overdag slapen

onze dochter van 4,5 maand slaapt `s nachts goed. Alleen overdag vertikt ze het om te slapen. Ze is dan wel moe, maar zodra je haar in haar bed legt begint ze te huilen. Ze is dan boos op een of andere manier. Ze geeft haar niet over aan haar slaap. Heeft iemand een tip. Moeten we haar door laten huilen (brullen) of er weer uit halen.
Ik ben benieuwd of mensen een tip voor ons hebben. Het is voor ons niet een probleem maar meer voor haar zelf omdat ze wel moe is!!
En in de kinderwagen is het zelfde probleem. Zodra ze moe wordt gaat ze dus ook huilen in de kinderwagen
gr.
 
Hallo Ingeborg,
Onze dochter is ook 4,5 maand en jou verhaal is heel herkenbaar. Die van ons heeft ook duidelijk een eigen wil en slapen overdag is niet een van haar hobbies, ook al is ze nog moe. Al wiebelend wil ze nog wel eens in slaap vallen, in het wipstoeltje, of als ik naast haar ga liggen en haar in m'n armen heen en weer schud, maar dat doe ik alleen als ik zelf ook een middagtukje ga doen. Ik laat haar in elk geval ook niet doorhuilen, daar ben ik niet goed in, daarnaast is het ook slecht voor m'n oren.
Groetjes
 
ik ken het wel hoor, mijn dochtertje huilt ook als ze moe is en eigenlijk wil slapen, maar ze geeft zich er dan niet aan toe. en ze heeft al vanaf hara geboorte erg weinig geslapen overdag. Misschien moet je eens proberen om haar op bed te leggen zodra je ziet dat ze moe is en dus niet al als ze aan het huilen is, als we bij kim net iets te laat zijn, huilt ze ook behoorlijk. En kijk eens hoe lang ze huilt, je hoeft haar natuurlijk niet helemaal overstuur te laten worden maar onze dochter kim huilt bijv. eigenlijk al sinds haar geboorte als ze 's avonds naar bed gaat, we hebben van ales geprobeerd maar niets helpt, en dus zijn we erachter dat zij zichzelf gewoon in slaap wil huilen.
Wat bij mij ook hielp was de klok erop zetten, jezelf 10 minuten geven en vaak was ze binnen die tijd wel stil.
maar het blijft moeilijk hoor, alle kindjes zijn weer anders. Ik zou haar zeker niet te snel uit bed halen want dat hebben ze snel door hoor, dan weten ze al snel dat jullie haar toch wel eruit komen halen en dat is juist wat ze wil.
Wat bij ons wel werkt is als we bijv. in het weekend bij opa zijn, ga ik zelf met haar even liggen (nog lekker voor mezelf ook) en dan slaapt ze vaak wel lekker 1.5 uur.

sterkte en groetjes sandra
 
Hoi,
mijn dochter van bijna een half jaar slaapt ook weinig overdag en het lukt haar vaak ook niet om in slaap te vallen,meestal geven we haar dan even een doekje of knuffel,die propt ze dan in/op haar oogjes en hoofd,en meestal lukt het haar dan wel,en als ze dan slaapt,dan op je tenen het doekje weghalen
 
Toon (4 mnd) huilt ook als ik hem in zijn bedje leg. Maar dan geef ik hem zijn speen en een stoffen boekje en dan gaat hij in zijn boekje 'lezen'. Dan ga ik zachtjes de kamer uit. Als het dan stil wordt controleer ik even of hij ligt te slapen en slaapt hij dus weer....
Groetjes.
 
Onze zoon van 4,5 maand heeft hetzelfde. overdag gaat het wel maar aan het begin van de avond is het raak , wil niet slapen, in de box, helemaal niks. het wipstoeltje biedt uitkomst, daar schommelt hij in totdat hij vanzelf in slaap valt. daar laten we hem dan vaak een tijdje in liggen en soms kan je hem slapend overleggen in z'n bedje.

Groetjes Patricia
 
heb dezelfde ervaringen gehad en de eerste 3 mnd maar wat aangerommeld. toch las ik steeds meer over regelmaat en vind ook dat een baby overdag moet slapen. ik heb mijn dochter toen elke dag na de fles van 12.00 uur in bed gelegd. eerst was het even zeuren maar na een paar dagen was ze er aan gewend. de ene dag slaapt ze 2 uurtjes en de andere dag wat minder. ik vond het een openbaring, kwam ook weer aan mijn eigen dingen toe. regelmaat is echt heel belangrijk. ik hoop dat je er wat aan hebt. iedere baby is tenslotte anders.

groetjes Anna
 
Terug
Bovenaan