Overdag klaarwakker

Hallo,

Tja, beter overdag dan 's nachts, maar mijn zoon is overdag klaarwakker. Soms een beetje huilerig (darmpjes), maar voor de rest vermaakt hij zich prima. Het lijkt wel of hij hazeslaapjes doet, want hij valt maar heel even in slaap. Als ik tussen de middag ga slapen dan neem ik hem mee in mijn bed en dan slaap hij wel.
Van anderen hoor ik dat soms de baby alleen maar slaapt of boven ligt te slapen. Ook geprobeerd, maar na 10 x de trap op om het speentje in zijn mond te doen dan neem ik hem mee naar beneden en leg hem in de box.

Wie herkent dit en heeft dé oplossing en/of weet wat ik hier tegen kan doen, zodat hij wel 'gewoon'   gaat slapen.
 
HOI Dorien,

Ieder kind is natuurlijk anders maar als ik het goed begrijp ga je er van uit dat je kind het wel nodig heeft.

Meestal is het toch een kwestie van regelmaat en rust.

Dus de dag laten verlopen in een bepaalde volgorde. Hier was dat wakker maken, de borst, boertje, knuffelen, naar bed. Altijd die volgorde tijd kan verschillen. Maar je kind weet op een gegeven moment wat er komen gaat en is voorbereid.

En rust. Toch proberen in bed te leggen. WIj hebben duidelijk  vanaf dag 1 in bed word geslapen (daar is dus ook geen speelgoed of knuffles behalve haar slaapflappie) en de box is om te spelen. Daar word dus ook niet geslapen ook niet toen ze kleiner was.
Ten eerste deden we dat omdat het voor haar duidelijk zou worden wat waar is. En ten tweede een kind heeft behoefte aan rust een rustige omgevind om te kunnen slapen. Waar het niet overprikkeld raakt door de radio, tv, mensen die praten of andere geluiden. Tuurlijk is het nooit stil in huis maar wel wat rustiger.

Misschien hebben wij gewoon een kind dat makkelijk slaapt dat kan natuurlijk ook maar ze sliep als baby van voeding tot voeding en daarna 3x op een dag. Nu 17 maanden slaapt ze vaak nog 2x op een dag soms 1x.
Dus wie weet een slaapkop.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
En nogmaals dit is hoe ik er over denk er zijn vast moeders/vaders die je advies kunnen geven over een andere manier.

groetjes
 
Hallo, wij hebben een kleine van 3 maand die overprikkeld is en zodra hij wakker is gigantisch aan het krijsen is.
Toen hij 4 weken was heeft hij een liesbreuk gekregen en is daar ook al aan geopereerd.
Verder zegt de kinderarts dat hij helemaal gezond is.
Door de liesbreuk is hij veel alerter geworden en raakt dus ook overprikkeld.
Van de week zijn we ook begonnen met een heel strak schema, want als dat gekrijs de hele dag is ook niks.
Ik kreeg hem niet op bed, hij was meer beneden als boven, dan was ik alleen maar met hem bezig en soms liet ik hem dan bij mij op de bank in slaap vallen.

Toen heeft de kinderarts gezegt dan hij veel rust en regelmaat moest hebben.
Wakker maken, voeding, even spelen in box of op schoot, na een half uurtje of als hij binnen het half uurtje moe of huilerig begint te worden gelijk naar bed. Sppentje erin en als hij toch begint te huilen laat ik hem een kwartier of half uurtje gaan en dan pas ga ik naar boven om de speen erin te doen, meestal als ik de speen er dan in doe en mijn hand op zijn hoofdje leg  valt hij gelijk weg in slaap. Als hij later weer begint met huilen blijf ik beneden wachten of hij zelf weer in slaap valt, maar eruit halen doe ik niet. Hij moet weten dat hij moet slapen. Ik moet hem ook tot de volgende voeding in bed laten liggen, anders is hij toch alleen maar bezig met krijsen de hele tijd door.

Ik zou het proberen om een heel strak schema aan te houden.
Groetjes Irina
 
Hoi Dorien,



Hoe lang slaapt je zoon als je hem in bed legt? En slaapt hij tussen
alle voedingen door, of zit er heel veel tijd tussen de slaapjes?

Misschien heb je gewoon een kind dat weinig slaap nodig heeft, want je
schrijft dat je zoontje verder heel tevreden is. Lijkt me wel een teken
dat het goed met hem gaat, toch? Hoe oud is hij eigenlijk?



Mijn dochter (nu 4,5 maand) heeft overdag ook altijd weinig geslapen.
Steeds een half uur tot een uur tussen alle voedingen in. Verder is ze
meestal heel gezellig als ze wakker is en kan ze zich goed (alleen)
vermaken in de box. 's Avonds vanaf 7 uur tot 's ochtends 7 slaapt ze,
dus al met al komt ze wel aan haar slaap.



Volgens mij zie je het wel aan je kind als hij/zij slaap tekort komt. En bij twijfel zou ik gewoon even het cb vragen.



Groetjes Maaike

 
Terug
Bovenaan