overdag heeeel veel wakker, HELP!!!

Hoop dat misschien iemand van jullie dit bekend voor komt/ tips heeft
want dit is heel vermoeiend:

Mijn ventje (ruim 7weken) slaapt amper overdag!!!
Bijna altijd slaapt hij de nacht wel goed door tot uurtje of 7 s'morgens
daarna kan ik hem meestal nog wel 1x weg leggen tot 10u maar
daarna is het toch echt gebeurd totdat t s'avonds weer donker wordt.
Steeds wat haze-slaaptjes tussendoor in zijn schommelstoel of
bij ons in de armen maar 30min hooguit. Heb al van alles geprobeerd
zoals bij teken van slaap (gapen ofzo) meteen in bed leggen maar
helaas dat werkt niet, net zoals gewoon ff laten huilen.
Misschien dat t aan zijn voeding ligt maar betwijfel t, want hij krijgt
nu 6x125ml die hij toch wel redelijk opdrinkt en lijkt na zijn fles
toch echt wel voldaan en moe maar waarom hij dan niet slaapt???
Inbakeren lijkt me ook niet nodig want s'nachts slaapt hij prima van 23 tot 7.

Heel herkenbaar!! Wat bij ons hielp was een bakerzak van puckababy. Daarin slaapt mijn meisje heerlijk. Het gaat nu zelfs al steeds beter zonder. Ook heb ik het boek van Ria Blom gelezen over regelmaat, daar had ik best wat aan staan veel tips in waar je echt wat mee kan.

www.puckababy.nl
www.bakermat.nl
Misschien heb je wat aan deze site's

Veel succes

Hoi,

Ook heel herkenbaar voor mij! Sofie sliep ook nooit, ja hazenslaapjes bij mij in de armen, maar als je haar neerlegde dan begon ze weer te huilen. In overleg met het cb zijn we begonnen met inbakeren met de Pacco zak , sindsdien heb ik een heel ander kindje terug, ze slaapt heerlijk. Heb ook het advies gekregen het boekje van Ria Blom te lezen, help ook heel goed!

www.pacco.nl

Veel succes!

Groetjes Marije

Heb je hem al geprobeerd op zijn buik te laten slapen?

Ons mannetje slaapt hier overdag op zijn buik in de box. En zijn broer loopt hier dan een dikke herrie te maken, maar schijnbaar slaapt dat lekkerder dan rustig boven in zijn wieg.

Sterkte ermee! groetjes junimama.

Ook ik herken het. Lotte sliep ook bijna niet overdag. 's Nachts daarentegen sliep ze uitstekend.
Ik ben toen ook gaan inbakeren met de slaapzak van puckababy en dat hielp heel goed. Op een gegeven moment miste ze haar armpjes heel erg want ze duimt graag. (speen wil ze niet).
Ik mocht toen na haar vaccinatie toch niet inbakeren en toen ben ik eens gaan kijken hoe het zal gaan zonder inbakeren en nu slaapt ze dus in een gewone slaapzak en slaapt heel goed. Ze huilt vaak wel even voordat ze in slaap valt maar dat heeft ze gewoon nodig. En dat kan ze best hard maar ik ben er hard in geworden en laat haar gewoon een minuut of 10-15 huilen pas dan ga ik naar haar toe. Maar dat is tegenwoordig niet meer nodig.
Lotte slaapt trouwens alleen maar in haar bedje nooit in de box dat lukt haar ook niet heb haar nog nooit daar slapend gevonden.

Maar ik zou het inbakeren gewoon eens proberen vaak is het maar een paar weekjes nodig zodat ze leert om zelf in slaap te gaan vallen.

Isis is overdag ook best veel wakker. Meestal slaapt ze tot kwart over 7 half 8 's morgens. Daarna is ze veel wakker tot de volgende fles.
Na die fles valt ze meestal in een diepe slaap. Bijna tot de volgende voeding.
En daarna is ze meestal wakker, met kleine hazeslaapjes tussendoor, tot de laatste fles van kwart v 11/ 11 uur.... Maar de nacht daarentegen slaapt ze helemaal door!

Ik vind het wel lekker zo... Gelukkig is ze best tevreden en huilt ze niet zo heel veel...

Grtjs,
mama Peet

Terug
Bovenaan