Overdag onrustige baby

<p>Iemand misschien tips voor mij hoe ik het  mijn zoontje wat aangenamer kan maken.</p><p>Hij heeft overdag heel veel last van misselijkheid voeding wat omhoog komt en eigenlijk altijd de hik na de voeding. Zodra hij neer word gelegd om te gaan slapen is het helemaal een drama en als hij al even in slaap valt is het voor hooguit 15 min om daarna weer krijsend wakker te worden benen de lucht in en echt een ontzettend moeilijk gezicht trekken. Zoals ze mij nu zeggen reflux.</p><p>Ik heb geprobeerd de voeding in te dikken met jbpm maar al die tijd dat ik het gebruikt heb ook geen poep luiers meer dus ook maar mee gestopt wand dat maakte het allemaal nog erger. We houden hem na de voeding zoveel mogelijk rechtop en proberen hem niet te druk te laten doen. Bedje hebben we niet omhoog wand we kunnen hem echt niet op zijn rug wegleggen dus slaapt op zijn buik. Wand ook een luier verschonen gaat hier met veel tranen en gehuil.</p><p> </p><p>Sorry voor mijn lange bericht maar hopelijk weet iemand nog een andere tip wand met cb en huisarts kom ik niks verder.</p>

Doorduwen bij de huisarts en vragen om medicatie als indikken niet werkt en je kindje pijn heeft van het maagzuur (zo klinkt het zeker). Zij hebben een protocol Reflux en als indikken niet werkt, dan medicatie proberen. Je kunt jezelf goed inlezen met het boek Reflux baby en er is een fijne fb groep genaamd Reflux baby NL/BE waar moeders elkaar tips geven en steunen. Indikken is zoals je hebt gemerkt inderdaad meestal niet de oplossing helaas. Heel veel sterkte, het is zwaar, ook omdat je om je heen en in de medische wereld soms mensen tegenkom die het allemaal wel mee vinden vallen.. vecht maar voor je kindje hierin!

Dit klinkt wel als flinke reflux. Verwijzing naar de kinderarts vragen zou ik zeggen. Één troost, wij hadden ook zo'n reflux baby en het gaat gelukkig nu al stukken beter

Ik ga zoals je eerder zei inderdaad door drammen bij de huisarts. Gisteren ook bij cb gedaan maar helaas.
Ik kan jammer genoeg niet met een draagzak lopen ivb met hele erge rugklachten sinds de ruggenprik anders had ik dat zeker gedaan

Onze dochter heeft ook lange tijd last gehad van reflux. Uiteindelijk omeprazol dat erg goed zijn werk heeft gedaan. Bij het johannesbroodpitmeel hadden wij ook eerst het verstoppingsprobleem. Echter heb ik toen in een natuurwinkel een andere variant aangeschaft. Het merk heet Tammi en dit ging stukken beter met de ontlasting. Het was een andere samenstelling dan, die van Nutriton. Daarnaast inderdaad veel de draagzak en het bedje wat schuin gezet. Veel geduld, want zodra onze dochter kon zitten werd het stukken beter! Heel veel succes gewenst.

Herkenbaar..
Wij hebben echt vreselijke weken gehad en zowel CB-arts als huisarts én kinderarts riepen in feite; ‘alle kinderen hebben reflux’. We moesten haar voeding volgens hun maar gewoon steeds dikker maken tot een fles met speen maat 3….
JBPM (pure van de bio winkel) zorgde echter voor veel meer kramp, dus na 2,5 week mee gestopt.
Medicatie was pas stap 4 in hun ‘protocol’. Eerst was zelfs nog Koemelkvrij eten bij borstvoeding óf koemelkvrije flesvoeding..
Echt zó achterlijk. Er zijn gelukkig wel artsen die het wel serieuzer nemen (lees ik op het forum).

Baby sliep niet van de onrust en pijn..
Vreselijke periode gekend.. Onzeker werden we ervan, en ik heb veel verdriet gehad. Ik voelde me niet gehoord en heel ‘alleen’
Uiteindelijk zijn we de periode zonder medicatie doorgekomen..

Maar, ik zal je vertellen wat wij gedaan hebben; (dit is natuurlijk wat uiteindelijk gewerkt heeft bij ons, en kan echt voor iedereen anders zijn(!!), maar ik gun echt niemand wat wij hebben meegemaakt.. vandaar puur even wat bij ons ‘geholpen’ heeft om de zwaarste periode door te komen).

Ik heb alleen nog ‘puur’ borstvoeding gegeven en haar aangelegd, daarna telkens minimaal 30 minuten rechtop. Dit gaf haar wat meer rust merkte ik.
Vanaf week 8 met behulp van de wakkertijden heb ik haar non stop bij mij op de arm in slaap geholpen (óf bij mijn partner in de draagzak). Ik kon zelf niet met een draagzak lopen ivm bekkeninstabiliteit, dus zat soms uren met haar op mn arm op de bank.. Was loeizwaar, maar uiteindelijk sliep ze wel weer.
Later kwam mijn zusje ook regelmatig langs om haar te laten slapen in de draagzak, dan kon ik even ‘plassen’ en eten of wat rommelen.
Rechtop slapen was wat heel erg hielp, en dit was ook nodig om haar uit haar oververmoeidheid te halen.
Na 3 weken zijn we steeds een slaapje gaan oefenen in bed.. Ik dacht dat dit never meer ging lukken…
Máár: met week 15 gaf ze ineens toe, en sinds 3 dagen slaapt ze bijna ieder slaapje (zonder huilen!) in haar wiegje ❤️.
Maar als bij jouw kindje op het buikje slapen wel werkt, zeker doen natuurlijk!

De (verborgen) reflux is nu stukken minder. Merk echt dat haar maag-/darmstelsel steeds meer gerijpt is.We bieden nog steeds geen grote hoeveelheden per keer aan en dat gaat goed.
Het is rete zwaar, je moet de periode echt doorkomen en soms gewoon ‘overleven’.
Hoop echt dat je gauw geholpen wordt ❤️
Niet normaal hoe erg je moet ‘schreeuwen’ om gehoord te worden..

Wat balen dat je de draagzak niet aan kan.. Soms slapen kindjes ook goed rechtop in een wippertje dat heel recht is. Ik heb toen (tweedehands) een baby Björn wipstoeltje gekocht (oud model, maakt niet uit), die kan mooi rechtop. Ons meisje wilde ook niet in de box liggen bijvoorbeeld. Sommige kindjes slapen daar zelfs in, waar was ons meisje helaas te overprikkeld voor. Veel sterkte met door drammen!! Mocht je in de regio rondom Utrecht wonen, vraag een verwijzing naar dokter tjin in het Diak.

Terug
Bovenaan