Overdag slapen baby.

<p>Hallo mede mama’s,</p><p> </p><p>Ik heb een zoontje van 3,5 maand. Al vrij snel na zijn geboorte doet hij overdag slaapjes van 30 minuten, soms 45 minuten. Daarna vliegen de ogen open en is hij ontzettend alert en begint te kletsen. Ik krijg hem met geen mogelijkheid weer in slaap en ik heb denk ik alle trucjes geprobeerd. Ik heb er naast gezeten en over zijn hoofdje geaaid,gewiegd met de wagen, in de draagzak, naar boven te slapen (donker en minder prikkels) en hij wordt ook al ingebakerd. Nu lees ik ook dat kinderen van deze leeftijd maar 3,5 uur slaap per dag nodig hebben. Maar als ik hem dan op de arm heb vallen zijn ogen wel dicht, tot ik hem neer leg. En dan begint het riedeltje weer opnieuw. S’avonds na de fles van 18:00 uur en snachts gaat het wel goed. Meestal is hij rond 0600 weer wakker. Herkennen jullie dit? Is dit normaal gedrag voor deze leeftijd? Ik hoor graag nog eventuele tips :) </p>

Hoi,
Maar 3,5 uur slaap is niet normaal voor die leeftijd hoor, dat hoort veel meer te zijn.
Onze dochter is 1,5 en heeft overdag tussen de 2 en 3 uur slaap nodig.

45 minuten is 1 slaapcyclus en dan worden ze inderdaad wakker. Deed onze dochter ook, lieten haar liggen en ze viel weer in slaap uit zichzelf.
Gaat hij ook huilen wanneer je hem laat liggen?

Wakkertijd voor 3,5 maand is denk ik 1/1,5 uur uit mijn hoofd.

Leg je hem bij de eerste signalen op bed?

Dat is heel normaal! Mijn dochter deed pas alle slaapjes in bed toen ze 15 weken was, en dan nog niet altijd het laatste slaapje, die was vaak in de draagdoek.
3,5-5 uur slaap is normaal op die leeftijd maar dat zijn gemiddelden. Blijf maar je eigen kind kijken, doe je al supergoed!
Wat je nog zou kunnen proberen is in bed laten liggen zolang hij blij is. Die van mij viel toen soms alsnog na een halfuur in slaap.
Maar ja, toch een kwestie van huidhonger?

Mijn dochter sliep ook weinig als baby terwijl mijn zoontje van 2 nog steeds een slaapkopje is ik denk dat dat gewoon het ritme is de ene baby slaapt meer dan de andere baby 

De een slaapt meer dan de ander, probeer idd op de slaapsignalen te letten, optijd terug in bed, en even laten liggen zodra je kindje wakker wordt..
Mijn zoon is 1 en slaapt vaak nog 4/5 uur overdag? En nachten van 13/14 uur? heel saai soms ?

Ik leg hem erin zodra hij in zijn ogen gaat wrijven of gaapt. Ben het jengelen meestal wel voor. Als ik hem laat liggen is hij gerust een uur aan het praten en jengelen, maar slapen ho maar 
Misschien inderdaad nog wel huishonger, heb hem altijd veel bij me gehad maar met het oog op straks naar de opvang dacht ik te gaan beginnen met wat regelmaat en zelf in slaap leren vallen. Verkeerd gedacht denk ik ? 
@Evimetbaby Jeeetje! Dat is hele andere koek! Haha kan me wel voorstellen dat het soms wat saai is ?

@Minni, bedankt voor je compliment, doet een mens goed! Nog nooit zo onzeker geweest als nu ? Het is een hele uitzoekerij, dat moeder zijn ?

Lekker naar je eigen kind kijken en wat hij aangeeft. Mijn meisje slaapt okk Max 45min en is nog geen 3 maanden. Ik probeer haar altijd weer in slaap te krijgen, dit lukt in 20% van de gevallen maar meestal is het wat jij ook zegt. Oogjes open, alert en kletsen maar. Dus hop lekker naar beneden. Dan vaak uurtje Max 2 uurtjes wakker en weer naar bed. Mijn dagen zijn dus gevuld met naar boven in bed, naar beneden, naar boven enz enz. Maar ja. Ze pakt toch haar rust en is een super vrolijke en blije baby dus ga er niet moeilijk ok doen. En heerlijk toch dat je ventje nog lekker bij je in de armen slaapt? Lekker van genieten en vooral lekker blijven doen! Want zeg nou eerlijk, bij mama slapen is toch het aller fijnste wat er is haha. En hebben we daar geen kids coor? Om lekker mee te knuffelen? Niet om hele dagen op hun kamer te laten slapen 

Mijn dochter sliep ook altijd maar een half uur, al kon ze in de buikdrager wel lekker lang slapen. Het ging beter in bed, toen ze om kon rollen en een buikslaper bleek te zijn. Misschien vind je zoontje dat ook fijner...?

Terug
Bovenaan