overdag alleen op schoot/voedingskussen willen slapen

<p>Ons zoontje van bijna 9 weken wilt overdag alleen op mijn schoot of op het voedingskussen slapen na het voeden. Over dag in zn wiegje of in de wagenbak leggen na het zien van slaapsignalen is een drama met veel huilen. </p><p>Rond een uurtje of 16.30-17.00 istie altijd geprikkeld en heeft ie een huilmoment tot een uurtje of 19.00. Meestal kunnen we hem rond die tijd prima in zn bedje leggen nadat ie al die tijd heeff geclusterd bij mij.</p><p> </p><p>Wanneer we hem om 19.00 in zn bedje leggen slaapt ie meestal door tot half 11, daarna komt hij om de twee uur en istie om half 6 klaar wakker. Heb al vaak geprobeerd om hem dan toch nog boven te voeden op onze kamer in de hoop dat ie dan nog even een uurtje of twee zou slapen maar dat wil meneer niet. We gaan dan naar beneden, meneer drinkt beide borsten leeg en valt dan als een blok in slaap op het voedingskussen. Naar bed of naar de bak/box verhuizen lukt niet dan schrikt hij wakker.</p><p>Even alleen in de box leggen wilt meneer ook niet, dan zet ie het ook op een huilen.</p><p>Na 9 weken op de bank zitten met meneer ben ik het wel een beetje zat. Ook omdat ik zelf amper wat kan slapen overdag...</p><p> </p><p>Iemand nog tips?</p>
 
Herkenbaar! Zo lastig, ik heb mn dochter van ruim 7 weken veel in een draagdoek zodat ik mn handen vrij heb. De nachten zijn hier best ok dus daarvoor heb ik geen tips.. 
 
Is heel normaal. Mijn dochter sliep in het begin ook alleen maar bij mij maar nu ze 17 weken is slaapt ze elk slaapje in haar bedje. Dit ging heel gelijdelijk vanzelf als ze nog zo klein zijn hbbe ze de geborgenheid gwn nog nodig. Voor je t weet willen ze niet eens meer bij je slapen dus geniet er nog ff lekker van. Ik vond t heerlijk maar het is idd wel onhandig af en toe. Je kan het boek baby in droomritme bestellen dat heeft hier ook goed geholpen. Ik begon met haar tips toen ze 15 weken was. Succes :) 
 
Ik denk ook dat je zoon gewoon die geborgenheid nog nodig heeft.  Bij mij heeft een draagdoek ook geholpen om af en toe ff mijn handen vrij te hebben.  Ik hoor ook meer dat sommige baby's graag overdag beneden zijn.  Ik weet niet of dat erg is. Mijn dochter sliep prima in haar bed. In het begin heb ik bij haar en opgerolde handdoek erin gelegd. Dan slaapt ze meer geborgen.  Misschien dat je dat helpt. Creëert een beetje het voedingskussen na. En ik denk gewoon af en toe blijven proberen... maar als het nog niet werkt slaapt hij toch lekker beneden! Komt vanzelf wel ?  Succes meid. 
 
Hier ook heel herkenbaar.. Wat is dat vermoeiend he? Snachts slaapt onze man gelukkig wel aardig goed de laatste tijd, maar overdag is het drama.Op schoot slaapt meneer als een roosje, zodra ik hem probeer weg te leggen (of dit nou babynestje of bedje is) wordt hij wakker en zet het op een krijsen...Ik ben van plan om dat boek van baby in droomritme te bestellen, hopelijk kunnen we daar wat mee..Succes ermee, hopelijk snel goed slapende babys?
 
@Rooslii ik heb het boek besteld, ook omdat we van borst naar flesvoeding gaan leek het me fijn :) draagdoek willen we ook gaan proberen mocht het niet vlotten met m in het wiegje te laten slapen.@JMama, ja, ik krijg er gewoon dikke benen van haha. Het heeft ook wwl wat maar het huishouden schiet er erg bij in op deze manier.  
 
Terug
Bovenaan