overdag lange slaapjes tussen voedingen, 'snachts korte slaapjes

Hoi,

Mijn zoontje van 5 weken kwam netjes rond de 3 uur voor zijn voeding. Ik geef borstvoeding. Overdag komt het nu weleens voor dat hij pas na 4 uur voor zijn volgende voeding komt. Maar 'snachts komt hij nu vaker om de 2,5 uur dan 3 uur of langer. Hij zou toch juist in de nacht minder voeding nodig hebben en langer door kunnen slapen?
En ik zou ook graag af en toe iets lager willen slapen. Ik ben nu voor mijn gevoel de hele nacht bezig met verschonen/voeden/boertje laten doen en weer laten slapen. Ik doe het graag hoor, maar het slaaptekort ga ik nu wel een beetje voelen. Overdag gaan slapen/rusten is er niet bij, want we hebben nog zo'n mooi mannetje lopen van 2 jaar...

 Als iemand tips heeft hoor ik ze graag
 
misschien kun je proberen je zoontje overdag aan te wennen aan vaker drinken zodat ie vanzelf 's nachts wat minder voeding wil. Pak hem gewoon wat eerder, maak hem desnoods eerder wakker en ga hem voeden.
Maak het daarbij ook in de nachten niet al te aantrekkelijk, als het verschonen niet echt noodzakelijk is laat het dan, dat kan best hoor.
geen licht aan en niet teveel kletsen en meteen na het voeden weer terug leggen in bed, zo krijgt hij ook door dat ie overdag best wakker mag zijn en dat het gezellig is en dat er 's nachts geslapen moet worden.
Het kan ook zijn dat het (door je andere mannetje) overdag wat te druk voor hem is, hij zich daar van afsluit door veel te slapen en in de nachten is het rustiger en heeft ie alle aandacht (voor het drinken) het kan ook zijn dat ie het (daardoor) 's nachts (te) rustig vindt, misschien kun je dan heel zachtjes de radio aanzetten (niet op een rockchannel)
 of een wekker (tiktak) in/vlakbij zijn bedje neerzetten.
veel succes ermee, groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan