Overdag heerlijk slapen, s'avonds huilen...

Hallo mede-forums,

Ik ben een kersverse moeder. Mijn dochtertje is nu 5 weken oud. Op een aantal huilmomenten na moet ik zeggen dat ik echt een lieve baby heb. Na de laatste fles (ca. 23.00 uur) tot ca. 17.00 uur de volgende dag is ze echt een doornroosje. En ligt ze overheerlijk te slapen. Tussen 17.00 en ca. 19.00 uur ligt ze te huilen in de box of in de armen van mij of mijn man. Rond 19.00 uur zou weer een fles moeten krijgen. Vaak geven we deze al iets eerder, omdat we het huilen dan wel redelijk zat zijn. Na deze fles wil ze dus niet meer in haar bedje en huilt ze zichzelf vaak in slaap. (De ene keer is de fles wel leeg, de andere keer niet helemaal.)  Na een hele dag met haar bezig te zijn geweest, wil ik s'avonds graag met de benen languit op de bank zitten.

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn dochtertje eerder op  de dag een wakker/huil momentje heeft, zodat ze s'avonds gewoon gaat slapen???    
 
Hoi,

Mijn zoontje had dit ook, maar dan steevast wanneer wij wilden gaan eten. Dan eet je ook niet lekker.
Ik heb geprobeerd hem op andere tijden in de ochtend een beetje langer wakker te houden, waardoor hij sindsdien tijdens het eten slaapt.
Ik denk dat je hier gewoon een beetje mee moet proberen te 'spelen'. Lukt het niet, dan is er ook niets aan de hand, maar misschien werkt het voor jou ook wel.
 
Je verhaal komt me bekent in de oren. Mijn Danique deed ongeveer hetzelfde alleen dan overdag. Sinds we inbakeren is het helemaal over, behalve na inentingen dan. Kijk op www.pacco.nl voor handige doeken. Of vraag je CB.

Succes
Maaike
 
quote: Maike reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-05-2005 21:18:37'));

Hoi,

Mijn zoontje had dit ook, maar dan steevast wanneer wij wilden gaan eten. Dan eet je ook niet lekker.
Ik heb geprobeerd hem op andere tijden in de ochtend een beetje langer wakker te houden, waardoor hij sindsdien tijdens het eten slaapt.
Ik denk dat je hier gewoon een beetje mee moet proberen te 'spelen'. Lukt het niet, dan is er ook niets aan de hand, maar misschien werkt het voor jou ook wel.



Hoe hield jij je kleine wakker s'ochtends, want mijn dochtertje valt ook in de box dan in slaap. En legde jij dan je zoontje in de namiddag gewoon op bed? Ik leg mijn dochtertje altijd  in bed hoor, maar als ze de fles van 3 uur heeft gehad, dan is ze daarna helemaal niet moe meer en blijft ze klaar wakker.
 
Hoi Zeevis,

Mijn zoon Luka (31-12) begint ook altijd te mopperen als wij gaan eten. Ik leg hem zodra hij begint gewoon even in zijn bedje. Dan moppert hij daar maar! Vooral papa is er erg op gesteld om rustig te eten na een werkdag. Het schijnt dat een heleboel kinderen beginnen te mopperen tijdens eten koken!
Het verschuiven van slapen en wakker zijn, ging bij ons vanzelf. En het veranderd nog steeds. Soms slaapt hij al vanaf 20.00 uur, en moet ik hem wakker maken voor de laatste voeding. En  laatst sliep hij pas weer om 22.00 uur!

Dus niet echt antwoorden op je vragen, maar wou wel even reageren.
Groetjes
 
Klein beetje lullig antwoord, waarop je denk ik niet zit te wachten, maar het gaat vanzelf over ! Mijn zoontje, inmiddels bijna 8 maanden, huilde de eerste 6 weken steevast iedere avond van 19:00 tot 23:00 uur. Verder sliep hij ook niet bijzonder veel, maar 's nachts in ieder geval wel en als hij overdag niet sliep, dan lag hij wel tevreden rond te kijken. En zomaar ineens was het over en konden we hem al rond 20:30 in bed leggen. Rond 12 weken werd dat al 19:00. Tot op de dag van vandaag gaat hij om 19:00 uur naar bed. Dus ik denk dat je nog even moet doorzetten en dan is het vanzelf een keer voorbij. Mijn zoontje huilde ook niet tijdens het eten, omdat we hem met wipstoel en al op tafel hadden staan. Dat vond hij bijzonder gezellig en wij konden rustig eten ! Succes ermee, groetjes Cato
 
Terug
Bovenaan