overdag niet meer slapen, HELP!!

Matthijs wordt morgen 28 weken, en wil sinds vrijdag overdag haast  niet meer slapen. Zodra hij rond 11.00 uur (zoals altijd) z'n bedje ingaat gaat hij brullen. Na een minuut of 10 is het stil en slaapt hij ongeveer 30 minuten en wordt dan weer   vrolijk kletsend wakker...
Hoe meer de dag vordert, des te meer moe hij wordt...

Uiteindelijk ga ik dan maar lopen in de hoop dat hij even in de wandelwagen slaapt.

Ik heb het vermoeden  dat het z'n spongetje is
Klinkt het verhaal herkenbaar voor iemand? gaat het vanzelf weer beter??

Groetjes,

Esmeralda, mv Matthijs 21-08-2006)

p.s. de nachten gaan overigens gelukkig (nog) wel goed.....

Hoi hoi,

Hier precies hetzelfde verhaal! Alhoewel Siebe natuurlijk wel een maand ouder is dan jouw kindje.

Siebe is inmiddels al ruim 7 maanden, maar ik vind dat hij ook erg weinig slaapt op een dag. Hij werd meestal rond een uur of 7 wakker en kreeg dan de fles. Ik legde hem dan rond 7.30 uur terug en met veel geluk sliep hij dan tot een uur of 9. Vervolgens was hij dan op tot een uur of 11 en sliep dan weer tot een uur of 13. Daarna ging hij rond een uur of 16.30-17.00 naar bed en sliep hooguit een half uurtje. Rond 20-20.30 uur ging hij dan weer naar bed tot de volgende ochtend.

Sinds een paar dagen slaapt hij 's ochtends nog maar tot 7.00 uur, krijgt de fles en slaapt daarna tot ongeveer 8.30 en wil absoluut weer niet om 11.00 naar bed. Ik heb hem al een paar dagen tot een uurtje of 12 opgehouden, hem eerste zijn boterhammetje gegeven en hem daarna rond 12.30-13.00 uur in bedje gelegd. Hij slaapt dan wel tot een uur of 3. Met veel geluk kan ik hem tot 19.30 uur tevreden houden. Hij moet dan ook echt zijn papfles om 19.30 uur hebben en rond 20.00 uur gaat hij dus al naar bed. Hij is dan echt aan het eind van zijn latijn. Hij heeft vanmiddag tot 15.00 uur geslapen en ik ga dadelijk toch maar even proberen of hij nog een half uurtje wil rusten, want hij ligt nu in de box en begint een beetje te protesteren.

Op zich niks mis met dit schema natuurlijk, maar ik kan me niet herinneren dat Merijn ook al zo vroeg was met maar 1 keer per dag slapen. En vooral met de uren tussen een uurtje of 15.00 en 19.30 uur heeft hij toch wel moeite.

Hoe dan ook, ik heb weinig keus en het zal zo toch moeten zijn. Hij geeft het zelf wel allemaal aan, maar zoals ik al zei, vind ik het vrij snel voor een baby van 7 maanden.

Groetjes Fonske

Hoi Fonske,
Bedankt voor je reaktie. Als ik jouw verhaal zo lees dan heeft jouw kindje inderdaad besloten om nog maar 1xper dag te gaan slapen. Matthijs heeft helaas sinds vrijdag bedacht dat hij helemaal niet meer wil slapen, vandaag om precies te zijn 45 minuten. Hij schreeuwt moord en brand (en deed dat nooit!) als hij in z'n bedje wordt gelegd, wij houden dat 20 minuten vol, dan ga ik hem er toch maar uithalen en weer wandelen....

Wordt er zo onzeker van, denk telkens dat het aan mij ligt..... (valt niet mee zo'n eerste kind....)

Groetjes,

Esmeralad

Yoëll had dit in het begin. Hij sliep heel weinig en van die hazenslaapjes.
Met als gevolg 's avonds zowat over vermoeid. We gingen dan met hem 's avonds douchen om hem tot rust te laten komen, fles erna en dan naar bed.
Echt de oplossing of tips heb ik helaas niet.
Aangezien Yoëll de laatste tijd 2x anderhalf uur slaapt.

Misschien toch een idee....
Wij hebben de cd; slaapliedjes voor papa en de kleine, overdag slaapt Yoëll niet zonder deze cd. Hij staat dan op repeat haha anders wordt hij wakker als de cd stopt.
Wie weet kun je een muziekje proberen. Het schijnt zo te zijn dat kleintjes ook van klasieke muziek gaan slapen.

Succes

Pauline

Hi,
Een beetje, maar dan ook een beetje is dit ooit herkenbaar bij ons.
Ooit is zij zo moe dat ze niet kan slapen, heb dan alles geprobeerd en krijg haar dan ook niet in slaap, ze valt meestal overdag op mijn arm in slaap. Of we zijn aan het wandelen, lukt dit niet dan gaat er gewoon wat cinababy in. Ik gebruik dit voor krampjes, maar ooit ook als ze echt niet wil slapen, werkt als een trein.
De werkzame stof van cinababy is venkel, en als je googled kom je erachter dat in venkel ibuprofen zit, werkt slaapverwekkend bij mijn kleintje. Misschien kun je dat proberen, ook hebben ze van vsm druppels als je kindje onrustig is.
X

Hoi Esmeralda,

Julian is nu dik 6 maanden en heeft ook een hele tijd nauwelijks geslapen overdag. Ik moet zeggen dat hij tijdens de borstvoedingen ook wel veel rust pakte (lees: sliep). Ik zelf gebruikte dat ook als rustmoment trouwens: we lagen dan lekker met zijn tweetjes op de bank. Nu krijgt hij nog maar 2x per dag de borst, dus ook minder rust. Als ik hem in bed legde als hij begon te gapen duurde het maar even en begon hij te brullen: ik wil er uit!!!!
Nu leg ik hem na de fles van 12 uur smiddags op bed. Buikje vol en ik houd het zelfde ritueel aan als 'savonds. Hij slaapt zomaar 2 tot 3 uur achter elkaar! Ik vind het heerlijk (beetje tijd voor mezelf) en hij lijkt het ook lekker te vinden. Het beinvloed zijn nachtrust niet en dat is ook wel fijn (hij slaapt van half 8 tot een uur of 7 en wordt nooit wakker). Ik moet zeggen dat hij het aan het eind van de dag ook wel heeft gehad hoor. Ik denk dat hij al met al wel genoeg slaap krijgt zo.

Groetjes,
Daisy

Terug
Bovenaan