overdag niet meer willen slapen

Hoi allemaal

Mijn kleine meid van vier maanden wil overdag niet meer slapen.
Na de ochtendvoeding van acht uur slaapt mijn kleine meid nog   2 tot 3 uurtjes en daarna wil ze niet meer slapen. Als ik haar naar bed breng begint ze na een kwartier tot half uur weer te huilen. Echt slapen doet ze dan weer na 21 uur tot de volgende ochtend. Wie herkent dit en wat kan ik er aan doen. Krijgt ze nu te weinig slaap of is dit normaal?

liefs tweeling

Hoi,

Mijn dochter is ook niet zo'n slaapster. Ze heeft lange tijd 3 uurtjes overdag geslapen en nu met 8 maanden slaapt ze 2 uurtjes overdag.
Ik denk dat je goed moet kijken naar je kindje, als je denkt dat ze moe is (bij ons wordt er dan veel in de ogen gewreven) dan probeer je je kindje in bed te stoppen. Ik geef bijna altijd borstvoeding als ze naar bed gaat, daar wordt ze lekker slaperig van en dan is ze zo vertrokken naar dromenland. Maar als ze toch de slaap niet kan vatten dan neem ik haar gewoon weer mee naar beneden en dan proberen we het later nog een keer.
Misschien wil ze wel slapen als je haar te slapen legt in de woonkamer in de kinderwagen? Lekker dicht bij jou, zodat ze zich niet alleen op haar kamertje voelt.
Misschien gaat ze wel slapen als je met haar gaat wandelen.
Misschien zit ze nu in een sprongetje (van het boek oei, ik groei, er is rond 4 maanden wel een sprongetje) en slaapt ze daarom minder.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

He hoi,

En wat als je nu eens probeert haar 's ochtends wat korter te laten slapen? Maak haar na 1,5 uur wakker. Ga lekker tutten, spelen. Wanneer geef je de tweede fles? Ik zou rond 12.00 uur doen (schema van 08.00, 12.00, 16.00, 20.00 en late fles wanneer jij dat wil, wij deden 22.30, maar alles was bij ons een uurtje eerder) . Als ze dan weer moe is (wrijven, jengelen) weer naar bed. Misschien slaapt ze dan wel. Even huilen hoort er misschien nu bij, mijn dochter had ook zo'n fase rond 4 maanden. ik ging dan elke 5 minuten kijke, aai over haar bolletje, speentje en weer weg. Duurde soms een half uur of langer voor ze sliep, maar dan sliep ze ook goed en werd daarna vrolijk wakker.

Succes!

Terug
Bovenaan