overdag niet willen slapen!?

hallo ik heb een zoontje en is nu 3 maand, we hebben een slechte start gehad hij was een "huilbaby" we hebben echt alles gedaan ander voeding druppels tegen krampjes ostiopaat chiropractor en we zijn zelfs naar het ziekenhuis geweest heeft allerlei tests ondergaan en ze dachten aan reflux hij spuugde trouwens niet maar slikte alles weer terug maar goed het gaat nu stukken beter hij huilt nauwelijks meer behalve als we hem naaar bed willen doen voordat het zo goed ging liepen we kilometers door het huis heen en ritjes in de auto werd hij ook rustig van hij slaapt snachts prima van  23.00 dat is de laatste fles tot 7 uur in de ochtend dan krijgt hij de fles en gaat om 9 uur weer in bed en slaapt dan tot 11 voor de volgende fles na deze fles slaapt hij tot 20.30 niet meer een hele rit dus heb hem ook vaak zat en lang genoeg laten huilen maar hij houdt niet op totdat we hem eruitpakken en mee naar beneden nemen daar is hij rustig ik heb de energie niet meer om de hele dag met hem te gaan spelen mijn huishouden loopt zo achter en mijn sosiale leven is helemaal  flut omdat ik heb toch elke dag weer probeer op bed te leggen omdat ik graag wil dat hij gaat slapen dat zijn kleine babays toch nodig neem ik aan?? ik moet over 2 weken weer aan het werk en zie er als een berg tegenop vooral omdat hij 1 keer in de week naar mijn schoonmoeder gaat.. wat moet ik toch doen dit lijkt me niet gezond! en al dat huilen ook niet hijheeft trouwens de eerste 9 weken al meer gehuild dan een normaal kind in een heel jaar! wie heeft er tips ik ben op  
 
ik heb het even nagelezen en het staat er idd onduidelijk dat komt als je snel moet typen haha
maar hij huilt nu alleen als hij alleen op bed ligt in de ochtend gaat het goed dan gaat hij nog ff 2 uurtjes slapen maar daarna niet meer dus na 11 uur wil hij niet meer in bed
maar ik zie wel dat hij moe is.. kan het zijn omdat ik voorheen de hele dag bij hem was dat hij nu niet alleen wil zijn? al lijkt me dit sterk omdat hij snachts wel goed slaat en na half 9 savonds ook

ik laat hem ook wel huilen om te kijken of hij dat gewoon nodig is maar hij stopt niet en als ik heb eruit pak dan is hij helemaal overstuur dikke tranen en nasnikken zweten..

ik vroeg me dus af hoeveel slaap een gemiddeld kindje nodig is overdag en hoe krijg ik hem anders in slaap?
 
Hoi,

Mijn dochter sliep ook niet veel overdag. Nu gaat dat beter, ze is nu 10 maanden en heeft sinds 5 maanden veel meer ritme.
Ik heb mijn dochter twee keer per dag naar bed gebracht. Steeds op dezelfde tijd. Ze wordt meestal tussen 7 en 8 uur wakker, daarna ontbijten en spelen. Dan rond 10 uur naar bed. Na het eten dan naar buiten boodschapjes doen.  En  's middags om half 3 weer naar bed. Ik laat haar een half uur huilen maximaal als ze dan niet slaapt haal ik haar uit bed.
Na een tijdje ging ze steeds meer slapen ook in de wagen. Ik zou het dus blijven proberen op vaste tijden, met een vaste dagindeling, dat is lekker duidelijk.

Veel succes.
 
Ik snap hem.
Onze dochter van 9 maanden slaapt ook niet veel  's middags. Ze is dan wel heel erg moe, maar vindt het niet leuk in bed. 's nachts slaapt ze wel goed door.  
Ik ga altijd rond een uur of 14.00 wandelen. Ze valt dan  in de  wagen in slaap. Dan heeft ze toch een half uurtje of een uurtje  geslapen, anders wordt ze huilerig  aan het eind van de dag.    

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Laura
 
Hoi,


Heeeeel bekend. Wij kregen het advies 's ochtend niet te lang laten slapen, max 1 uur en 's middags langer. Zoals ik het lees slaapt die kleine 's ochtends vrij lang......het is beter 's middag vanf een uur of 1 tot 3 uur. En het is belangrijk dat de kleine 's ochtends dan niet later wakker wordt dan 11 uur. Want anders is de tijd tussen het ochtend en middag slaapje tekort en zijn ze niet moe genoeg.

Daarnaast zijn wij begonnen met 4 maanden (mag al vanaf de geboorte) om ons kindje in te bakeren. Erg veel succes mee gehad. Kijk eens op de site van www.pacco.nl

Is echt iets voor huilbaby's. Ik begrijp heel goed van je dat je totaal op bent.

Ons zoontje sliep voor het eerst door toen hij 6 maanden oud was. Gek genoeg kreeg hij de dag ervoor een cranio sacraal behandeling. Was erg ingrijpend om te zien.......je moet er open voor staan, maar ik en mijn omgeveing zagen wel dat mijn zoontje veel rustiger in zijn doen en laten werd. Hoe ik bij een cranio sacraal therapeut kwam?????????? Ik zoch heel het internet af om er maar voor te zorgen dat ik achter de reden kwam waarom niet willen slapen en veel huilen. Wij waren ook ten einde raad. Een ostheopaat, druppeltjes, ziekenhuis.............

Nou wil je meer weten dan hoor ik het wel.

Succes en geef het niet op he!!!!!!!!!!!

Groetjes
Celie
 
het gaat met de dag beter en de regelmaat komt er nu bij ons beiden in..

inbakeren deed ik al wel en dat gaat prima hij kan nog niet goed los slapen want dan gaat hij steeds met zijn handjes in de mond en soms krabt hijzich en dan is hij weer overstuur.. heb al wel een bakerzak gekocht om het inbakeren straks af te bouwen maar ik ga zo eerst nog wel verder zodat we het allebei onder de knie hebben.. niek moet ook echt regelmaat hebben en teveel drukte kan hij absoluut niet tegen hebben we ondekt.. maar hij word natuurlijk ook ouder en de krampjes zijn ook zo goed als weg..

ik geniet er in iedergeval weer van en iedereen heeft mindere dagen dus mijn kleine ventje ook wel is.. zie er wel tegenop om weer aan het werk te gaan niet zoveel zin( in de zin van dat ik niet bij hem ben) het werken opzich wel lekker bijkletsen met mn collega's en klanten etc
nou we zien wel hoe het gaat zal wel meevallen hoop ik

bedankt voor je bericht trouwens soms wel goed om te horen dat ik niet de enige ben die het ff niet meer ziet/zag zitten en dat moeder zijn best wel pittig is al had ik gedacht dat het wel mee zou vallen...
 
Terug
Bovenaan