Mijn dochter van 10 maanden gaat overdag altijd zonder mokken slapen als ze moe is. Ze doet twee slaapjes, eind van de ochtend en eind van de middag. Ze slaapt dan 1 a 2 uur, dat wisselt. 's Avonds doe ik altijd een badje, en daarna naar bed (na een fles). En ook al vertoont ze dan alle tekenen van vermoeidheid (oogjes wrijven, oortje pakken etc.) ze gaat dan vaak ineens moeilijk lopen doen. Wordt ineens reuze actief, rolt en klautert het hele bed door, heeft grote verhalen en uiteindelijk slaat het vaak om in huilen. Soms duurt het wel 1 a 2 uur voordat ze eindelijk slaapt. Ik probeer haar wat te negeren (huilen kan bij het in slaap vallen horen), maar soms probeer ik haar ook te sussen. Ben ik een kawrtier bezig om haar in slaap te sussen. Vaak slaapt ze 's avonds ook onrustig (ik hoor haar dan in een halfslaap 'klagen&apos
. Waarom is het verschil tussen overdag slapen en 's avonds slapen toch zo groot? Het gaat ook wel eens goed, hoor, maar waar dat dan aan ligt? Haha: ze zeggen dat rust en regelmaat en voorspelbaarheid goed zijn voor bay's, maar moeders willen ook wel een beetje voorspelbaarheid! Moeders die dit herkennen? Tips???
Groeten, Jeanet
Groeten, Jeanet