Overblijven

Hoi papa's en mama's,

Onze oudste wordt zondag 4 jr en gaat vanaf maandag elke dag naar school. Ze is vanaf 1 sept al aan het oefenen een ochtend en een middag in de week. We hebben gekozen voor een basischool die redelijk ver bij ons huis vandaan is. Dit omdat onze dochter nogal gevoelig is en de school hier dichtbij heeft bijvoorbeeld al 9 groepen 1. Om even aan te geven hoe groot die school is. Daarom hebben we voor een andere kleinere school gekozen, tevens de school waar mijn man ook op zat vroeger. Het is een ontzettend leuke school en ze vindt het helemaal geweldig!!

Maar.. waar het dus om gaat. Het is nét te ver om tussen de middag heen en weer te rijden. Ze is om 12u uit en moet om 12.55u weer in de klas zitten en het is een kwartier rijden. (zonder jassen/schoenen enz). Daarnaast zit ik met het middagslaapje van onze jongste. Het lijkt mijn man en mij het meest rustige voor iedereen om haar over te laten blijven. Misschien loop ik op de zaken vooruit en vindt dochterlief het geweldig om over te blijven. (de middag is niet zo lang, tot 15.00u).
Maar ik voel me dus een beetje schuldig, ook omdat ik huismoeder ben.
Dus over laten blijven of heen en weer gaan rijden.
Ik zou graag jullie mening horen!
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Jude
 
In jouw geval is er sprake van een keuze, maar praktisch gezien is het misschien makkelijker als zij overblijft. Waarom leg je het haar niet uit en probeer je het niet een paar keer. Misschien zijn er wel vriendjes of vriendinnetjes die ook overblijven. Maak het leuk voor haar, laat haar een brooddoosje kiezen en wat er op haar brood moet. Geef ook iets extra's mee, bijvoorbeeld een worteltje, een stukje komkommer of een paar cherrytomtaatjes. Misschien vindt zij het juist wel leuk om over te blijven.
 
Nou dochterlief is nu twee volle dagen op school geweest en ze vindt het helemaal fantastisch! Ze had maandag om 15.00uur toen iedereen naar huis ging, tegen de juf gezegd; ik moet toch overblijven vandaag? Ze dacht dus dat het na school was haha.. Het overblijven is hartstikke leuk. Er blijven 9 kindjes uit haar klas over elke dag. Dus ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken!!
 
Bij ons op school hebben ze een continue rooster en is het gewoon dat iedereen op school overblijft. Ze eten met z'n allen een half uurtje en daarna is het gezellig spelen.
Daarbij is de situatie er ook naar om voor overblijf te kiesen, en wie weet zijn er klasgenootjes/vriendinnetjes die ook overblijven. Maakt het meteen makkelijk

succes
Danielle
 
Hoi,

Ik snap je dillema, maar word je dochter er beter van door een half uurtje thuis te zijn?
Haasten om thuis te komen, snel eten en dan snel weer terug, ik denk eerlijk gezegd niet dat het voor jullie alle 3 iets opleverd!
Juist omdat ze gevoelig is word het misschien juist moeilijker, ze moet dan ook 2x per dag afscheid van je nemen.
En als ze het eenmaal een paar keer gedaan heeft weet ze niet beter!
Mijn oudste 2 blijven ook over op school, je jongste gaat pas 3halve en 1 hele dag, maar vraagt vaak of ik hem na het eten wil halen, hij vind het heel gezellig om met de andere kinderen te eten op school en daarna nog even te spelen.

Veel succes met je keuze!

Gr MJ
 
Hallo... Ik snap je gevoel hoor maar het is idd prettiger voor jullie dat ze overblijft en fijn dat het bevalt.
Vaak heb je er als ouder meer last van dan je kindje zelf
ook mijn zoontje van 5 mag graag overblijven ik was er eerst geen voorstander van
maar nu ga ik bijna iedere dinsdag morgen zwemmen en dan blijft hij over en hij vind het geweldig vraagt altijd om 15 uur direct mag ik morgen weer overblijven al moet hij dan maar 1x naar school haha.
dus zo lang je kindje geen problemen er mee heeft kan het zat en heeft ze een keer een periode dat ze niet graag blijft kan je haar nog ophalen tussen de middag is voor een keer ook lekker misschien.

groetjes lolifantje.
 
Hoi,
Mijn dochterje gaat vanaf 15 september naar school. Ik werk zelf niet en had het idee haar gewoon op te halen. Maar  net voor  de herfstvakantie blijft ze nu toch over. De reden is dat ik erg in de knoei kwam met het eten en slapen van onze jongste van 15 maanden en het elke keer een stress was om alles in dat ene uur voor elkaar te krijgen. Voor de jongste niet fijn en voor haar niet fijn omdat het   toch allemaal wat gehaast ging. Op haar school blijven de meeste kindjes over en was ze echt een uitzondering dat ze naar huis ging. Dit vond ze dan ook helemaal niet leuk, dat zij als één van de weinige naar huis moest,zij wilde ook overblijven. Nu blijft ze over, kan rustig eten en daarnaast ook nog een tijdje spelen in de tijd die normaal opging aan het vervoer van en naar school. Ze vindt het heel leuk en heb haar niet meer gehoord over ophalen.
Ik voelde me wel wat rot en schuldig toen ik het besluit nam maar ik
zou het niet meer anders willen. Het geeft zoveel meer rust, ik bleef maar op en neer fietsen,  maar het belangrijkste is dat mijn dochtertje het naar haar zin heeft.
Dus ik heb ook erg getwijfeld maar vind het goed zo.
 
Terug
Bovenaan