overdag slapen

Hoi hoi

Ben ik weer even hoor...
Stef slipe de laatste weken eigenlijk hartsikke goed en veel overdag, maar de laatste paar dagen slaapt hij (na een half uur kwekken) hooguit een uurtje. Meesatel zelfs maar 3 kwartier..... Gisteravond heeft hij zelfs helemaal niet geslapen, terwijl hij normaal om 20.00 naar bed gaat en we hem moeten wakker maken voor zijn fles van 00.00. Kan dit alweer een sprongetje zijn? We hebben net de vorig achter de rug..... Of is dit gewoon een soort van andere fase.... Ik houi maar wel vol met in bed leggen, want anders went hij eraan dat ik hem niet meer in bed leg.... Hoop dat jullie antwoord hebben

Liefs Annet

Hi wondernetje,
Ik heb de kleine afgezien van 's ochtends nooit in haar bedje liggen, zij slaapt gewoon beneden in haar reiswieg.
Om 8 uur krijgt ze haar eerste voeding, en gelijk daarna gaat ze terug naar haar bed. Om 12 uur wordt ze weer wakker of eerder, maar meestal niet. Dan krijgt ze weer en gaat dan in de wieg, in de middag gaan we altijd wandelen, dan slaapt ze natuurlijk, maar is voor mij goed. Om 16 uur krijgt ze weer en vervolgens is ze dan tot een uur of zes half zeven wakker en valt daarna in slaap, in haar reiswieg in de huiskamer.
Om 20 uur krijgt ze weer eten en blijft wakker tot een uur of tien en gaat dan weer slapen tot elf uur half twaalf. Om 24 uur krijgt ze haar laatste voeding en daarna leg ik haar in bed en dan moet ik haar 's ochtends weer wakker maken. O ja meestal verzet ik de ochtend voeding tot helf negen.
Ik geef borstvoeding, misschien dat het wat nauwer komt als je flesvoeding geeft.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar zo doe ik het.
X

ons dochtertje heeft eigenlijk al een aardig vast schema
08u wakker en dan een fles
09.30 slaapt ze meestal ff in de box tot 10u ongeveer
dan om 10u fruithapje
12u volgende fles
12.30 naar bed tot ongeveer 14.00 (wisselt eigenlijk soms half uur langer of half uur korter) en soms slaapt ze in de kinderwagen dan als we boodschappen doen zeg maar
14u tot 15.30 spelen
en dan meestal fles
soms valt ze om 18.30 in slaap in de box tot 19.00
19u warme hap
dan is ze meestal wakker tot 21u
dan om 21.15 in bad
21.30 papfles en dan om 21.45 naar bed
zelf weet ze dit ritme ook al heel goed...... eerder huilde ze altijd nog lang sávonds als ze naar bed moest , maar nu weet ze al... bad, papfles, slapen
grappig is dat
succes ermee!!!
liefs sandra mama van annique

he annetje,

Ik had dat op een gegeven moment ook met Julian, maar omdat hij 's nachts zo goed slaapt en ik hem om 08:00 moet wakker maken en hij dan weer slaapt tot half 12 ongeveer dacht ik dat het daardoor kwam. Ik heb hem elke keer wat langer wakker gehouden 1,5 a 2 uur na de fles en dan sliep hij beter, als hij dan na een half uur of 3 kwartier al weer wakker werd heb ik hem er in gehouden en elke paar minuutjes even speentje terug, muziek beestje aan en een kusje (ik keek hem niet in de ogen)en of het daardoor komt weet ik niet, maar nu slaapt hij weer beter en is juist soms nu al na een uur alweer moe en slaapt soms 3 uur achter elkaar, gelukkig heeft dit geen invloed op de nacht...ik denk dat het heel goed is dat je hem naar bed blijft brengen!Hoe lang is Stef dan wakker na de fles?

liefs leetje 1981

Hoi Annet,

Tijs is a.s. woensdag 21 weken. Hij had een vast slaapschema maar is sinds een week of 2 overdag aan het klooien met zijn slaaptijden. Gelukkig slaapt hij 's avonds en 's nachts nog wel gewoon zoals anders. Maar overdag is het nu iedere dag anders. Ik kan er geen pijl op trekken. De ene dag gaat hij na zijn fles van 7.00 uur weer slapen, de andere dag niet. De ene keer slaapt hij dan tot 8.30 uur en de andere keer moet ik hem om 9.00 uur wakker maken. Doe ik dat niet, dan slaapt hij de hele dag heel erg slecht. Tussen de middag slaapt hij nu de ene keer 2.5 uur en de ander keer maar een uurtje. Aan het eind van de dag is het de ene keer 0.5 uur en de andere keer 1.5 uur.
Ik denk dat het ook met de leeftijd te maken heeft. Dat hij over aan het gaan is naar een ritme van 's ochtends wakker na de eerste fles en dan nog 2x slapen overdag. Alleen lukt dat nog niet echt goed.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan