Overdag slapen

Mijn zoon Mika is nu bijna 7 weken, maar is overdag een erg moeilijke slaper. Vrijwel elke keer als we hem overdag op bed leggen is hij na een uur weer wakker. Soms valt hij na 10 minuten huilen weer in slaap, maar vaak ook niet. 's Nachts slaapt hij vaak wel door.
Herkent iemand dit? Enig idee hoe het komt? (we leggen hem wel wakker in bed, dus hij is niet gedesorienteerd ofzo) En nog beter; is er een oplossing voor?

He jacoline!

Misschien heeft mika gewoon niet zoveel slaap nodig OF slaat hij zichzelf wakker door de ongecontroleerde bewegingen die ze nog maken?
Maudy heeft dit ook wel, en slaapt de ene keer beter dan de andere keer. Gelukkig hebben we een babyfoon met cameraatje zodat we goed kunnen zien wat ze doet.............big brother (mama......)  is watching her..........
Wij hebben maudy inmiddels in een puckababy, en hiermee is het wel iets verbeterd maar ik vrees ook dat ze gewoon een lichte slaapster is, buiten een schone slaapster natuurlijk!
Ik merk wel dat sinds we haar wat langer wakker hebben na de voeding, dat ze dus vermoeider is en daardoor wel weer sneller en langer in slaap valt. We doen het hier met 1,5 a 2 uur dus dat is keurig.
Ook heb ik gelezen dat er een sprongetje aan zit te komen (lang leve oei ik groei) en aangezien Mika ook te laat was (toch?) zou het kunnen zijn dat hij midden in een sprongetje zit en dus minder slaapt...............oftewel": slechter slaapt............

Met andere woorden...............ik heb geen flauw ideen, dit zijn zomaar wat dingen die me te binnen schieten.............

Hoe doet mika het verder? Wat een lekker jochie om te zien, ook al zoveel haartjes!!!

Liefs Rimke

Probeer in te bakeren. Dan wordt hij niet wakker van de ongecontroleerde bewegingen. Ik heb gewoon een vierkante doek
Leg het kind van diagonaal. Zet een armpje langs het lijfje, sla die kant van de doek over hem heen en schuif de punt onder zijn rug.
Doe dan de onderste punt dichtvouwen en tot slot het andere armpje langs het lijfje, doek eromheen slaan en de punt weer onder het ruggetje.
Zo houdt het gewicht van zijn eigen lichaam het pakketje dicht.
Succes.

Hi Jacoline!!

Hier nog zo'n baby die overdag snel wakker is, tenminste als ze in haar bed, hangmat of in de box slaapt. Als ik haar op schoot heb slaapt ze uren door en dat geldt ook voor als ik haar in de draagdoek heb...
Baby's schijnen gewoon licht te slapen en misschien zijn ze iets minder ontspannen in een bedje? Ze liggen er toch alleen.... misschien voelen ze zich minder veilig?
Ik neem haar als ik aan mn studie wil zitten op schoot op zo'n voedingskussen. Ze slaapt dan makkelijk 2 uur en als ze wakker wordt leg ik haar aan en kan ik verder met tikken ;)

xxx

Hoi!

Ik denk ook dat inbakeren de oplossing is. Dit mag trouwens alleen als de heupjes in orde zijn! Dat hij 's nachts wel goed slaapt zou kunnen doordat hij overdag zoveel wakker is dat hij 's nachts uitgeput in slaap valt. Dit was met Amy wel het geval. Zij sliep overdag ook nauwelijks.

Succes!

Marian

Voor babies die met de armpjes slaan maar mama's die niet strak willen inbakeren, heb ik trouwens nog een puckababy mini (kleur aqua). Ik heb hem maar 1 keer gebruikt. Wij deden onze dochter eerder ook in een grote doek en toen ik deze eenmaal had, sliep ze kort daarna goed door. Is wel maar voor de eerste 3 maanden, als de baby groter is moet je een andere kopen. Op de site staat dat je hem wel niet 'op de groei' moet kopen, anders heeft het geen effect.

Het lijkt erop dat Rimke het goede antwoord had! ;-)
Ik hou Mika gewoon wat langer op, wissel een beetje af met op de arm, in het wipstoeltje liggen en vaak 's middags een poosje in de draagzak. Dan is ie na een uurtje of 2 lekker moe en slaapt dan wel. Vaak geen uren achter elkaar, maar na 2 uur is het sowieso tijd voor z'n volgende fles.
Hij lijkt het gewoon erg prettig te vinden om "erbij" te zijn in de woonkamer.
En 's nachts slaapt hij wel lekker door en dat vind ik het belangrijkste (voor m'n eigen rust).

Inbakeren of een puckababy lijkt me net weer niet nodig. Ik heb dat trouwens in de eerste weken wel geprobeerd (heel strak instoppen in bed), maar dat maakte ook niet dat hij langer of meer sliep.

En het handige ervan is dat ik 'em ook wat makkelijker meeneem op stap (boodschappen of visite). De kans dat hij oververmoeid raakt is wat kleiner dan bij een beepje die wel veel slaap overdag nodig heeft.

Bedankt voor jullie reacties! Toch prettig om even wat andere meningen en tips te lezen!

Ha Jacoline,

Fijn dat je de oplossing gevonden lijkt te hebben!
Wel gezellig dat Mika er gewoon bij wil zijn, en zolang hij maar slaapt overdag, al is het niet lang en je er zelf bij blijft met je koppie, lijkt mij de kans ook klein dat Mika oververmoeid is, dan zou hij ook veel drukker zijn in zijn gedrag. En dat haal ik niet uit je verhaal.........
Lastig he? Dat moederen............

Kus Rimke

Terug
Bovenaan