overdag of s nachts rijden?

Hoi hoi,

Nou ik weet het even niet meer hoor. Graag jullie mening! Wij gaan straks naar Z-Frankrijk op vakantie voor het eerst met de auto en met ons zoontje van dan 16 maanden. We hadden eigenlijk bedacht om 's avonds om uurtje of 20.00 te vertrekken, door te kachelen en dan de volgende ochtend een plekkie zoeken waar we dan de dag doorbrengen en daar ook overnachten. Dan zijn we uitgerust als we het laatste stukje moeten...
Nu hoor ik steeds vaker dat mensen met een kleine juist overdag gaan rijden.

Kunnen jullie me wat van  jullie  eigen ervaringen vertellen? Ben eigenlijk wel benieuwd. Dus wie weet wat we gaan doen :)

bedankt! groetjes van Cindy

Hoi,

Wij zijn net terug van een vakantie naar ZuidFrankrijk met onze zoon van 13 maanden.
En wij hebben het allebei gedaan. Heen hebben we overdag gereden in 2 dagen met een (hotel)overnachting even onder Orleans (weet natuurlijk welke kant jullie langsrijden, het zuiden is nogal groot) en terug zijn we rond half 8 's avonds vertrokken van de camping en in één keer doorgekacheld naar huis.

Onze zoon vond het allebei wel best, hij gedroeg zich uitstekend! Toen we overdag reden zat hij lekker uit het raam te kijken en viel op zijn gewone tijd in slaap en heeft heerlijk getukt en we gingen er regelmatig even uit. Lekker picknicken etc (vond die geweldig: al die mensen om te zien!) en op de terugweg heeft hij de hele reis geslapen. Of tenminste: bijna de hele reis. Hij viel rond 8 uur in slaap in de auto en werd om kwart over 7 de volgende dag wakker en heeft het laatste uurtje lekker meegereden (onder genot van een fles die we voor hem hadden gemaakt).

Zelf vonden wij terug het meest ideaal. Je kindje ligt lekker te slapen en je kunt tenminste opschieten en onze zoon? Denk dat het hem niet veel uitmaakt. De heenweg kon hij lekker veel zien en kijken, maar terug was hij uitgerust tegen de tijd dat we thuis waren....

Maar je moet ook even denken wat je wilt als je op de camping bent. Rij je 's nachts kun je wel lekker opschieten, maar je moet er rekening mee houden dat je kindje klaarwakker is terwijl jullie de tent nog op moeten zetten en eigenlijk ook wel een tukje willen doen?!

Wij vonden 's nachts in elk geval perfect en volgend jaar gaan we het waarschijnlijk weer zo doen (dan hebben we er ook een hummel van een half jaar bij).

ben benieuwd wat jullie gaan doen.
Marije

Wij zijn van plan om 's nachts om een uur of 3 te vertrekken in de hoop dat onze zoon tot 's ochtends gewoon slaapt in ieder geval. En dan moeten we overdag ook rijden en zijn we er 's avonds ( Zuid Frankijk ook)
Maar tot nu toe slaapt ie altijd vrij vlot als we met de auto gaan. Heb geen idee hoe hij reageert als we er zo lang in zitten.

Hoi hoi,

Wij gaan met onze dochter naar Italië (Gardameer) wij gaan ook 's nachts rijden. Dit wordt voor ons de eerste keer, zowel 's nachts rijden als met een kleine. We wachten af hoe het gaat en beslissen dan hoe we terug gaan. "s nachts rijden of overdag kleine afstanden we zien wel! Zijn jullie niet bang om in slaap te vallen als je 's nachts gaat rijden?
We gaan pas over twee weken, maar ik zal wel even melden hoe het gegaan is.

groeten Cootje.

Hallo,

Wij zijn op vakantie geweest naar de Charente. Een gebied links boven van de Dordogne.
De heenweg hebben we 's nachts gereden. We reden rond 22 uur weg en kwamen om 7.30 uur aan op de camping. 's Nachts rond een uurtje of 2 werd Stan (11 maanden) even wakker en ging er een melkfles in omdat hij niet echt lekker wilde slapen.
Bij aankomst op de camping kreeg hij een papfles en volgde hij zijn dagelijkse ritme.
De terugweg hebben we overdag gereden. Dit ging prima, hij sliep ongeveer volgens zijn schema. We hebben er toen 2 uurtjes extra over gedaan incl. eten bij Breda.

