Overdag in eigen bed of box slapen

<p>Het liefst laat ik mijn zoontje (10 weken) in zijn eigen bedje slapen. Dit is niet alleen rustiger (minder prikkels), maar we werken zo ook naar een routine toe. Tegelijkertijd vind ik het overdag fijn als hij dicht bij mij is (bijvoorbeeld in de box) zodat ik hem makkelijk kan troosten als hij tussendoor een beetje wakker wordt. Toch slaapt hij in de box minder goed, ik denk door te veel prikkels en een andere omgeving. Herkennen jullie dit? En hoe doen jullie dit? Of hebben jullie tips? </p>

Ja herkenbaar. Ik deed op den duur het middagslaapje in bed en ging er soms bij liggen om ook even te dutten. De overige slaapjes wel beneden. Maar zo leerde ze wel in bed slapen en het middagslaapje was vaak het langste slaapje, dus wel een lekker slaapje voor in bed. En met de babyfoon ernaast hoorde ik beneden elk kuchje.

Idd, rond de 3 maanden merkte ik ook dat ze beneden niet meer zo relaxed sliep en ik zelf op mn tenen ging lopen.. dus vandaar toen eerst het middagslaapje in bed en dat uitgebreid naar het ochtendslaapje erbij etc..

Ik ben rond 12 weken gaan oefenen met 1 slaapje per dag in eigen bed. Tot die tijd altijd op mij of in de box. Ik had een huilbaby en ontzettende mammaplakker, dus kon niet anders. Maar na 3 maanden knapte het op en ging je inderdaad merken dat ze te snel wakker werd van wat er in de woonkamer gebeurde. We zaten in doodse stilte zodat ze niet wakker zou worden. Toen werd het dus tijd voor haar bedje. Maar het duurde nog tot 17 weken voor dat met alle dagslaapjes soepel ging. 

Heel herkenbaar , ik ga wel eens een lekker stuk wandelen met de wagen meestal gelijk na een voeding en dan valt hij in de wagen in slaap en zodra ik weer thuis ben slaapt hij gewoon door in de wagen vaak wel zo’n uur of 2.

Terug
Bovenaan