Overdag moeilijk slapen in bed

Mijn dochter is nu 9 weken. Sinds een week of 2/3 is ze als een blaadje omgedraaid qua slapen. Overdag is ze heel veel wakker en slaapt ze bijvoorbeeld maar 20 minuten met moeite in haar bedje. Ze is als ze wakker wordt ook ontroostbaar. Als ik met haar weg ga slaapt ze wel in de maxi cosi.

Het consultatiebureau zegt dat het vanzelf weer over gaat, maar wellicht hebben jullie tips? Vanaf 21u slaapt ze goed in bed en hoef ik maar 1x op te staan. Slachts is het probleem dus niet.

Al eens een draagdoek of draagzak geprobeerd? Dit helpt bij die van mij goed. Is ook overdag onrustig maar slaapt dan wel heerlijk. En daar mogen ze veel langer in dan de maxicosi

Je zou ook eens inbakeren kunnen proberen, dat zou best eens kunnen werken als ze wel slaapt in de maxi cosi. In zo'n stoeltje zit ze tenslotte ook een beetje in een coconnetje. Je kunt voor inbakeren speciale slaapzakjes kopen, maar het kan ook met een lakentje of dun dekentje. Leg haar op de doek zodat deze net ietsje boven haar schouders uitkomt en vouw dan beide uiteinden om haar heen, iets schuin naar beneden zodat ze niet meer haar hoofdje in de knoei komt (precies zoals je zelf een omslagdoek om zou slaan). Haar eigen gewicht houdt de boel op zijn plaats, daardoor wordt het nooit te strak. Werkte geweldig bij die van mij.

Terug
Bovenaan