Overdag slapen is drama

Ha mama’s,

Onze kleine meid (11 wk) slaapt overdag super slecht. Alleen tegen ons aan valt ze in slaap (in de draagzak). Ze wordt overwegend vrolijk wakker en heeft sinds de pepti bijna geen kramp meer. Spelen is leuk, ze is goedlachs. Maar dan is het bedtijd… In haar bedje wordt het een krijsfestijn en slaapt ze bovendien slechts hazenslaapjes. Dus doen we haar vaak in de draagzak. Ook dan is ze echt even opstanding en huilt ze. Maar dan valt ze uiteindelijk in slaap en maakt ze wel 3 slaapcycli vol.

Nu hebben we een slaapcoach benaderd en die gaat ons helpen! Heel fijn ? Maar ik ben denk ook op zoek naar een beetje herkenning en vooral: hoop en bemoediging ?

Onze oudste was een super makkelijke baby, dus dit is echt even wennen!

Ik weet niet of het je helpt, maar overdag slapen is hier ook vanaf een week of 7 drama geweest. Werd er zo onzeker van.
Mijn zoon is nu 4,5 maand en slaapt overdag ineens als een roos! Het kwam vanzelf.
hopelijk werkt de slaapcoach! Succes!

Hoihoi!

Wat een herkenning, onze oudste was ook een makkie en onze 2e een heel ander verhaal door de verborgen reflux en houdingsproblemen!
Als ik jouw stukje lees herken ik mijn dochtertje; sliep in de draagzak perfect maar in bed niet. Dit had deels met de reflux te maken, deels met de inmiddels negatieve associatie die ze had opgebouwd maar ook met houdingsproblemen (agv de bevalling). Misschien ben je er a lang geweest maar wij hebben veel baad gehad bij behandelingen door de chiropractor en de osteopaat!

Hopelijk helpt de slaapcoach ook!

@junimamavaneen, wat fijn dat het bij jou uiteindelijk gewoon vanzelf kwam! Goed om te horen dat dit dus niet voor eeuwig duurt ?

Gebruiker10137195 schreef:
[Hoihoi!
Wat een herkenning, onze oudste was ook een makkie en onze 2e een heel ander verhaal door de verborgen reflux en houdingsproblemen! Als ik jouw stukje lees herken ik mijn dochtertje; sliep in de draagzak perfect maar in bed niet. Dit had deels met de reflux te maken, deels met de inmiddels negatieve associatie die ze had opgebouwd maar ook met houdingsproblemen (agv de bevalling). Misschien ben je er a lang geweest maar wij hebben veel baad gehad bij behandelingen door de chiropractor en de osteopaat!
Hopelijk helpt de slaapcoach ook!]

Bedankt voor je reactie! Toch fijn, die herkenning! Goed om te horen dat de osteopaat zo bij jullie heeft geholpen. Onze kleine is ook al bij de osteopaat geweest ivm voorkeurshouding, dus die werveltjes zijn allemaal “recht gezet”. Vandaag krijgen we het plan van de slaapcoach om de kleine van de negatieve slaapassociatie af te helpen. Ben benieuwd ??

Terug
Bovenaan