Overdag niet in bed, 's nachts wel?

<p>Lieve moeders (en vaders?),</p><p>Ik heb deze vraag van de week ook gesteld, maar volgens mij ging er iets mis met plaatsen...</p><p>Mijn dochter van 15 weken slaapt overdag dramatisch. Alleen in de draagdoek, moet ik wel blijven bewegen of soms in de wagen als ik rij. Nu heb ik ontdekt dat ik haar redelijk kan laten slapen nog als ik haar op ons bed leg en er zelf continu bij blijf om het speentje soms terug te geven.</p><p>'S avonds vanaf een uur of 10 kan ik haar zo op bed leggen na de laatste fles en geeft ze meestal geen kik (als ik dit overdag doe, is het gelijk hard huilen).</p><p>Nu ben ik niet op zoek naar tips, we hebben inmiddels toch wel alles geprobeerd. Maar zijn er ouders die dit ook hebben (gehad) en waar dit goed bleef gaan of uiteindelijk verbeterde? Ik ben zo bang dat als ik haar overdag niet meer in bed laat slapen, ze dit straks ook niet meer in de nacht wil...</p>

Ik volg even want onze meid van 2 maanden slaapt overdag in de box of bij mij. Maar snachts na de fles van 22 uur in bed tot een uur of 7.30.Ik vind het prima zo maar idd vroeg ik mij ook af of het problemen zou geven straks. 

Ik heb dit gehad met mijn zoontje (nu 7 maanden). Wilde overdag niet in zijn eigen bed slapen, maar alleen maar bij mij. Zodra ik hem weglegde en wegliep begon het krijsen. Ik heb toen van meerdere mensen de reactie gekregen dat ze huidhonger hebben en het erbij hoort. Ik heb dit toen maar geaccepteerd en veel op de bank netflix zitten kijken. Wat was het af en toe lastig, maar ik had er graag voor over. Op een gegeven moment kwam ik wel op het punt dat hij naar het kdv zou gaan en ze daar niet de hele dag met een baby op hun kunnen laten slapen. Dat was voor mij de stok achter de deur om er iets mee te gaan doen. De nachten in zijn eigen bedje gingen altijd super, dus dat moest overdag toch ook lukken? Ik heb een week geen bezoek gehad en me volledig op zijn slaapjes in bed geconcentreerd. Dit ging de eerste dagen niet goed, maar ik bleef consequent door elk slaapje hem in zinn bed te leggen, erbij te blijven, doekje over zijn oogjes en wachten tot hij sliep. Dit heeft echt wel even geduurd, maar je moet er ook niet vanuit gaan dat dit meteen werkt. Het heel me veel tijd en energie gekost, maar hij slaapt nu al zeker 2/3 maanden heerlijk in zijn eigen bedje. Dus het komt vanzelf goed, maar je moet er klaar voor zijn en er zeker wel wat tijd en energie in steken. Succes ermee!

Ik herken het. Onze zoon van 11 weken slaapt overdag op schoot, auto en wagen. In zijn box en bed wordt hij binnen 10 min wakker. Ook in een stilstaande wagen slaapt hij niet door. ‘S avonds na de fles van 22.00u is het slapen in zijn bed nog nooit een probleem geweest en ook na de eerste fles rond 6.00u gaat hij vaak terug tot 8.00/8.30u. ‘S avonds krijgt hij een slaapzak aan en geven we de fles in ons bed. We willen morgen hem ook zijn slaapzak aam gaan geven om te kijken of dat helpt. Over 2 weken gaat hij naar het kdv, dus dan zal hij wel moeten gaan slapen. 

Bij mijn zoontje is het eigenlijk vanzelf overgegaan. Ik heb het gewoon af en toe overdag geprobeerd. Lukte het niet dan sliep hij beneden in de kinderwagen of draagdoek. Maar op een gegeven moment lukte het ook overdag. En s nachts bleef het ook goed gaan gelukkig. Hopelijk gaat het bij jullie ook zo!

Terug
Bovenaan