overdag niet door willen/kunnen slapen

Ik zit met iets waar ik niet zo goed raad mee weet...
Mijn zoontje van 11 weken slaapt 's avonds en 's  nachts goed maar overdag steeds maar een half uurtje, drie kwartier en max. een uur.
Zijn en mijn dag zijn als volgt:

6:00 hij word wakker en ik rek hem op tot  7.30(omdat hij zijn laatste om 23:30 krijgt
7.30 flesje 165ccgaat dan in de box en zodra hij gaat jammeren gaat hij weer op bed
              dat is ong. 8.30/8.45 en slaapt hij 3 kwartier. dan laat ik hem even huilen en ga                        dan  zijn speentje geven. soms gaat hij dan een half uur verder, maar is  nog veel
                    te vroeg voor zn fles. laat ik hm weer ff huilen en half elf/kwart voor elf eruit  en  
              hm in badje doen om de tijd te rekken.
11.30 joepie weer een flesje. Dan is hij vaak zo moe dat hij gelijk in slaap valt, soms  
                red hij het weer tot half 1 en dan slaapt hij 3 kwartier of een uurtje en doe ik
                iedere keer na een kwartier of half uur het speentje geven/troosten.tot 3 uur /
                half4. als het echt nog te vroeg is gaat hij ff in de box en anders krijgt hij flesje.
15.30 flesje. rond kwart voor 5 weer in bed. slaapt soms half uurtje maar vaak hele-
                maal niet. doe weer hetzelfde als vorige stukje, maar als mijn man thuiskomt
                om 18.00 dan laat ik hem ons zoonje eruit halen, want dan word hij toch niet  
                op bed tot voedingstijd en mag hij beneden in de box en/of wipstoeltje. daar
                heeft hij het tot kwart voor 7 naar zn zin gaat dan jengelen en valt al snel om 7
                uur op mijn arm in slaap.
19.30 flesje daarna gaat hij heeeel soms nog in de box maar vaak is dan echt zijn
                energie op en gaat hij gelijk op bed en gaat hij...slapen!
23.30 wakker maken voor zn laatste fles en dan gaat hij gelijk weer slapen tot ong.6  
                uur. en dat is wel heel fijn. die rust hebben we ook echt weer nodig om  er de
                volg. dag weer tegen aan te kunnen...

Hij gaat nu ook steeds langer over zijn flessen doen ong. half uur a 35 min. en ik mag nu naar de 200cc, maar dat gaat hij niet binnen een normale tijd halen. ik denk dat hij gewoon te moe is om zijn flesje te drinken. hij valt tijdens het flesje ook steeds in slaap en maken we hem weer wakker dmv hem te laten boeren. Wie heeft er voor ons goed advies, want ik wil graag een ritme met hem opbouwen en dat hij zich lekker fit voelt.Een draagzak heb ik ook maar dat vind ik voor lang dragen toch wel zwaar en ik denk dat het beter is als hij in zijn bedje door leert slapen...hij ligt ook al in een bakerzak na eerst ingebakerd te zijn geweest.

Wie geeft ons goeie tips?!

Hoi,

Mijn zoontje Thomas had ook zo'n periode rond de 10 11 wkn. dat hij overdag veel wakker was. Ik denk dat het met zijn groeisprongetje (boek oei, ik groei) te maken had, hij is inmiddels 13 wkn. en nu slaapt hij overdag weer wat meer.
Misschien dat dit ook voor jou geldt? Succes

Groetjes, Ria

wij hebben ook het boek, oei ik groei.
Merel had deze periode ook gehad...heel vermoeiend overdag!
Omdat ze 2 weken te laat geboren is moesten we er 2 weken bijtellen.
ze is nu 7.5 week maar volgens dat boek 9.5 week. en vanaf vandaag zou het allemaal weer goed moeten zijn.

Ik weet dus niet of jouw kindje te vroeg of te laat geboren is..maar de "lastige"periodes zijn van week 4.5-5.5     en   7.5-9.5     en  11.5-12.5   en   14.5-19-5   (en nog meer hoor maar dan weet in ieder geval wat zij zeggen wat een moeilijke periode kan zijn (sprongetje))

Terug
Bovenaan