overdag niet slapen

hallo mei moeders,

onze kleine man is inmiddels 9 weken. en sinds een paar weken slaapt hij bijna niet overdag, als hij bij mij opschoot zit is het goed dan slaapt hij. zodra ik hem in zijn bedje leg dan doet hij gauw zijn oogjes open en huilt de hele boel bij elkaar. wat kan ik doen zodat hij toch overdag ook zijn slaap pakt, als ik zie dat hij moe is.

toevallig staat deze vraag nu ook bovenaan in bij de juni moeders, misschien staat er een tip tussen.

Wat heb je al geprobeerd, misschien heb je hier wat aan.

- inbakeren ( als hij veel met zijn armpjes beweegt, even op het cb vragen hoe dat werkt

- warme kruik in bed leggen

- overstrekt hij? want dan hebben ze ergens last van.

Mijn dochter sliep ook niet, die had last van reflux. Onze zoon sliep ook niet en ben daarmee naar een osteopaat geweest, hij had last van zijn nekje en hoofdje. Als ik onze zoon naar bed breng zorg ik dat hij helemaal klaar is om te slapen (verschonen enz) en zorg ik dat er een kruik in ligt, ik geef dan de fles, daar valt hij al van in slaap en dan gelijk in bed.

Succes

ja met slapen baker ik hem al in,
savonds laatste fles valt hij inderdaad ook altijd in slaap maar overdag niet.
in het begin dacht ik ook aan reflux omdat hij ook met hele bogen spoog. huisarts is toen hier geweest en ben toen overgestapt op voeding voor spuugende babys omdat volgens de huisarts geen reflux was. maar ik moet dinsdag naar het cb toe en wil het toch eens aankaarten omdat ik is ben gaan zoeken wat er voor symptomen bij hoort en sommige heeft hij dus wel.

ik zal is bij juni gaan kijken,

in ieder geval bedankt!!!

Ik heb het zelfde probleem gehad bij mijn zoontje.
Het spugen en overstrkken kan ook komen van oververmoeidheid. (Is wel goed eerst andere dingen uit te sluiten).
Wat bij mij hielp is vaste regelmaat en eenduidigheid toepassen (volgens boekje Ria Blom) in combinatie met inbakeren.
Dit houdt in: voeden, knuffelen, alleen spelen slapen, voeden (die volgorde telkens herhalen).
Voeden op verzoek van je kindje (als hij echt niet meer wil slapen weer beginnen met voeden)
Je mag hem best een tijdje laten huilen als hij in slaap moet komen, (half uur en dan gaan kijken), dit hielp bij mij erg, en werd daarna steeds minder (nu na 1 week huilt hij zich ongeveer 5 minuten in slaap)
Verder als hij snel wakker wordt, eerst kijken of hij zelf in slaap komt. Gaat hij harder huilen, er naast gaan zitten, fluisteren en met je hand op zijn hoofd of ogen, dan valt hij als het goed is weer in slaap.

Ik kan je het boekje inbakeren en regelmaat van Ria Blom aanraden, ik heb hier heel veel aan gehad.

Ik ben benieuwd hoe het gaat...

Hoi,

In week 8 en 9 maken kinderen een grote sprong door. Hierin ontwikkelen ze heel snel. hierdoor worden ze onrustig en slapen ze slechter. zoeken de veilig vandaar dat ze wel op schoot slapen maar niet in bed willen.

Lees het boek oei ik groei eens daarin staan alle sprongen die ze mee maken beschreven.

veel succes ermee.

groetjes Renske

Ben het met renske eens. Hier werd er rond die tijd ook niet geslapen overdag. Rond week 11 en 12 krijgen ze weer zo'n moment. 3 dagen huilen overdag en niet willen slapen. Slecht drinken. Nu is hij weer lekker zichzelf en slaapt ie nu alweer een halfuur. Vanmiddag maakt hij ook vast week een ruk van 2,5 uur. Lekker hoor.

Of heeft hij het altijd gehad dat ie niet sliep overdag? Als het zo plotseling is gekomen zal het ook zo weer verdwijnen over een paar dagen. Maar afzien is het wel, je wordt er doodmoe van en je denkt dat er vanalles is.... het enige wat ze willen is veiligheid en geborgenheid. Ze beginnen de wereld ineens anders te zien en ze ontdekken andere dingen, dat geeft hen een onveilig gevoel.... pas wanneer ze een beetje gewend zijn worden ze weer rustig. Dus dicht bij je houden! En probeer uit of ie wel lekker in de box wil liggen, dan doet hij daar toch een dutje... of de kinderwagenbak, dan hoort ie jou wat rommelen...

Succes!

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties,
ik denk dat het inderdaad toch een sprongetje is geweest want hij slaapt nu wel weer best veel op de dag, en de nachten maakt hij ook gewoon door om half elf laatste flesje en dan komt hij om half 7 weer. dus kan nu zelf ook weer beetje tot rust komen en heb ik zo af en toe ook weer beetje tijd voor mezelf

Lekker Jenny,

Sven wisselt heel erg momenteel. Soms slaapt ie een paar uur, maar de laatste dagen toch weer niet. Elke keer hazeslaapjes van 45 minuten en dan weer klaarwakker maar wel doodmoe. Hij zit nog steeds middenin de sprongentijd... we gaan er maar vanuit dat dit de oorzaak is. We hopen dat het snel weer over is. Want even een tim-out overdag is toch ook wel heerlijk!

Terug
Bovenaan