch?
En die pyama die ik heb is nu al tig keer gewassen..dus...
Ik zal in het vervolg maar opletten met dit soort pyamaatjes??

Liefs,Swinnie

Oh ja..en Rina:de kapper was Heeeeeerlijk!!
Heb weer een fris koppie..gekleurd en geknipt...MAAR.....ik schrok van de prijs!!
Dus verven doe ik in het vervolg weer zelf!

De fotoos van jou en Lieve zijn trouwens super!!
Wat was je een stralende bruid!!

Tot gauw!Swinnie

Terug
Bovenaan