overdag slapen?

Hoi dames,

Ik vraag mij af: hoe lang en vaak slapen jullie kleintjes overdag? Eline was (bijvoorbeeld vandaag) om 8.15 uur wakker en is weer gaan slapen om 9.30. Ze werd om 12 uur weer wakker en is om 14.00 uur weer gaan slapen en ze slaapt nu (1700) nog!! Soms denk ik wel eens dat ze overdag echt veel te lang slaapt, maar ik vind het ook zielig om haar wakker te maken... Hoe gaat het bij jullie?

Hoi,

Jelte slaapt wel regelmatig overdag. Normaal gesproken komt hij 's morgens rond 8 uur. Dan leg ik hem tussen 9.30 en 10.00u weer in bed. Net wanneer hij moe is. Dan slaapt hij tot minimaal 11 uur. Als hij om 12 uur nóg slaapt maak ik hem wakker, want het is tijd voor zijn fles en anders komt mijn programma in de war. (hou erg van ritme...) Dan gaat hij na 1½ à 2 uur weer naar bed en maak ik hem (als hij nog slaapt) tussen 15.30 en 16.00uur weer wakker. Dan slaapt hij heel even tussen half 6 en half 7. Soms ook helemaal niet. Dat is bij Jelte een beetje zijn onrustige tijd. Om uiterlijk 19.30u krijgt hij weer een fles en gaat dan als hij moe wordt weer naar bed. Om 23.00uur (maak ik hem wakker...) geef ik hem de laatste fles en die drinkt hij eigenlijk slapend leeg. Dan gaat hij weer door tot de volgende ochtend. Helaas momenteel ff niet zoals je in het topic hieronder kunt lezen, maar goed dat komt hoop ik gauw weer goed.

Groetjes Corina

ps vind het ook zielig om Jelte wakker te maken, maar ja je moet ook aan je voedingen overdag kunnen komen en ik vind zelf dat er toch minimaal zo'n 3½ uur tussen 2 voedingen moet zitten....

gisteren heb ik voor het eerst Eline laten kiezen wanneer ze wilde eten (nou ja zo ongeveer dan). Dit werd het schema:
8.00uur, 12.30 uur, 18.00 uur en 23.00 uur... Ze geeft dus nu zelf aan dat ze vier voedingen genoeg vindt. Ik had met mijn vriend overlegt of we haar zelf lieten komen, met het risico dat ze vannacht nog eens zou komen. Maar ze heeft vannacht, op twee momenten na dat ze haar speen weer kwijt was doorgeslapen. (de slaapzak heeft dus ook niet geholpen...)

Groeten

Luka slaapt maar kort, denk zo'n 2 a 3 keer per dag 3 kwartier tot een uur.En in de wandelwagen en in de auto natuurlijk ook, als ik onderweg ben.
Maar vind 't niet erg, hij is zo'n makkelijk kind.Slaapt de hele nacht door, speelt overdag veel in de box, houd speeltjes vast,draait heen en weer van buik naar rug en weer terug, en tijdens 't koken in de wipstoeltje in de keuken of bij de tv met zij oudere zusjes.
Gr.Roos.

Terug
Bovenaan