overdag korte hazenslaapjes

Mijn Dochtertje is nu 10 weken.
Overdag slaapt ze erg moeilijk het zijn elke keer slaapjes van een half uur.
De eerste weken heb ik best wel veel met haar gedaan en zie nu dus ook dat ze erg overprikkeld is geweest. Mijn redenering was dat ik vond dat ze eraan moest wennen om mee te gaan met boodschappen doen of op visite naar verjaardagen maar zie dat zij daar niet de baby voor is. Ik ben nu met een dagschema begonnen en doe haar nu ook in bed leggen als ik zie dat ze moe is. Ik doe haar ook inbakeren omdat het een erg onrustig meisje is.
Verder ga ik met haar naar een osteopaat omdat haar nekje waarschijnlijk niet goed is. Als dat zo is dan kan ze dus ook niet veel prikkels hebben en dat elke prikkeling teveel is.
S' avonds doet ze ook erg huilen/ krijsen.

Ik wil graag weten of er iemand is die hier ervaring mee heeft en die mijn kan vertellen wat ik nog meer kan doen.
Ze ligt nu in haar bedje vanaf half 12 maar ze is al 3 keer wakker geweest.
 
hey,
wat jij beschrijf ken ik niet helemaal.....maar mijn zoontje had ook een tijdje dat hij van die hazeslaapjes had.
toen heb ik 2 dagen helemaal naar hem geluisterd, en opgeschreven wanneer hij moe was, dus naar bed ging, wanneer hij honger had etc....
toen viel mij op dat er toch een bepaald patroon in zat, ondanks da dat voor mij in het begin niet duidelijk was.
toen heb ik zijn schema ietsjes omgezet zodat ik zelf ook genoeg ruimte heb om dingen te doen.
en het ging gelijk hartstikke goed.
nu bijna 8 maanden later heeft hij nogsteeds hetzelfde vaste ritme en heb ik een erg vrolijk rustig mannetje.

misschien iets voor jou om ook eens op te schrijven en misschien zie je uiteindelijk toch een patroon.

groetjes
 
hoi hoi

ik herken het wel
Mara had toen elke avond huiluurtje, alle belevenissen van die dag meosten er dan uit en je kan er niks aan doen dan knuffelen en uitzitten. hier groeien ze overheen.

Wat slapen betreft doet ze het nachts aardig goed, niet 100% doorslapen maar van 20.00-8.00 ligt ze in bed. overdag is het lastiger rond 10 uur ene hazeslaapje op de bank of in de box en middags hazeslaapje en niet in bed wilen. ook wel een dagdeel wakker blijven. van 8-15!
het is mij al 2 dagen gelukt haar op de bank in slaap laten vallen en dan bedje in. daar slaapt ze ok veel beter en langer. nu doorzetten.

zeker toen ze kleiner was heb ik opgeschreven wanneer ze voor voeding kwam en da zie je veel beter het ritme, werkt echt goed

met haar slaapjes werkt dat helaas nog niet zo, ze houdt haar eigen ritme niet heel goed vast

gr sabine
 
Hoi hoi

Bedankt voor jullie tips.
Ik ben inderdaad begonnen met alles op te schrijven vorige week en inderdaad er zit een ritme in.
Ik doe nu ook als ik haar in bed leg en ze blijft dreinen laat ik haar nu ook liggen daar moest ik echt wat harder in worden pakte haar best wel snel weer op

Groetjes Deborah
 
Hey,
ik schrijf inderdaad ook op wanneer ze wat te drinken wil. Hierdoor heb je er inderdaad een beter ritme in. Succes!
Liefs
 
hoi heel herkenbaar

bij mij speelde ook nog mee dat mijn zoontje een koemelkallergie heeft maar verder hebben we ook veel aan rust en regelmaat gedaan. We proberen hem zoveel mogelijk in zijn eigen bed te leggen en een duidelijke volgorde van gebeurtenissen te geven. We vertellen ook elke keer wat er gebeurd. En op een gegeven moment hebben we weer een speentje geprobeerd en dat pikte hij na 3 maanden opeens wel. Hij slaapt nu nog steeds overdag slecht door maar als we hem een speentje geven en nog even het muziekdoosje aanzetten valt hij wel weer in slaap. We hebben van te voren een bedritueel met knuffeltje doekje en speentje even lekker rustig worden bij mij met een muziekje en dan naar bed. Een doekje bij zijn gezicht werkt ook goed, dit doen we ivm veiligheid alleen overdag. 's avonds gaat hij elke avond in bad, dit werkt heel erg goed en hij slaapt de nachten door (we hebben tot 5 maanden wel een 11 uur fles gegeven hoor). We merkten ook dat de onrust nu minder is als voor 3 maanden (zoontje is nu 6 maanden) en ook zijn handen vliegen niet meer alle kanten op als hij in slaap valt. daar werd hij elke keer door wakker. Mijn zoontje spuugde ook veel en door het matras omhoog te doen hielp dit ook goed (helpt ook goed bij verkoudheden)....nou ja ieder kind is weer anders hoor dus doe vooral waar jij je goed bij voelt. Wij hebben de kleine ook een tijd laten huilen op advies van het consultatiebureau maar dat was voor mij en hem een drama....en nu slaapt hij zonder zich in slaap te huilen en soms ook wel 2 of 3 uur (met een speentje tussendoorgeven)...ik ben elke keer naar hem toegegaan om hem gerust te stellen en dat hoeft nu niet meer. en o ja lekker wandelen nadat hij in zijn bedje heeft geslapen werkt voor mij ook altijd goed...
 
Terug
Bovenaan