Overdag slaapjes

Hoii allemaal! Mijn zoontje van 9 weken weigert om overdags ergens anders te slapen als in mijn armen. Ik kan hem überhaupt niet langer als 15 minuten ergens neerleggen, zonder dat hij gaat krijsen. Ik vind het hartstikke gezellig als die bij mij zit/ligt, maar zo kom ik nooit aan het huishouden toe! En anders ben ik bang dat ik een slechte gewoonte kweek voor als hij naar de opvang gaat uiteindelijk. Heeft iemand misschien tips/tricks?

Alvast bedankt!

hoi! 
Lastig, maar hoort wel een beetje bij de leeftijd. Je kindje heeft mama/papa-honger en wil graag bij je zijn. 
Ik vond een goede draagzak echt een uitkomst! dan heb je toch nog een beetje je handen vrij om iets anders te doen. 
Dit gaat over en op deze leeftijd is er echt nog geen sprake van een slechte gewoonte kweken!
Succes :) 

Hier heeft het destijds geholpen echt naar de wakkertijden te kijken en echt oefenen met zelf in bedje slapen. Heeft wel wat weekjes geduurd voordat dat soepel liep, dus is ook echt doorzetten. Ik heb haar toen op advies van het consultatiebureau ook veel laten huilen, dat zou ik niemand aanraden dat is nergens goed voor ?

Heel normaal voor de leeftijd. Hij is nog zo klein. Je leert hem geen foute gewoonte aan. Dit is gewoon zijn behoefte op dit moment. Zelf leren slapen in een eigen bed kunenn ze nu nog niet. 
Laten huilen hebben wij persoonlijk nooit gedaan met onze zoon. En oo de opvang houden ze je zoontje ook veel vast als daar behoefte aan is. 
ik snap je zorgen en behoefte om het huishouden te doen maar denk niet dat je prioriteit daar moet liggen. Misschien kan je daar hulp bij krijgen? Zo kan je lekker op je zoontje focussen. 

Hier slaapt hij eigenlijk met name in de middag tussen de voedingen maar niet in de ochtend en de avond. Vaak valt hij op mijn arm in slaap en dan lukt het ene keer om weg te lagen maar andere keer ook echt niet. Ben vanmiddag maar met de wandelwagen rondje gaan lopen waarbij hij in slaap viel. Eenmaal thuis kinderwagen binnen gezet en heeft hij daarin nog anderhalf uur verder geslapen. Savonds na de fles om 10 uur valt hij eigenlijk vrij snel in slaap in zijn eigen bedje. 

Terug
Bovenaan