Overdag slaapjes

<p>Hallo mama’s,</p><p>De kleine hier van 11 weken doet vaak 2x45 min slaapje tussen voedingen door. Zijn er meer die dit herkennen? Vanaf wanneer is dat bij jullie recht getrokken dat het telkens 1 slaapje is. <br /><br /></p><p>Daarnaast merk ik ook dat hij na 45 min nadat hij wakker is al aan het gapen is en dan ga ik hem al langzaam klaarmaken voor het slaapje maar dan duurt het nog eens 45 min voor hij in slaap valt.</p><p>Ik ben bang dat als hij een paar keer gegapen heeft en ik hem niet op bed leg, dat hij oververmoeid raakt.. omdat je ze bij de eerste signalen op bed hoort te leggen. </p>

Heeft te maken dat hij zijn slaapcycli nog niet zelf aan elkaar kan knopen. Dat moeten ze leren. Wakkertijd van 11 weken oude baby kan zo 1 tot 1,5 uur zijn. Hier wat informatie erover: https://www.zwitsal.nl/inspiratie/baby/hoeveel-slaapt-een-baby.html?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMI-5HZvZbR8QIVFLvVCh3CjwcBEAAYASAAEgL2pfD_BwEgclid=EAIaIQobChMI-5HZvZbR8QIVFLvVCh3CjwcBEAAYASAAEgL2pfD_BwE

het boek: Slaap baby slaap. Is ook een aanrader om je kind goede slaapgewoontes aan te leren. Kost wel heel veel moeite en geduld voor jou maar het zou moeten werken. Ik ben er nu aan begonnen. Vandaag was een ramp. Morgen weer een nieuwe dag ?

[quote quote=10466906]Heeft te maken dat hij zijn slaapcycli nog niet zelf aan elkaar kan knopen. Dat moeten ze leren. Wakkertijd van 11 weken oude baby kan zo 1 tot 1,5 uur zijn. Hier wat informatie erover: https://www.zwitsal.nl/inspiratie/baby/hoeveel-slaapt-een-baby.html?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMI-5HZvZbR8QIVFLvVCh3CjwcBEAAYASAAEgL2pfD_BwEgclid=EAIaIQobChMI-5HZvZbR8QIVFLvVCh3CjwcBEAAYASAAEgL2pfD_BwE het boek: Slaap baby slaap. Is ook een aanrader om je kind goede slaapgewoontes aan te leren. Kost wel heel veel moeite en geduld voor jou maar het zou moeten werken. Ik ben er nu aan begonnen. Vandaag was een ramp. Morgen weer een nieuwe dag ?[/quote]
Ik weet wel van de wakkertijden, maar als hij gaapt heb ik zoiets van. Oh hij is moe. Niet ieder kindje zal aan die wakker tijden houden.  Die korte slaapjes zijn dus normaal? Wanneer gaan ze die koppelen dan? Als hij rond 19:30 naar bed gaat heeft hij daar namelijk geen moeite mee haha. 

Ja, het koppelen kun je ze bij helpen door hem weer opnieuw in slaap te brengen. 
Ik pas de Hoggs methode toe (Google) om hem hierbij te helpen. Uiteindelijk zal hij dit niet meer nodig hebben, geen idee wanneer dit gebeurt :)Kan jouw kindje wel zelfstandig in slaap vallen aanvankelijk? 

[quote quote=10466932]Ja, het koppelen kun je ze bij helpen door hem weer opnieuw in slaap te brengen. Ik pas de Hoggs methode toe (Google) om hem hierbij te helpen. Uiteindelijk zal hij dit niet meer nodig hebben, geen idee wanneer dit gebeurt ? Kan jouw kindje wel zelfstandig in slaap vallen aanvankelijk?[/quote]
Ik ga dat eens opzoeken!
Opzich wel eigenlijk. Ik wil hem nog wel eens helpen overdag omdat hij tegen zijn slaap aan het vechten is of als hij overstuur is. Meer helpen in de zin van over zijn voorhoofdje strelen tot hij bijna in slaap valt zodat hij uiteindelijk wel zelf doet. 

[quote quote=10466952]Heeel herkenbaar! Hier ging het met 4 maanden opeens beter! slaapt nu vaak 1,5/2uur of langer ??En white noise aan helpt ook![/quote]
Heb wel eens meer verhalen gehoord dat sommige dingen vanzelf komen, maar dan denk ik vaak. Dat geluk zal ik weer niet hebben? haha.
white noise heb ik een paar maanden aangehad, niet echt het idee dat het werkt. Heb nu weer slaap kindje slaap geluid opstaan. (Instrumentaal) ook voor zijn bed ritueel eigenlijk gedaan. 

Terug
Bovenaan