overdag braaf slapen, 's avonds niet willen!

Mijn dochter van 10 maanden gaat overdag altijd zonder mokken slapen als ze moe is. Ze doet twee slaapjes, eind van de ochtend en eind van de middag. Ze slaapt dan 1 a 2 uur, dat wisselt. 's Avonds doe ik altijd een badje, en daarna naar bed (na een fles). En ook al vertoont ze dan alle tekenen van vermoeidheid (oogjes wrijven, oortje pakken etc.) ze gaat dan vaak ineens moeilijk lopen doen. Wordt ineens reuze actief, rolt en klautert het hele bed door, heeft grote verhalen en uiteindelijk slaat het vaak om in huilen. Soms duurt het wel 1 a 2 uur voordat ze eindelijk slaapt. Ik probeer haar wat te negeren (huilen kan bij het in slaap vallen horen), maar soms probeer ik haar ook te sussen. Ben ik een kawrtier bezig om haar in slaap te sussen. Vaak slaapt ze 's avonds ook onrustig (ik hoor haar dan in een halfslaap 'klagen'). Waarom is het verschil tussen overdag slapen en 's avonds slapen toch zo groot? Het gaat ook wel eens goed, hoor, maar waar dat dan aan ligt? Haha: ze zeggen dat rust en regelmaat en voorspelbaarheid goed zijn voor bay's, maar moeders willen ook wel een beetje voorspelbaarheid! Moeders die dit herkennen? Tips???

Groeten, Jeanet

Hoi,

met 10 maand kan ze er ook aan toe zijn om naar 1 slaapje te gaan. Die van mij konden het dan nog niet volhouden tot na de middag, dus kregen ze vaak voor elf uur al eten en dan gingen ze zo'n drie uur slapen. Daarna konden ze wel tot een uur of 7.
Wat ik ook vaak lees is dat er voldoende tijd moet zitten tussen dat ze wakker worden uit hun middagslaapje en dat ze weer op bed gaan, minstens 3 uur als ik mij goed herinner, misschien ligt daar het probleem?

Hopelijk heb je er wat aan, succes, Joke.

Hoi mamamaria,

Ik zie dat je ongeveer eenzelfde probleem hebt als ik met mijn zoontje van 10 maanden. Ik had het alleen gepost onder het topic verzorging, wist niet goed waar het bij hoorde.

Bij mij is het probleem er pas sinds een paar dagen. Overdag is het ook wel een beetje lastig, maar als ik er bij blijf zitten eventjes gaat het goed. 's Avonds is het echt een compleet drama.Hij krijst werkelijk de hele boel bij elkaar. Gisteravond heb ik hem er na een uur maar even uitgehaald, gewiegd en toen ik hem weer teruglegde sliep hij binnen 5 minuten.

Ik heb ergens gelezen dat ze nu ook wel weer een bepaalde fase doormaken, maar ik vind het erg moeilijk hoe ik er mee om moet gaan. Als ik hem sus door hem te wiegen ben ik bang dat ik hem daar aan wen en dat ik straks elke avond zo sta, maar als ik hem laat gaan, staat hij zo hard te gillen en te huilen tot hij helemaal oververhit is en dat kan ik dan ook weer niet aanzien.

Ik hoop dat er nog meer reacties gaan komen, ik ben zó benieuwd naar de gouden tip! (Ik weet wel dat die niet bestaat, maar ben wel heel benieuwd hoe anderen hier mee omgaan).

Oh ja, om nog even op Joke terug te komen. Ik dacht ook dat hij misschien toe zou zijn aan 1 slaapje, maar dat redt hij echt nog niet.

Hij doet 2 slaapjes van ongeveer een uur, om 10.00 en om 14.30 uur, dus dat zou goed moeten zitten (hij gaat er 's avonds om 19.00 uur in). Ik zie ook dat hij 's avonds echt heel erg moe is. In z'n ogen wrijven, gapen, ik snap ook niet hoe hij het met huilen zo lang vol kan houden (soms tot 21.30 uur!!).

Terug
Bovenaan