Overdag hazeslaapjes

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 9 weken doet overdag erg korte hazeslaapjes. Meestal huilt hij omdat hij zijn speen kwijt is, maar als hij speen weer heeft kan hij de slaap moeilijk hervatten.
Hebben jullie tips hiervoor. Ik heb al ritme en regelmaat in de dag aangebracht nu het rustcomponent nog. Overdag slaapt hij overigens wel redelijk goed. Graag jullie reacties.

Groetjes,
Esther
 
Mijn zoontje van 5 mnd doet overdag ook hazeslaapjes van maximaal 45 min. Hij doet dat ongeveer 4 keer per dag. Daarom is hij s'avonds erg moe en gaat hij rond 18:30 naar bed. Dan slaapt hij tot 7:30 s'ochtends. Ik denk dat omdat hij s'nachts zo goed slaapt, hij overdag minder slaap nodig heeft.
Ik heb dus geen tip voor je, maar herken gewoon je verhaal.
 
Hoi,



Mijn dochter van 16 weken doet ook alleen maar hazeslaapjes overdag
(ong. 3 x 45 min., soms ook eens een uurtje of iets langer). En
inderdaad gaat ze 's avonds ook al heel vroeg naar bed, zo tussen 18 en
19 uur. Helaas slaapt ze nog steeds niet door, maar wil ze 's nachts
nog een keer drinken. Dan heeft ze ook echt verschrikkelijke dorst. En
's ochtends wordt ze zo tussen 6 en 7 alweer wakker. Beetje vermoeiend
nog, maar ik hoop dat ze snel door gaat slapen. Ze heeft dit tot nu toe
nog maar drie keer gedaan....gaap



Ik probeer me er maar niet te druk over te maken en ben al lang blij
dat ze wel overdag slaapt. Ik heb al veel geprobeerd om de slaapjes te
verlengen en ook om haar door te laten slapen, maar mijn ervaring is
dat het ritme dan nog meer door de war raakt. Sommige kinderen laten
zich nu eenmaal niet in een ritme dwingen denk ik...Ik zie dat het goed
gaat met mijn dochter, ze is blij en groeit goed, daar   kijk ik
dan maar naar!



Groetjes Maaike

 
quote: poeh schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-11-2005 16:26:54'));

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 9 weken doet overdag erg korte hazeslaapjes. Meestal huilt hij omdat hij zijn speen kwijt is, maar als hij speen weer heeft kan hij de slaap moeilijk hervatten.
Hebben jullie tips hiervoor. Ik heb al ritme en regelmaat in de dag aangebracht nu het rustcomponent nog. Overdag slaapt hij overigens wel redelijk goed. Graag jullie reacties.

Groetjes,
Esther

hoi Esther,
Onze Danique deed ook met 8 a 9 weken in eens hazeslaapjes, wij zijn gaan inbakeren, en toen sliep ze weer 3 uur achterelkaar!! En zij was weer helemaal uitgerust en at ook beter.
Later ben ik de bakerzak gaan gebruiken, www.bakerzak.nl voor inbakeren www.pacco.nl .

Maaike   mama van Danique 9,5 maand
 
Hallo,
Senn is bijna 3 maanden en doet overdag ook alleen maar hazeslaapjes. Hij is bijna de hele dag wakker, ook al leg ik hem in bed. Hij huil weinig, maar zit gewoon lekker de hele dag rond te kijken en te lachen. snachts slaapt hij heel goed en slaapt door tot half 8. Dat doet hij vanaf 5 weken. Vanaf dag 1 is hij trouwens veel wakker geweest overdag. Ik zou me dus geen zorgen maken om hazeslaapjes, zoalng hij snachts zijn rust pakt. Het ene kind heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan de andere! En zolang ze tevreden zijn geeft dat toch niets?
Lekker van genieten dus, dat je zo'n wakker kindje kindje hebt! Ik vind het namelijk wel gezellig...
 
Hallo,
Wanneer je kindje hazeslaapjes doet en daar vervelend van is om dat hij moe is.
Is het inderdaad een idee om te gaan inbakeren.
Rick is vanaf 5 weken tot 6 maanden ingebakerd en sliep toen heerlijk.
Hij werd steeds wakker van het gemaai van zijn armen.
Groeten Marieke van Veen Rick en Joost
 
Hier nog zo ´n hazeslaper!! Vaak niet langer dan een uur. Ook Ruben ligt ´s avonds rond 19.00 uur op bed. Ik heb er weinig last van gelukkig. Eerst vond ik het wel lastig want je komt precies nergens aan toe. Maar nu hij wat ouders is kan hij zichzelf prima vermaken. Ruben doet 3 tot 4 van die hazeslaapjes per dag. Hij is nu 4,5 maanden. Ik heb me er maar bij neergelegd. Hij is gelukkig niet hangerig of vervelend als hij wakker is. Wel rond 17.00 uur maar dan met een uurtje gaat hij naar bed.

groet,
Jinny
 
Hoi
Mijn zoontje van nu 3.5 maand slaapt sinds twee weken overdag 2x 2 uur en de nacht door van 23.00 tot 8.00. Hiervoor kwam hij 3 keer per nacht en overdag deed hij hazenslaapjes van 30-45 min. en was niet gezellig.
Sinds we zijn gaan inbakeren gaat het zoveel beter. Het consultatiebureau kwam hiermee en doeken heb ik de eerste week geleend. Daarna heb ik de inbakerdoeken via de site van Ria Blom aangeschaft met veel info. Ik kom nu weer wat aan mezelf toe.
Heel veel succes.
 
Terug
Bovenaan