Groetjes

Hai vakantiegangers,

Ik ben een moeder van drie meiden in de leeftijden: 6 jr, 3 jr en 8 weken. Dit jaar zijn wij voor het laatst naar ons huisje aan het gardameer in Italië gegaan (is nu bijna zeker verkocht). Wij hebben deze reis hoofdzakelijk overdag iedere keer gedaan. Rond een uur of 10 's morgens vertrekken en 's nachts rond 1 uur aankomen. We hebben het een keer 's nachts gereden, maar dat was geen succes.
Eén van ons zit achterin bij de meiden (nr 3 was er nog niet) en grijpt in zodra de meiden zich gingen vervelen. Dit deden we met speelgoed wat ze een tijdje niet gezien hadden of een "cadeautje" (goedkoop dingetje bij Action vandaan).

Ik moet zeggen: mijn meiden zijn slechte slapers en hebben altijd veel kramp gehad (allergie) maar in de auto ging het beter dan ik ooit verwacht had. Niet dat ze meer sliepen, want dat deden ze in de auto ook niet, maar ze gedroegen zich fantastisch. Nou is het natuurlijk ook harstikke leuk om onverdeelde aandacht van je papa of mama te krijgen.... Thuis ben je toch wat drukker met huishouden e.d. We hoefden niet eens veel vaker te stoppen, ze vermaakten zich wel. (ze waren wel allebei al wel 9 mnd toen ze meegingen: geboren in augustus, en we gingen ieder jaar in mei)

Rond 19 uur waren we bij Bazel en kregen ze warm eten en vast hun pyama aan, rond 21 uur sliepen ze dan wel en konden we redelijk relaxed doorrijden naar bestemming. Daar snel bed opmaken en verder slapen. Wij konden dan ook nog een redelijke nacht maken voordat ze weer wakker werden.

Die ene keer 's nachts rijden: mijn man rijdt hoofdzakelijk (vindt hij leuk) en ik kan slecht slapen in de auto... Komen we 's morgens thuis... kids wakker, mama dus ook wakker blijven en papa naar bed...... We waren nog een paar dagen van slag, omdat wij (papa en mama) een nacht hadden overgeslagen. Een voordeel van 's nachts is wel dat het koeler is in de auto, we hebben nl geen airco, en het is wat rustiger op de weg.

Nou een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Het was zo pijnlijk toen mijn vriend het uitmaakte. Hij begon vals te spelen nadat ik ons ​​tweede kind had gekregen.. Ik hou van hem, geloofde en vertrouwde hem, hij was mijn alles en ik kon geen dag blijven zonder van hem te horen. Ik ging naar zijn huis zonder hem te informeren en toen zag ik hem met een meisje dat seks had zonder de deur te sluiten. Ik huilde en verliet het huis die nacht, ik kon niet slapen, ik huilde de hele nacht en hij belde me niet.. Het werd het ergste toen hij 's morgens belde en zei dat hij van me houdt, maar niet met me verder kan gaan. Het was alsof mijn wereld tot een einde kwam, dus ik deed een onderzoek op internet en zag mensen getuigen van het goede werk van Lord Bubuza-krachten, dus nam ik contact met hem op en vertelde hem mijn problemen. Hij reageerde en vertelde me wat ik moest doen. Ik voorzag in alles wat hij nodig had en hij verzekerde me dat Tim naar me terug zou komen smeken. 15 uur nadat alles was gedaan viel mijn vriend Tim thuis op zijn knieën huilend en smeekte me om hem te vergeven. Ik dacht dat ik droomde toen ik me de belofte van Lord Bubuza herinnerde. We zijn gelukkig getrouwd nu we gelukkig leven. Er is een God op aarde en dat is Heer Bubuza. Neem contact met hem op Whats App-nummer: +1 505 569 0396 of e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Wij hebben altijd snachts gereden. Reden dan rond 22.00 aan zodat de kids lekker het grootste deel van de reis sliepen. Laatste stuk als ze wakker zijn deden ee op het gemakje met meerdere stopmomenten. Voordeel is ook dat je niet in de file rijd. We zijn 1x later vertrokken waardoor we dus een groter deel de volgende dag, overdag moesten rijden maar dat was een en al ellende. De kids hadden er echt geen zin in en we reden mega in de file. Ik zou dus NOOIT adviseren om overdag te gaan rijden. 

Terug
Bovenaan